|

بیت کوین یا اتریوم، کدامیک را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

بیت کوین یا اتریوم، کدامیک را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

اگر فقط می‌توانستیم یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال را داشته باشیم، کدام را انتخاب می‌کردیم، بیت کوین یا اتریوم؟ اکثر سرمایه گذاران در فضای ارزهای دیجیتال هم اتریوم و هم بیت کوین را دارند. اما اگر فقط مجبور باشید یکی از این غول‌های دنیای ارز دیجیتال را انتخاب کنید، کدام یک بهترین انتخاب است؟ سرمایه گذاری در بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟ در ادامه چند نکته کلیدی برای پاسخ به این سوال که خرید اتریوم سود دارد یا خرید بیت‌کوین بیان شده است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به تحقیق دقیق دارد و با وجود این تعداد ارز دیجیتال در بازار، انتخاب محل سرمایه گذاری اصلاً آسان نیست. انتخاب بین اولین و دومین ارز دیجیتال از نظر قیمت و ارزش بازار، که بزرگترین سهم را در کل دنیای ارزهای دیجیتال نیز به خود اختصاص داده‌اند کار سختی است.

چرا در بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟

بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال در بازار است. اتریوم در رتبه دوم قرار دارد و به زودی جایگاه اول را به دست نخواهد آورد. بیت کوین هنوز هم دارایی غالب در فضای ارز دیجیتال است و با اختلاف زیادی از بقیه پیشتاز است. این ارز به خوبی تثبیت شده و برای افزایش ارزش در طول زمان طراحی شده است. بیت کوین ممکن است در آینده نزدیک بازدهی زیادی را نوید ندهد، اما این نوع سرمایه گذاری است که هر سرمایه گذار ارز دیجیتالی دوست دارد برای 10 یا شاید 20 سال در سبد سهام خود داشته باشد.

اگرچه ممکن است بیت کوین در مقایسه با اتریوم انتخاب بهتری باشد، اما دو دلیل اصلی هم برای این نتیجه وجود دارد.

۱- نمونه‌های اتریوم زیاد است

اولاً، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در تلاشند تا همان کار اتریوم را انجام دهند و برخی از این جایگزین‌ها پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل توجهی را ارائه می‌دهند. سه رقیب اتریوم را در بین 12 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار می‌توان یافت. سولانا (SOL) معاملات قرارداد هوشمند را بسیار سریعتر از اتریوم انجام می‌دهد. همینطور آوالانچ (AVAX) و کاردانو (ADA). که هر سه از ساختارهای بلاک چین سازگارتر نیز استفاده می‌کنند و به توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز دلیلی دیگر برای انتخاب یک پلتفرم قرارداد هوشمند متفاوت از راه حل اصلی اتریوم ارائه می‌دهند.

۲- ارزش بازار بیت کوین بسیار بالا است.

بیت کوین رقبایی دارد، اما عملکردهای ساده‌تر جابجایی پول این ارز دیجیتال فضای کمتری برای رقبا باقی می‌گذارد. پنج ارز دیجیتال بزرگ غیر از بیت کوین را با هم جمع کنید و به ارزش کل بازار فقط 12٪ از سهم غالب BTC می‌رسید. اینجاست که دومین دلیل من برای ترجیح بیت کوین وارد می‌شود. پدربزرگ صنعت ارزهای دیجیتال دارای مزیت‌های قابل توجه زیادی است.

بخش‌های مختلفی وجود دارد که یک ارز باید برای پذیرش از سوی سرمایه‌گذاران تایید بگیرد؛ دولت‌ها، بانک‌ها، مدیران سرمایه گذاری، خدمات مالی، خرده فروشان و غیره از این دسته هستند. بیت کوین در حال حاضر در اکثر این بخش‌ها نفوذ پیدا کرده است. سایر ارزهای دیجیتال در تلاشند تا از این الگو پیروی کنند. بنابراین در حالی که بیت کوین هیچ رقیب واقعی به عنوان یک روش پرداخت ندارد، اتریوم با رقابت سختی در بخشى مواجه است و خرید اتریوم را به کاری سخت‌تر از خرید بیت کوین تبدیل کرده است.

چرا در اتریوم سرمایه گذاری کنید؟

اتریوم پس از بیت کوین، به عنوان دومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار طبقه بندی می‌شود اما به سرعت در حال پیشرفت است. سرمایه‌گذاران این پلتفرم بلاک چین را به دلیل پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، NFT‌ها و لیست بلندبالایی از برنامه‌های غیرمتمرکز که پشتیبانی می‌کند، انتخاب می‌کنند. شاید اتریوم به زودی نتواند از بیت کوین پیشی بگیرد، اما با توجه به تلاش بیشتر جامعه توسعه‌دهنده آن، می‌تواند برنده بزرگ‌تری از بیت کوین باشد.

بیت کوین یا اتریوم، کجا امروز سرمایه گذاری کنیم؟

اگر هنوز نمی‌توانید بین سرمایه گذاری و خرید اتریوم یا بیت کوین تصمیم بگیرید، ادامه مطلب را از دست ندهید. همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، اتریوم برای جایگزینی بیت کوین طراحی نشده است. بنابراین به جای اینکه بیت کوین و اتریوم را رقبای مستقیم بدانیم، بهتر است به این فناوری‌ها به عنوان پلتفرم‌های مکمل با پتانسیل پشتیبانی از جنبه‌های متفاوت یک اقتصاد مالی دیجیتال نگاه کنیم. به عبارت دیگر، آینده ارزهای دیجیتال یک بازی تک برنده نیست؛ بیت کوین و اتریوم هر دو می‌توانند "برنده" شوند.

نتیجه‌گیری

آیا به اندازه کافی برای معامله ارزهای دیجیتال باتجربه هستید؟ در پلتفرم معاملاتی بیت ۲۴ می‌توانید از عملکرد ارزهای دیجیتال مختلف باخبر شوید، خدمتی که به شما امکان می‌دهد یک معامله گر خوب شده و به طور خودکار معاملاتی را انجام دهید که سود قابل توجهی را دریافت کنید.

راه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال (بیت کوین، اتریوم، استلار، دوج کوین و غیره) وجود دارد، اما مطمئناً ساده ترین راه معامله استفاده از پلتفرم هوشمند بیت ۲۴ است که می‌تواند هزاران ارز دیجیتال را برای معامله در اختیار شما قرار دهد. فرقی نمی‌کند خرید اتریوم یا بیت کوین را در نظر داشته باشید، بیت ۲۴ با به روزترین قیمت‌ها و سریع‌ترین معاملات در کشور می‌تواند راه‌گشای معاملات ارز دیجیتال شما بوده و مسیری از سرمایه‌گذاری سودآور را به روی شما باز کند.

باید بدانید که می‌توانید بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را به سرعت و به سادگی از طریق پلتفرم معاملاتی بیت ۲۴ خریداری، نگهداری و معامله کنید. برای باز کردن یک حساب کاربری رایگان به وب سایت بیت ۲۴ مراجعه کرده و فرآیند احراز هویت خود را در سریع‌ترین زمان انجام دهید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها