|

آلومینیوم اراک شجاعانه به حقش رسید

دو روز پس از تعیین مالکیت جدید پرسپولیس و شارژ مالی اعضای تیم توسط کنسرسیوم بانکی، آلومینیوم اراک سرخ‌پوشان پایتخت را حذف کرد و خود با شایستگی راهی مرحله بعدی جام حذفی شد.

آلومینیوم اراک شجاعانه به حقش رسید

عبدالله دارابی:‌دو روز پس از تعیین مالکیت جدید پرسپولیس و شارژ مالی اعضای تیم توسط کنسرسیوم بانکی، آلومینیوم اراک سرخ‌پوشان پایتخت را حذف کرد و خود با شایستگی راهی مرحله بعدی جام حذفی شد. مصاف پرسپولیس و آلومینیوم، تقابل اندیشه‌ها و تدابیر اوسمار برزیلی (مربی‌ای که این روزها غرق در تعریف و تمجید رسانه‌هاست) و مجتبی حسینی (مربی کم‌ادعای ایرانی که در این چند سال تیم‌های خوبی از او دیده‌ایم) بود؛ تقابلی که حکم به برتری و کارسازی تدابیر مربی پرتلاش ایرانی داد. اوسمار ویرا پس از برتری ۲ بر صفر تیمش، کار را تمام‌شده تلقی کرد و در نیمه دوم، تاکتیک و تعویض‌هایی در جهت حفظ نتیجه اتخاذ کرد؛ گویی او شانسی برای به تساوی کشاندن بازی توسط اراکی‌ها قائل نبود. در سوی دیگر، مجتبی حسینی بازیکنانش را برای جبران مافات، به خوبی آماده کرد تا در نیمه دوم سوار بازی شوند و پس از حملات متعدد با دو گلی که یکی از دیگری دیدنی‌‌تر بود، بازی را به وقت‌های اضافه بکشانند. در این وقت‌ها نیز باز پرسپولیس اما با دو گل پیش افتاد، ولی بازیکنان پرانگیزه آلومینیوم دچار یأس و خودباختگی نشدند و کاری کردند به مثابه نیمه دوم بازی در وقت‌های معمول، آن‌هم در لحظاتی که فشاری به مراتب بیشتر از آن نیمه داشت. در ضیافت پنالتی‌های این ماراتن پرگل و جذاب، تیم آلومینیوم بود که مزد شجاعت، خودباوری، پشتکار و آمادگی بهتر فنی و روانی خود را گرفت و با شکست مدافع عنوان قهرمانی، به مرحله بعدی صعود کرد. یکی از نکات بارز و مؤثر در این بازی، تعویض‌های دو سرمربی بود که برای یکی از دست رفتن پیروزی و برای دیگری رسیدن به این مهم را در پی داشت. کار حسینی و شاگردان کم‌نام‌و‌نشانش بیشتر از دو نظر شایسته تقدیر است:

۱- اینکه بدون توجه به نام و عنوان حریف و با اتکا بر تلاش و باورپذیری خود، دو بار بازی عقب‌افتاده با تفاضل دو گل، آن‌هم در جام حذفی را و با گل‌های لحظات پایانی به تساوی کشاندند و در هر دو مرتبه لحظه‌ای دچار نومیدی نشدند و از تلاش برای نیل به مقصود دست نکشیدند. تلاشی که باید در همه بازی‌ها سرلوحه کار این تیم شهرستانی باشد نه‌فقط برابر تیم‌های بزرگ‌ تا بلکه به جایگاه شایسته‌ای دست یابند.

۲- پنجره این تیم در نقل و انتقالات بسته بود و نه‌تنها نتوانست بازیکنی به ترکیبش بیفزاید بلکه یکی، دو مهره‌اش نظیر فخرالدینی را نیز از دست داد و از این بابت با مضایقی دست به گریبان است! نباید فراموش کرد که آلومینیوم اراک به نوعی راه گل‌زدن به پرسپولیس اوسمار را به سایرین نیز نشان داد. آلومینیوم امسال سه مصاف با پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی داشت ‌که در دو مصاف پیروز میدان بود و در یکی شکست خورد که نشان از برتری این تیم در تقابل‌های اخیر دارد. ای کاش تیم‌های شهرستانی ما همیشه همچون بازی هفته قبل شمس‌آذر برابر استقلال و بازی آلومینیوم برابر پرسپولیس، پرانگیزه و خودباور باشند تا از این رهگذر، استعدادهای ناب ایرانی و به‌ویژه شهرستانی متبلور شود و فوتبال ما جان تازه‌ای بگیرد و کامیاب شود از غنای این معدن ارزشمند. آنگاه است که فوتبال ما به جای توجه و تکیه به نام‌ها، مجبور و حتی مشتاق به میدان‌دادن و توجه بیشتر به آنان خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها