|

واکنش نکونام به انتقادها‌ از سبک بازی تیمش

هر کار دلم بخواهد انجام می‌دهم! جواد نکونام، سرمربی استقلال که در هفته اخیر توانست در تقابل با مدیریت باشگاه سرانجام به پیروزی برسد و بعد از برکناری علی خطیر، شادمانی خود و شاگردانش را عیان کرد، دیروز (یکشنبه) در سالن کنفرانس سازمان لیگ حضور پیدا کرد و به سؤالات خبرنگاران پیش از دیدار با ذوب‌آهن اصفهان پاسخ داد.

واکنش نکونام به انتقادها‌ از سبک بازی تیمش

هر کار دلم بخواهد انجام می‌دهم! جواد نکونام، سرمربی استقلال که در هفته اخیر توانست در تقابل با مدیریت باشگاه سرانجام به پیروزی برسد و بعد از برکناری علی خطیر، شادمانی خود و شاگردانش را عیان کرد، دیروز (یکشنبه) در سالن کنفرانس سازمان لیگ حضور پیدا کرد و به سؤالات خبرنگاران پیش از دیدار با ذوب‌آهن اصفهان پاسخ داد. نکونام در آغاز صحبت‌هایش با توجه به حساسیت دیدارهای پیش‌روی استقلال گفت: «هیچ بازی‌ای برای ما راحت نیست. ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم. با بازیکنان که صحبت می‌کردیم، همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا در این بازی پیروز شویم. باید در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول این موضوع را گفته‌ام که باید در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم و هر اتفاقی که افتاد دیگر تقدیر و قسمت است».

نکونام در واکنش به تغییر و تحولات در ساختار مدیریتی آبی‌ها پاسخ داد: «هر تیمی متحدتر باشد، قطعا نتایج بهتری می‌گیرد؛ نه‌فقط برای قهرمانی و جام‌گرفتن، بلکه در هر جایی این اتفاق می‌افتد. آتیلا حجازی و پدرش نامی پرافتخار برای باشگاه استقلال هستند و ما به حضور او افتخار می‌کنیم. آقای علی‌عسگری و شهریاری نشان دادند چقدر تیم و باشگاه برایشان مهم است و اینکه بتوانیم کارها را درست انجام دهیم. آینده در دستان این عزیزان است. ما هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم، مگر اینکه قول دهیم همه تلاش‌مان را انجام دهیم. در جلساتی که با این عزیزان و مخصوصا فرشید سمیعی (سرپرست باشگاه) داشتیم، تمام برنامه‌ریزی برای این پنج هفته خواهد بود و همین‌طور کار تمدید قرارداد با بازیکنان نیز از هفته آینده آغاز می‌شود».

سرمربی استقلال درباره حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان و احتمال تکرار این اتفاق‌ها‌ در دوئل نمایندگان تهران و اصفهان گفت: «ما تقابلی نداریم و همه برای یک کشور هستیم. همه با هم دوست هستیم و خواهشا عوامل تیم‌ها را روبه‌روی هم قرار ندهید. قسم می‌خورم آن صحبت‌ها (اشاره به اظهارات لیدر سپاهان) را گوش نکرده‌ام. من را می‌شناسید که صادقانه صحبت می‌کنم، ولی اگر هر‌کسی اشتباهی می‌کند، باید تاوانش را بدهد. ضمن اینکه نمی‌توان منکر عملکرد هواداران در بازی‌ها شد. در بازی قبلی‌مان در تهران، روی سکو حضور داشتم و هواداران رقیب به من بی‌احترامی کردند. اینها در فوتبال هست و باید اینها را متأسفانه بپذیریم. دوست دارم در این بازی هواداران‌ ما با شال آبی یا هر چیزی که آبی است، به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را آبی کنند». جواد نکونام درباره آمار خوب ذوب‌آهن در بازی‌های خارج از خانه و تأثیر آن روی عملکرد استقلالی‌ها‌ پاسخ جالبی داد و گفت: «آمار و ارقام برای رسانه و کسانی است که آنالیز فوتبال انجام می‌دهند. آمارها جذاب است، ولی هر تیمی که بهتر باشد بازی را می‌برد». نکونام درباره گلایه‌های مطرح‌شده از سبک بازی تیمش پاسخ داد: «من هر کاری دلم بخواهد انجام می‌دهم». سرمربی استقلال درباره اینکه او علاقه‌مند به انتخاب چه کسی برای مدیرعاملی باشگاه است، گفت: «من تابع باشگاه هستم. من دوست دارم اتفاق‌های خوب برای تیمم بیفتد و چارچوبم مشخص است». نکونام در واکنش به پرداخت مطالبات بازیکنان گفت: «این کارهای مدیریتی است و چیزی نیست که بخواهم به آن ورود کنم». سرمربی آبی‌پوشان پایتخت درباره گرفتن امضای تسویه‌حساب از بازیکنان و تأثیر آن روی عملکرد بازیکنان تیمش پاسخ داد: «هیچ تأثیری روی تیم ندارد، خیالتان راحت!».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها