|

افشاگری جنجالی جوان از پشت‌پرده انتشار فیلم توهین هوادار سپاهان به زنان هوادار پرسپولیس/ ویدئو

به نظر می‌رسد، جریانی با هدف منفی جلوه دادن حضور زنان در ورزشگاه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است؛ جریانی که اتفاقات چهارشنبه شب گذشته برگ برنده‌ای برای آن شد.

افشاگری جنجالی جوان از پشت‌پرده انتشار فیلم توهین هوادار سپاهان به زنان هوادار پرسپولیس/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، روزنامه اصولگرای «جوان» خبر داده است که انتشار فیلم هوادار سپاهان با هدف تخریب ورود زنان به استادیوم‌ها انجام شده است.

در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، فیلمی از یک هوادار سپاهان منتشر شده که در آن در حال توهین به هواداران زن پرسپولیس است.

این فیلم جنجال زیادی در فوتبال و فضای سیاسی و اجتماعی ایران به‌پا کرده است؛ این هوادار، 10 سال از حضور در استادیوم‌ها نیز محروم شد.

روزنامه اصولگرای «جوان» مدعی شده است که انتشار فیلم هایی از این‌دست، با هدف تخریب ورود زنان به استادیوم‌ها است.

روزنامه «جوان» نوشت:

«به نظر می‌رسد، جریانی با هدف منفی جلوه دادن حضور زنان در ورزشگاه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است؛ جریانی که اتفاقات چهارشنبه شب گذشته برگ برنده‌ای برای آن شد.

اتفاقی که نباید رخ می‌داد، افتاد؛ اینکه مرد و زن در ورزشگاه به‌هم بتازند و با ادبیاتی زننده یکدیگر را مخاطب قرار دهند، چیزی بود که توقعش را نداشتیم، اما رخ داد، ولی می‌توان از همین چالش جدی یک فرصت ساخت. امروز خیلی راحت می‌توان جلوی ورود بانوان به ورزشگاه را گرفت، اما یادتان باشد اگر این اتفاق بد بیفتد، یعنی بلندگو برداشته‌ایم و به تمام جهان اعلام کرده‌ایم که با تمام ادعاهایمان در خصوص فرهنگ و تمدن تاریخی‌مان، نه فرهنگ داریم، نه اخلاق، چون حتی نمی‌توانیم یک جمعیت اندک را مدیرت کنیم. 

حدود یک‌سالی از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌گذرد و به‌جز اتفاق بد چهارشنبه شب شاهد اتفاق دیگری نبوده‌ایم و در همه جا بانوان با امنیت کامل در ورزشگاه حاضر شده‌اند. هرچند که انتشار برخی فیلم‌های تقطیع شده با حضور یک یا دو نفر در طول این مدت در بازی‌های مختلف و بیان کلمات زشت و رکیک از زبان آن‌ها قبلاً هم دیده شده، جریانی که به نظر می‌رسد با هدف منفی جلوه دادن حضور بانوان در ورزشگاه از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است. جریانی که اتفاقات چهارشنبه شب گذشته برگ برنده‌ای برای آن شد. 

اگر این هوادار هتاک و بقیه هتاک‌ها در سال‌های قبل مورد بازخواست قرار می‌گرفتند، امروز اینگونه به خود جسارت نمی‌دادند که آنچه خود لایقش هستند را به زبان بیاورند. حال سؤال این است که آیا اگر بانوان در ورزشگاه نباشند محیط ورزشگاه فرهنگی و اخلاقی می‌شود؟ پاسخ را می‌توان از لابه‌لای برگ‌های تاریخ فوتبال باشگاهی پیدا کرد؛ «نه»!

حکم جدید کمیته انضباطی درباره حواشی بازی سپاهان و پرسپولیس و حضور زنان در ورزشگاه؛ ورود آقایان ممنوع شد

حکم جدید کمیته انضباطی یک حکم نوبرانه و تابوشکن در تاریخ فوتبال ایران بود.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در مورد حوادث بازی پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد. در دیدار پرسپولیس و سپاهان اتفاقاتی بین سکوهای بانوان پرسپولیسی و همچنین هواداران تیم میهمان رقم خورد که واکنش گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و حالا با این رای تاریخی از سوی کمیته انضباطی همراه شده است. بر این اساس دیدار این دو تیم در فصل آینده صرفا با حضور بانوان برگزار خواهد شد. همچنین هردو باشگاه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

 

این اولین بار در تاریخ فوتبال ایران است که چنین حکمی صادر می‌شود و این رای بی سابقه، تقابل این دو تیم در فصل آینده را به یکی از خاص‌ترین بازیهای لیگ برتر ایران تبدیل خواهد کرد. ما تا اینجا در طول تاریخ مسابقه‌ای در فوتبال نداشتیم که تماشاگران مرد اجازه ورود به ورزشگاه را نداشته و فقط خانم‌ها حق حضور داشته باشند.

این اتفاق ناخودآگاه ما را به یاد فیلم خاطره انگیز ورود آقایان ممنوع انداخت. قصه با قلم پیمان قاسم‌خانی و بازی خوب رضا عطاران که در قالب طنز بود اما مثل هر طنز واقعی لایه‌های زیرینی هم داشت که به ایرادات فرهنگی ما کنایه می‌زد.حالا در فوتبال هم باید شاهد این اتفاق باشیم و بعد در مورد درستی یا ایراد و کم و کاست آن نظر بدهیم اما تا همین جا این نکته جالب است که تا دو ماه قبل اصلاً خانم‌ها اجازه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را نداشتند و حالا با حکم فدراسیون دو ال کلاسیکو سال بعد فقط با تماشاگران زن برگزار خواهد شد! نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی!

 

منبع: روزنامه جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها