|

تایید شهادت مستشاران نظامی ایران و یکی از فرماندهان سپاه قدس

آخرین اخبار از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق؛ انفجار شدید نزدیک سفارت ایران در سوریه/ فیلم و تصاویر

اسرائیل سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد.

آخرین اخبار از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق؛ انفجار شدید نزدیک سفارت ایران در سوریه/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، منابع خبری گزارش داده‌اند، اسرائیل ساختمان سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد. ساختمان کنسول‌گری ایران در دمشق و اقامتگاه «حسین اکبری»، سفیر ایران در سوریه، هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت.

منابع خبری امروز دوشنبه «۱۳ فروردین ۱۴۰۳»، گزارش دادند، جنگنده‌های ارتش اسرائیل، کنسولگری ایران در محله «المزه» در «دمشق»، پایتخت سوریه را هدف قرار دادند. ساختمان سفارت ایران و منزل اقامت «حسین اکبری»، سفیر ایران در منطقه «المزه» در «دمشق»، پایتخت سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع سوریه، حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، اسرائیل از سمت جولان، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شده است. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

حمله اسرائیل به دمشق

تلویزیون دولتی سوریه، به طور رسمی، هدف قرار گرفتن سفارت ایران را تایید کرد. سفارت ایران، جزوی از خاک ایران محسوب می‌شود.

اسامی شهدای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

اسامی و مناصب سه شهید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به شرح زیر است:

1. سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.

2. سرتیپ حسین امین الله، رئیس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.

3. سرلشکر حاج رحیمی، دوست صمیمی و جانشین زاهدی، همچنین از شاخه سوریه و لبنان نیروی قدس سپاه پاسداران.

جزئیات تازه از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سفیر ایران در سوریه با تایید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، تاکید کرد: اسرائیل پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد.

«حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار داشت: اسرائیل با جنگنده‌های «اف‌۳۵» به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد؛ ساختمان کنسولگری ایران با جنگنده‌های «اف ۳۵» و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کارم‌، مشغول بودم. اولین بار نیست که اسرائیل چنین اقداماتی را انجام می‌دهد. اسرائیل پس از گذشت ۶ ماه جنایات در غزه، امروز هم این جنایات زشت را مرتکب شد.

سفیر ایران در سوریه با بیان اینکه تعداد پنج تا هفت نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: «در جریان این حمله، تعدادی از همکاران ما و مستشاران نظامی که در ساختمان حضور داشتند، به شهادت رسیدند. دو نفر از محافظان و نیروهای پلیس که در اینجا بودند نیز به شهادت رسیدند. فعلاً نمی‌توانیم اسامی و تعداد شهدا را اعلام کنیم.»

شهادت سردار «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان سپاه قدس در حمله اسرائیل به دمشق

«محمدرضا زاهدی»، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر حمله هوایی اسرائیل به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

المیادین اعلام کرد: «سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی در حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران، به شهادت رسید.» 

تعداد شهدای حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

حمله جنگنده‌های اسرائیل به ساختمان کنسول‌گری و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تایید شد. 

در حمله اسرائیل به اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، تا این لحظه، دست‌کم هشت نفر شهید و تعدادی مجروح شده‌اند.

طبق اخبار منتشرشده، سفیر ایران در سوریه در سلامت به‌سر می‌برد. «حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و خانواده او، بر اثر این حمله آسیبی ندیده‌اند.

شبکه ۱۲ اسرائیل در توییتی مدعی شد: «بر اساس گزارش‌های منتشرشده در سوریه، ظاهراً یک مقام مهم ایرانی در حمله اخیر در دمشق کشته (شهید) شده است.»

«اسرائیل هیوم» نیز مدعی شد: «نیروی هوایی اسرائیل ترور یک مقام ارشد ایرانی در دمشق را انجام داده است.»

صداوسیما نیز گفت که گزارش‌های تاییدنشده نیز حاکی از شهادت تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی در حمله امروز جنگنده‌های اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هستند.

واکنش‌ها به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم و تاکید کرد: «ابعاد این حمله نفرت‌انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز اسرائیل است. جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.»

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: «در حال مذاکره در خصوص بمباران کنسولگری ایران در دمشق هستیم و تا زمان جمع‌آوری اطلاعات بیشتر اظهارنظر نمی‌کنیم».

«فاکس نیوز» اعلام کرد: «حمله دمشق پیامدهای جدی در سراسر خاورمیانه خواهد داشت. هدف، مکان و زمان حمله بسیار مهم هستند».

 

بیانیه وزارت خارجه درباره حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفت. وزیران خارجه ایران و سوریه در تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند.

مقداد حملات جنایتکارانه اسرائیل را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی، به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: «نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه اسرائیل، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است».

حمله اسرائیل به دمشق

بیانیه وزارت دفاع سوریه درباره حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

وزارت دفاع سوریه تایید کرد که در حمله هوایی اسرائیل، ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است. 

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: حدود ساعت پنج عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت جولان کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران پس از حمله اسرائیل در دمشق

خبرنگار المیادین گزارش داده «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق، در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است، هستند. 

ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر ایران؛ هدف حمله اسرائیل به دمشق

العالم گفته است که هدف حمله اسرائیل، ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر ایران در منطقه «المزه» در دمشق بوده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داده‌ است سفیر ایران و خانواده او در سلامت کامل هستند. 

خبرنگار العالم گزارش داد که این حمله علیه کنسولگری ایران انجام شده که مقر اقامت سفیر ایران در دمشق نیز است. بر این اساس، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل در این حمله ویران شده، و خسارات زیادی به خودروهای موجود در مقابل آن وارد شده است.

این دومین حمله هوایی اسرائیل به سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

حمله اسرائیل به دمشق

حمله اسرائیل به دمشق

حمله اسرائیل به دمشق

ساختمان مجاور سفارت ایران در سوریه، در حمله اسرائیل به طور کامل تخریب شده است.

همچنین، شبکه تلویزیونی دولتی «الاخباریه» سوریه گزارش داد که اسرائیل به ساختمانی در جنوب غربی دمشق حمله کرده است. پیش از این، رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و صدای انفجارهایی در اطراف شنیده شده است. در این حمله، ساختمانی در کنار دفتر کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفته است.

حمله اسرائیل به دمشق

این خبر در حال تکمیل است... 

حجم ویدیو: 3.77M | مدت زمان : 00:01:55
منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها