|

بسته خبری خبرهای رسانه‌های بین‌المللی- در حال به روز رسانی؛

رسانه‌های انگلیسی زبان درباره حمله تنبیهی ایران علیه اسراییل چه نوشتند؟

«شبکه شرق» بر بازتاب عملیات سپاه علیه اسراییل در رسانه‌های انگلیسی زبان مروری داشته‌است.

رسانه‌های انگلیسی زبان درباره حمله تنبیهی ایران علیه اسراییل چه نوشتند؟

لبنان از بسته شدن موقت حریم هوایی خود خبر داد

الجزیره: دولت لبنان می گوید حریم هوایی خود را در ساعت 7 صبح به وقت محلی (04:00 به وقت گرینویچ) بازگشایی خواهد کرد.

این کشور در بستن حریم هوایی خود به عراق، اردن و اسرائیل می پیوندد.

 

ارتش اسرائیل: ایران از خاک ایران حمله مستقیم کرده است

الجزیره: دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای گفت: «ما از نزدیک پهپادهای ایرانی را که از سوی ایران به سوی اسرائیل ارسال می‌شوند، رصد می‌کنیم».

این یک حمله شدید و خطرناک است. توان دفاعی و تهاجمی ما در بالاترین سطح آمادگی در برابر این حمله گسترده از سوی ایران است.

 

نتانیاهو کابینه جنگ تشکیل داد

الجزیره: دفتر نخست وزیر اسرائیل می گوید کابینه جنگ در مقر نظامی در تل آویو تشکیل جلسه داده است.

این اقدام اندکی پس از آن صورت می گیرد که ایران اعلام کرد حمله به خاک اسرائیل را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز آغاز کرده است.

 

آماده باش سیستم‌های دفاعی زمین به هوای سوریه در دمشق

رویترز: سوریه سامانه های پدافند زمین به هوای پانتسیر ساخت روسیه خود را در اطراف پایتخت، دمشق و پایگاه های اصلی در صورت حملات اسرائیل در حالت آماده باش کامل قرار داده است.

 

شلیک موشک‌های کروز ایران به سمت اسرائیل

در پی حملات گسترده ایران به اسرائیل شبکه‌های خبری اسرائیلی می‌گویند موشک‌های کروز ایرانی هم شلیک شده اند. همچنین این که نخست‌وزیر بریتانیا این حملات را محکوم کرده است. شورای امنیت ایالات متحده می‌گوید حملات ایران به اسرائیل طی چند ساعت انجام خواهد شد.

 

رسانه های اسرائیلی: شلیک موشک های کروز ایران به اسرائیل 

کانال 12 اسرائیل گزارش می‌دهد موشک های کروز در حال حاضر پرتاب شده اند و زمان پرواز آنها کوتاه‌تر از پهپادها است.

این کانال همچنین می گوید موج سوم پهپادهای ایرانی به سمت اسرائیل صورت گرفته است.

 

سوناک حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد

الجزیره: ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد و افزود که بریتانیا «به دفاع از امنیت اسرائیل ادامه خواهد داد».

ما در کنار متحدانمان به سرعت برای تثبیت وضعیت و جلوگیری از تشدید بیشتر کار می‌کنیم. سوناک در بیانیه‌ای گفت: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد خونریزی بیشتری باشد.

 

شورای امنیت ملی آمریکا: حمله به اسرائیل طی چند ساعت رخ خواهد داد

الجزیره: آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید: «پرزیدنت بایدن مرتباً در مورد وضعیت توسط تیم امنیت ملی خود به‌روزرسانی می‌شود و امروز بعدازظهر در کاخ سفید با آنها دیدار خواهد کرد».

واتسون ادامه داد: «این حمله احتمالاً طی چند ساعت رخ خواهد داد.

بایدن به صراحت گفته است: حمایت ما از امنیت اسرائیل آهنین است. ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.

 

آماده‌باش پدافند هوایی مصری‌ها و صدور بیانیه خویش‌تنداری

مصر پس از شروع حملات ایران به اسرائیل بیانیه خویش‌تنداری صادر کرده و همچنین پدافند هوایی خود را به حالت آماده‌باش درآورده است. از سوی دیگر مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند دو منطقه بلندی های جولان و پایگاه نقب هدف حمله ایران هستند.

 

آماده‌باش پدافند هوایی مصر 

رویترز: پدافند هوایی مصر به دلیل نگرانی از حمله پهپادی ایران به سمت اسرائیل در حالت آماده باش قرار گرفته است.

منابع نظامی و امنیتی مصر اعلام کردند فرماندهی کل ارتش مصر تیمی را برای نظارت بر اوضاع و اتخاذ هرگونه تصمیم لازم در مورد حریم هوایی کشور تشکیل داده است.

 

مقامات اسرائیلی: تپه‌های جولان و صحرای نقب هدف ایران هستند 

نیویورک‌تایمز: دو مقام اسرائیلی که هویت آنها ناشناس می‌ماند، می‌گویند اطلاعات اسرائیل پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک از ایران و عراق را شناسایی کرده است.

به گفته این مقامات، انتظار می‌رود ارتفاعات جولان و پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در صحرای نقب مناطق مورد هدف حمله ایران باشند.

 

بیانیه مصر:  خواستار «حداکثر خویشتنداری» هستیم

الجزیره: وزارت امور خارجه مصر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن خواستار اعمال «حداکثر خویشتنداری» برای مصون ماندن منطقه و مردم آن از عوامل بی‌ثباتی و تنش بیشتر پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل شد.

 

رهگیری پهپادها پیش از ورود به اسرائیل

حزب‌الله لبنان در حمایت از ایران موشک‌های خود را به جولان شلیک کرده است. همچنین خبر می‌رسد با کمک ارتش آمریکا و بریتانیا پهپادهای ایران در مسیر اسرائیل و پیش از ورود به خاک مناطق اشغالی رهگیری شده است. اتحادیه اروپا حملات ایران را محکوم کرده است و …

 

شلیک موشک‌های حزب‌الله به بلندی های جولان

الجزیره: این گروه لبنانی نزدیک به ایران در کانال تلگرامی خود اعلام کرد مقر پدافند هوایی و موشکی ارتش اسرائیل را در «پادگان کیلا» و در بلندی‌های جولان با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل در ساعات اخیر حملاتی را در جنوب شرقی لبنان انجام داده و در مرز اسرائیل و لبنان نیز تشدید شده است.

 

رهگیری بیش از 100 پهپاد خارج از خاک اسرائیل

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شده که بیش از ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین در خارج از خاک اسرائیل با کمک آمریکا و انگلیس رهگیری شدند.

رویترز هم به طور جداگانه گزارش داد ارتش آمریکا به نقل از سه مقام آمریکایی، هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را که به سمت اسرائیل در حرکت بود، سرنگون کرد، بدون اینکه تعداد پهپادهای سرنگون شده یا مکان دقیق آن را فاش کند.

 

آژیرها در سراسر اسرائیل به صدا درآمدند

الجزیره: ما گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم که آژیرهای حمله هوایی در شمال و جنوب اسرائیل و کرانه باختری فعال هستند.

خبرنگار الجزیره، بسیاری از «رهگیری‌های فعال» حملات دریافتی بر فراز آسمان تل‌آویو را گزارش می‌کند و دوربین‌های الجزیره تعدادی فلاش در آسمان شب بالای شهر را ضبط کرده‌اند.

 

حمله با موشک‌های بالستیک‌به پایان رسید؟

حمله تنبیهی ایران به اسرائیل باعث اختلال در سفرهای منطقه‌ای شده است. وزارت دفاع بریتانیا در واکنش به این حملات تنبیهی  می‌گوید جت‌های خود را برای رهگیری هرگونه حمله هوایی در خاورمیانه مستقر کرده است.

 

ترامپ: آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند

رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل حمله ایران به اسرائیل، بایدن را مورد انتقاد قرار داد.

«اسرائیل تحت حمله است! هرگز نباید اجازه داده می شد که این اتفاق بیفتد - اگر من رئیس جمهور بودم هرگز این اتفاق نمی افتاد! ترامپ در پلتفرم Truth Social خود نوشت: ”آمریکا از اسرائیل حمایت می کند!"

 

اختلال در سفرهای هوایی در سراسر خاورمیانه

اردن، عراق و لبنان از زمان تایید حمله‌ای که مدت هاست وعده داده شده و از ایران به اسرائیل است، اعلام کرده اند به طور موقت حریم هوایی خود را می‌بندند.

اسرائیل هم اعلام کرده است حریم هوایی خود را در اوایل عصر بسته است.

شرکت هواپیمایی یونایتد در بیانیه‌ای اعلام کرد پروازهای برنامه ریزی شده شنبه از نیوآرک به تل آویو را به دلیل محدودیت در حریم هوایی اسرائیل لغو کرده است.

آژانس‌های روسی گزارش دادند که یک پرواز از مسکو به تهران که شامگاه شنبه انجام شد به ماخاچ‌‌قلعه در منطقه داغستان روسیه تغییر مسیر داد.

خبرگزاری تاس گزارش داد: به منظور اطمینان از ایمنی پرواز، هواپیما پس از سوخت گیری به مسکو باز خواهد گشت.

 

رگبار موشک بالستیک به پایان رسید؟

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داده که رگبار موشک‌های بالستیک که از ایران شلیک شده بود اکنون به پایان رسیده است و اکنون انتظار می رود پهپادها و موشک های کروز پرتاب شوند.

 

وزارت دفاع بریتانیا: استقرار جت‌های RAF برای رهگیری حمله هوایی

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید جت‌های نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در خاورمیانه «هر گونه حمله هوایی در محدوده مأموریت‌های موجود ما را در صورت لزوم رهگیری خواهند کرد». این اقدام  پس از اینکه ایران اسرائیل را با پهپادها و موشک‌ها هدف قرار داد، در دستور کار قرار می‌گیرد.

در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است: «در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تشدید تنش در خاورمیانه، دولت بریتانیا با شرکای خود در سراسر منطقه برای تشویق کاهش تنش و جلوگیری از حملات بیشتر همکاری می کند.

 

هشدار سفارت آمریکا در اورشلیم به کارمندان؛ پناه بگیرید!

اردن علی‌رغم هشدارهای ایران به سمت پهپادهای ارسالی ایران به سمت اسرائیل شلیک کرده است. از سوی دیگر سفارت آمریکا در اسرائیل به کارمندان خود هشدار امنیتی داده و بایدن هم از تعهد آهنین آمریکا به اسرائیل گفته است.

 

  دبیرکل سازمان ملل متحد حمله ایران را محکوم کرد

  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای «حمله گسترده‌ای که امروز عصر جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل انجام داد» را به شدت محکوم کرد.

  گوترش این حمله را «تنش جدی» توصیف کرد و خواستار «توقف فوری این خصومت‌ها» شد.

  گوترش افزود: «از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه عمیقاً نگران هستم.

  من بارها تاکید کرده ام که نه منطقه و نه جهان نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.

 

جاستین ترودو حمله به اسرائیل را محکوم کرد

نخست وزیر کانادا به دیگر رهبران غربی پیوسته و واکنش نظامی ایران به حمله هوایی چندی پیش اسرائیل را محکوم کرده است.

او می‌گوید این حملات بار دیگر نشان دهنده بی‌توجهی به صلح و ثبات در منطقه است. ترودو در بیانیه ای گفت: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردمش در برابر این حملات حمایت می کنیم.

وی افزود از مقامات ارشد امنیتی کانادا خبرهای جدید دریافت می کند و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.

 

هشدار سفارت آمریکا در اورشلیم به کارمندان؛ پناه بگیرید!

اطلاعیه هشدار امنیتی ارسال شده توسط سفارت آمریکا در اورشلیم می‌گوید همه کارمندان دولت آمریکا باید تا اطلاع ثانوی در محل خود پناه بگیرند.

در پاسخ به حوادث امنیتی و بدون اطلاع قبلی، سفارت ایالات متحده ممکن است کارمندان دولت ایالات متحده و اعضای خانواده آنها را از سفر به مناطق خاصی از اسرائیل (از جمله شهر قدیمی اورشلیم) و کرانه باختری محدود یا منع کند.

 

بایدن: تعهد ایالات متحده به اسرائیل «آهنین» است

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پستی در ایکس گفته است با تیم امنیت ملی خود برای اطلاع از حملات ایران به اسرائیل دیدار کرده است.

 

شلیک اردن به پهپادهای ایرانی

رویترز: دو منبع امنیتی منطقه ای گزارش می دهند جت‌های اردنی ده‌ها پهپاد ایرانی را که در شمال و مرکز اردن به سمت اسرائیل پرواز می کردند، سرنگون کرده اند.

این منابع می‌گویند پهپادها در سمت دره اردن و در آسمان سرنگون شدند در حالی که به سمت اورشلیم در حرکت بودند.

برخی از آنها همچنین در نزدیکی مرز عراق و سوریه رهگیری شدند. جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها