|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| دوم اردیبهشت

روایتی از دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری

هاشمی رفسنجانی روز دوم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد دیداری با مسیح مهاجری و همچنین رئیس بیمارستان سینا نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایتی از دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری

آقاى [حسین] نصیرى، دبیر [شورای‌ عالی] مناطق‌ آزاد [تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی] آمد. توضیحاتى در مورد برنامه‌هاى آینده مناطق آزاد داد و از مشکلات و کارشکنى‌ها گله نمود. آقاى [علی‌اصغر] موحدى، فرمانده سابق حفاظت آمد. از مشکلات کشور و کم‌کارى در مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] گفت.

آقاى مسیح مهاجرى، [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد و گفت، عقلاى قوم اتفاق‌ نظر دارند که شما مى‌توانید کشور را از این وضع نجات بدهید و نظر داد که ممکن است یک وظیفه غیرقابل‌اجتناب باشد؛ تأکید‌ کردم‌ که نمى‌توانم بپذیرم.

عصر دکتر [موسی] زرگر، [رئیس بیمارستان سینا] آمد و قدردانى کرد، از کمک‌هاى مؤثرم در احیای بیمارستان سینا و گله داشت، از عدم همکارى‌های بعد، ولى از وزیر آموزش‌وپرورش، قدردانى کرد که ساختمان [مرکزی وزارت آموزش‌وپرورش در خیابان سی‌تیر] را [برای طرح توسعه بیمارستان] تحویل داده است.

مجاهدان فلسطینى حماس، با یک عمل شهادت‌طلبانه، بمبى در ایستگاه اتوبوس شهر کفرا در اسرائیل، دو نفر را کشته و 50 نفر را زخمى کرده‌اند و اسرائیل گفته انتقام مى‌گیرد. منافقین 15 خمپاره به شهر قصرشیرین انداخته‌اند؛ تلفاتى نداشته است. اجلاس 34 کشور قاره آمریکا -بدون کوبا- تأسیس منطقه آزاد تجارى قاره‌اى را تصویب کرده که ابتدای سال 2006 افتتاح شود؛ بعضى‌ها به‌شدت مخالفند و مى‌گویند، سود آن را بیشتر آمریکا مى‌برد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها