|

این خبر در حال به روز رسانی‌ است؛

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان/ انهدام ۳ ریز پرنده/تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است/ فعال شدن پدافند هوایی چند استان/واکنش فرماند ارتش و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/ ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در تبریز چه بود؟/ واکنش‌های بین‌المللی به ماجرای اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان واکنش‌هایی به همراه داشته و مقامات و مسئولان ملی و استانی در مورد حمله اسراییل به اصفهان آن توضیح داده‌اند.

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان/ انهدام ۳ ریز پرنده/تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است/ فعال شدن پدافند هوایی چند استان/واکنش فرماند ارتش و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/ ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در تبریز چه بود؟/ واکنش‌های بین‌المللی به ماجرای اصفهان

به گزارش شبکه شرق، بامداد امروز برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر دادند. گفته می‌شود که اسراییل در حمله به اصفهان نقش داشته‌است.

 

شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

 

 صداوسیما نوشت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان بود

یک مقام ایرانی به«رویترز»: هیچ گونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته است.

 

‌مهر: صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن پوکه‌های آن هستیم.در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

 

صداوسیما: تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است

 

المیادین: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است اطلاعات تایید می کند که این انفجارها در حریم هوایی اصفهان بدون هیچ گونه انفجاری روی زمین رخ داده است. منابع غیر رسمی می‌گویند که اهدافی که با آنها برخورد شد پهپادهای کوچک بودند نه موشک. 

خبرگزاری فارس: پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است. گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. تصاویر از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

 

مهر: تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی گفت: پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

 

الجزیره به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی نوشت: ما از گزارش هایی مبنی بر حمله اسرائیل به داخل ایران مطلع هستیم

ایرنا؛  فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور 

 

پروازهای فرودگاه های کشور  به حالت سابق بازگشت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت.

 برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.

 

توضیح ارتش در مورد صدای انفجار در اصفهان

در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

 

توضیح آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد اتفاق اصفهان

هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده. آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.

آژانس در ادامه افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند. تاکید می کنیم، تاسیسات هسته ای هرگز نباید هدف درگیری های نظامی باشد.

 

فرمانده کل ارتش در واکنش به حادثه اصفهان

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حادثه اصفهان، گفت: با توجه به هوشیاری ما، چند شی پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

 امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه درباره تهدید ایران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه‌ای بی عقلی بر می‌آید؛ بستگی به عقل آن دارد.

فرمانده کل ارتش درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی، گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.

 

 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: صدای شنیده شده در تبریز مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است. هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده‌است. شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

 

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

یک منبع وزارت کشور عراق به وبگاه شفق نیوز گفت که هیچ انفجاری در هیچ یک مناطق این کشور ثبت نشده است.

او بدون ارائه جزئیاتی گفت: اما رادارهای نظامی عراق عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان کشور را رصد کرده‌اند.

 

گفت‌و‌گوی وزیر خارجه در نیویورک با سی‌ان‌ان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می برد، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا گفت: اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین های اشغالی خواهیم داد.

وزیر خارجه ایران پاسخ داد: وقتی می‌گوییم پاسخ حداکثری، یعنی اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین های اشغالی خواهیم داد. ما در همین عملیات اخیر هم از پیش به آمریکا اعلام کردیم که پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار نخواهیم داد، مگر در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد. در این صورت، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند.

 

ویدویی که تسنیم از پدافند هوایی اصفهان منتشر کرد را می‌بینید:

 

واکنش چین به حمله ریزپرنده‌ها به اصفهان

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه حمله ریزپرنده‌ها توسط اسرائیل صورت گرفته است، اظهار کرد: پکن با هرگونه رفتاری که اوضاع را در منطقه تشدید کند مخالف است.

 

سی.ان.ان: یک مقام ارشد آمریکایی به این شبکه گفته اسرائیل روز پنجشنبه به آمریکا گفته بود که در روزهای آینده حمله ایران را تلافی خواهد کرد. این مقام گفته ما این پاسخ اسرائیل را تایید نکردیم./ خبر فوری

المیادین: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود./ خبر فوری

 

سخنگوی سپاه: ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در سرزمین‌های اشغالی در عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی عملیات روانی است. نیروگاه دیمونا در بانک اهداف اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی نبوده و انتشار این خبر در یک رسانه صهیونیستی با هدف عملیات روانی - رسانه‌ای دشمن برای فریب افکار عمومی است.

 

سخنگوی سازمان فضایی کشور:  پدافند هوایی ۳ ریزپرنده را سرنگون کرده است

photo_2024-04-19_10-01-33

 

 

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

 مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره): از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پروازها هم‌اکنون درحال انجام است.

 

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم اسراییل را محکوم کرد

وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است

وزیرخارجه کانادا: امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم

معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند

یکی از مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد

شرکت امنیتی انگلیسی امبری: کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی هوشیار باشند‌‌

وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند/ ایسنا

 

رئیسی: عملیات وعده صادق عامل وحدت بود

رئیس جمهور در مراسمی در استان سمنان: عملیات وعده صادق اقدامی ضروری بود و پیروزی تلقی شد و همبستگی و قدرت بیشتری را برای کشورمان به ارمغان آورد

 

وبسایت اکسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران

وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که دولت آمریکا به اسرائیل نسبت به تشدید تنش با ایران هشدار دادند.دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده است که تشدید تنش تل آویو با ایران به نفع منافع آمریکا و اسرائیل نیست./ جماران

 

کیومرث حیدری»، فرمانده نیروهای مسلح: 

اگر اشیا پرنده مشکوک در آسمان کشور  عرض اندام کنند مورد آماج پدافند هوایی قدرتمند ما  قرار خواهند گرفت و بی نصیب هم نخواهند بود، هر چند اشیاء دیشب مشکوک  بودند، اما پدافندی کشورمان با هوشمندی برخورد کرد.

 

رئیس کمیسیون اروپا: ایران و اسرائیل از تشدید تنش در خاورمیانه خودداری کنند

 

وزارت خارجه مصر: از اسرائیل و ایران می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به قوانین بین‌المللی پایبندی کامل داشته باشند.نسبت به پیامدهای گسترش درگیری و بی ثباتی در منطقه و اثرات خطرناک آن هشدار می دهیم./ انتخاب

 

وزارت خارجه ترکیه: از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که ممکن است درگیری در خاورمیانه را گسترش دهد، خودداری کنند.

 

روسیه: در حال بررسی اطلاعات مربوط به حمله ادعایی اسرائیل به ایران هستیم . از هر دو طرف می‌خواهیم خویشتنداری کنند.

 

واکنش وزارتخارجه روسیه

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار کرد: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».

 

گفت‌‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن که در نیویورک بسر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است. وی تاکید کرد: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

 

ادعای اتحادیه اروپا در مورد کاهش تنش‌ها

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

 

پاسخ وزیر خارجه آمریکا به سوالی در مورد حمله به ایران

اولین سوال خبرنگاران از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کاپری ایتالیا درباره گزارش‌ها از حمله منتسب به اسرائیل به ایران بود و اینکه آیا آمریکا از این حمله مطلع بود یا نه. او به این سوال پاسخ نداد و فقط گفت که «آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است.»

 

وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ اعلام کردند: از همه طرف ها می خواهیم که هرگونه تشدید تنش در خاورمیانه را متوقف کنند. آنها گفتند: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها