|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| هجدهم اردیبهشت

ابراز نارضایتی سید حسن نصرالله از کاندیداتوری خاتمی در دیدار با رهبری صحت داشت؟

هاشمی رفسنجانی روز هجدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ روایتی از دیدار با رهبری و گفت‌و‌گو در مورد کاندیداتوری سید محمد خاتمی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

ابراز نارضایتی سید حسن نصرالله از کاندیداتوری خاتمی در دیدار با رهبری صحت داشت؟

براى اجلاس مسئولان انجمن‌هاى اسلامى دانش‌آموزان، از منزل به اردوگاه شهید باهنر منظریه رفتیم. آقاى [محمدجواد حاج] على‌اکبرى، نماینده رهبرى، گزارش و شرح طولانى از خدمات من به انقلاب داد. من هم دربارۀ اهمیت تربیت جوانان متعهد از دوره دانش‌آموزى صحبت کردم. به دفترم رفتم. دکتر [علی‌اکبر] ولایتى، [مشاور رهبری در امور بین‌الملل] آمد. در مورد انتخابات [ریاست‌جمهوری] و مسائل جارى کشور و مشکلات اقتصادى و فرهنگى بحث شد.

شب میهمان رهبرى بودم. از سفر گیلان راضى‌اند. در مورد نامزدهاى انتخابات [ریاست‌جمهوری] مذاکره شد. از اینکه روزنامه‌هاى عربى به دروغ نوشته‌اند که آقای سیدحسن نصرالله، [رهبر حزب‌الله لبنان]، از ایشان خواسته که به آقاى [سیدمحمد] خاتمى بگوید در انتخابات شرکت‌ کند، ناراضى‌اند و بنا دارند تکذیب شود. عفت مى‌گوید، در کلاس درس دانشگاه آزاد، استادی از آقاى خاتمى انتقاد کرده و کسى از دانشجویان اعتراضى نکرده است.

درگیرى‌ها در فلسطین ادامه دارد و اسرائیل مدعى است یک کشتى کوچک حامل اسلحه براى فلسطینى‌ها را در ساحل غزه گرفته‌اند. گفته مى‌شود با فشار آمریکا، ترکیه تصمیم گرفته است مانع عبور هواپیماهاى ایرانى حامل کمک به فلسطین، از فضاى ترکیه شود.

چین اعلام کرده به خاطر شروع مجدد پرواز هواپیماهاى جاسوسى آمریکا در نزدیک سواحل این کشور، از پس‌دادن هواپیماى آمریکایى خوددارى خواهد کرد. مقامات اف‌‌بى‌آى، [=پلیس فدرال] آمریکا، صریحاً گفته‌اند که ایران در انفجار الخُبَر عربستان دست داشته است و بنا دارند پیگیرى نمایند.

در افغانستان، جنگ‌هاى داخلى تشدید شده است. اتحادیه اروپا، با مصوبه‌اى حرکت به سوى تشکیل یک دولت براى کل اروپا را آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها