|

جزئیات ترور «رامین یکتاپرست» توسط اسرائیل در تهران؛ رامین یکتاپرست عضو سپاه قدس بود؟/ عکس

برخی رسانه‌های اسرائیلی و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، در خبری مدعی شدند که «رامین یکتاپرست» توسط اسرائیل کشته شده است.

جزئیات ترور «رامین یکتاپرست» توسط اسرائیل در تهران؛ رامین یکتاپرست عضو سپاه قدس بود؟/ عکس

به گزارش شبکه شرق، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل و چند رسانه دیگر اسرائیلی، از ترور یک شهروند ایرانی به نام «رامین یکتاپرست» در تهران خبر داده‌اند.

برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله «جروزالم‌پست» و «شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل» و چند رسانه‌ فارسی‌زبان از جمله «ایران اینترنشنال»، در خبری مدعی شدند که «رامین یکتاپرست» توسط اسرائیل ترور شده است.

صابرین نیوز نوشت: «این شبکه مدعی شده، فرد مزبور قصد برنامه‌ریزی برای اقدام علیه یهودیان در آلمان را داشته است. چند ماه پیش «واشنگتن پست» و نشریه «تلگراف» مدعی شده بودند، یکتاپرست برای حمله به مراکز یهودیان در آلمان برنامه‌ریزی کرده است.

«رامین یکتاپرست» ٣٧ ساله و شهروند دوتابعیتی ایرانی آلمانی بود که در محافل و کلوب‌‌های موسیقی راک و کلوب موتور‌سیکلت‌سواری فعالیت می‌کرد.

روز ٢٧ آبان ١۴٠١، یک شهروند ایرانی آلمانی به نام «بابک» به خاطر پرتاپ کوکتل مولوتوف به مدرسه‌ای در کنار کنیسه یهودیان در شهر «بوخوم» آلمان دستگیر شد. شماری از رسانه‌ها و مقامات قضایی آلمان در دهم‌ آذر از رسیدگی به این پرونده با عنوان تروریسم دولتی خبر دادند.

پس از رسیدگی به این پرونده، دادستان فدرال آلمان این شهروند ایرانی را به ٣٣ماه زندان محکوم کرد و در بیانیه‌ای دادستانی مدعی شد یک نهاد ایرانی از طریق رامین یکتاپرست به «بابک.ج» دستور داده است تا کنیسه متعلق به یهودیان را به آتش بکشد!

روزنامه «واشینگتن‌‌پست» در آن زمان، به نقل از پنج مقام امنیتی آلمان و دو مقام اطلاعاتی غربی، رامین یکتاپرست را به عنوان مظنون اصلی سازماندهی حمله‌ای به یک کنیسه یهودیان در آلمان معرفی کرد.

مرجع قضایی آلمان اعلام کرده که به این نتیجه رسیده است که این حمله از سوی سپاه پاسداران برنامه‌ریزی شده بود و توسط «رامین یکتاپرست» به «بابک‌.ج» ابلاغ شده است.

«رامین یکتاپرست» در بهمن ماه ١٣٩۴، به اتهام مشارکت در قتل کارمند یکی از کلوب‌های رقیب توسط پلیس آلمان دستگیر شد اما چندی پس از بازداشت، به علت کافی نبودن مدارک آزاد شد و بار دیگر در پرونده تیراندازی به خودروی یکی از اعضای کلوب رقیب به دادگاه احضار شد.

یکتاپرست پس از این موضوعات به ایران مهاجرت می‌کند و سال‌ها تحت تعقیب پلیس آلمان بود. طبق ادعای پلیس آلمان، یکتاپرست در سال‌های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠، یک فاحشه‌خانه در «لورکوزن» آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود. 

استوری اطرافیان بابک یکتاپرست، از مرگ او در تهران حکایت دارد و این موضوع توسط خبرنگار «اینترنشنال»، با عنوان ترور توسط اسرائیل منتشر شده و در رسانه‌های اسرائیلی بازنشر شده است. تاکنون مشخص نیست مرگ این فرد تروریستی بوده یا خیر و احتمالا انتشار این خبر صرفاً جنگ روانی و خبرسازی کذب رسانه‌‌ها است.»

رامین یکتاپرست

 رامین یکتاپرست کیست؟

طی دو روز گذشته، پس از انتشار اخبار ادعایی از سوی رسانه‌های خارج کشور مبنی بر ترور شخصی به نام «رامین یکتاپرست»، اسم او سر زبان‌ها افتاده است. 

خبرگزاری «تسنیم» در این خصوص نوشت:

«برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله «جروزالم‌پست» و برخی از رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آنها یعنی «ایران اینترنشنال»، در خبری مدعی شدند که «رامین یکتاپرست» توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌کنند.

«رامین یکتاپرست»، یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد. همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاورد‌های خیالی برای آنها بسازند.

رسانه‌های آلمانی هم پیش‌تر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان، یکتاپرست در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرده و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق شده است.

در فوریه سال ۲۰۱۴، یکی از اعضای کلوب یاد شده‌، به نام «کای ام» به قتل می‌رسد؛ به او اتهام جاسوسی و خبرچینی زده بودند. در همین رابطه، پلیس آلمان به رامین یکتاپرست مشکوک می‌شود و در روز ۲۸ ژوئیه سال ۲۰۱۶، او را در منزلش بازداشت می‌کند.

اما چندی پس از بازداشت، به علت کافی نبودن مدارک، پلیس او را مجددا آزاد می‌کند. یکتاپرست پس از آزادی به ایران برگشت و ساکن ایران بود.

اسفندماه ۱۴۰۱ بود که روزنامه «واشینگتن‌پست» به نقل از پنج مقام امنیتی آلمان و دو مقام اطلاعاتی غربی، رامین یکتاپرست، از رهبران گروه موتورسیکلت‌سواری «فرشته‌های جهنم» را به عنوان مظنون اصلی سازماندهی حمله‌ای در ماه نوامبر به یک مرکز فرهنگی یهودیان در اسن آلمان معرفی کرد.»

همچنین روزنامه جوان نیز در واکنش به خبر کشته شدن رامین یکتاپرست، این اخبار را صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای اسرائیل معرفی و تاکید کرده‌ است که فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

رامین یکتاپرست

 خبر رسانه اسرائیلی درباره ترور رامین یکتاپرست

بر اساس گزارشی که «دویچه وله» به نقل از «جروزالم پست» منتشر کرده، «اسرائیل یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در خاک ایران کشته است». سایر رسانه‌ها نام این فرد را «رامین یکتاپرست» عنوان کرده‌اند.

بنا به این گزارش، دسامبر ۲۰۲۲، شبکه اول تلویزیون آلمان در برنامه «کنتراسته» (ARD Kontraste) به نقل از محافل امنیتی آلمان، خبر از دخالت احتمالی سپاه پاسداران و یک ایرانی‌-آلمانی داد که در حمله به مراکز یهودیان در غرب آلمان شرکت داشته است.

برنامه کنتراسته این شخص را «رامین.ی» معرفی کرد که یک ایرانی-آلمانی است و گفت در مرکز تحقیقات بازرسان قرار دارد. او ظاهراً در سپتامبر ۲۰۲۱ به ایران گریخته است.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در مارس ۲۰۲۳، در گزارشی از قول پنچ مقام امنیتی آلمان و دو مقام امنیتی غربی مسئول تیراندازی در شهر اسن آلمان به «کنیسه قدیمی یهودیان» را رامین یکتاپرست معرفی کرد. 

به گفته این روزنامه آمریکایی، یکتاپرست به خواست سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، این حملات را هدایت کرده است.

به گزارش «دویچه وله»، یکتاپرست کار خود را به عنوان دربان در کلوب‌های شبانه آغاز کرد. گفته می‌شود که پیش از آن به عنوان بادیگارد فعالیت می‌کرده است.

در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، یک روسپی‌خانه در شهر لورکوزن آلمان را اداره می‌کرده و پس از آن به عضویت کلوب باندیدوس در‌آمده است؛ کلوبی متشکل از طرفداران راک و موتورسورانی که به بزهکاری شهرت دارند.

یکتاپرست متهم اصلی پرونده قتل «کای ام‌.» (از اعضای کلوب «فرشتگان جهنم») در فوریه سال ۲۰۱۴ است. گفته می‌شود که او به همراه دو نفر از اعضای باندش، جسد قربانی را تکه‌تکه کرده و در رود راین انداخته‌اند.

رامین یکتاپرست پس از فرار به ایران رفت و با پست تصویرها و ویدیوهایی پلیس آلمان را به سخره گرفت.

آلمان فرمان تعقیب بین‌المللی برای او صادر کرده بود.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها