|

العالم فی 60 ثانیه

از «دبی» یکی از امن‌ترین مقاصد سفر برای آمریکایی‌ها تا میزان ذخیره طلای «عراق»

گزارش جدیدی که توسط برکشایر هاتاوی منتشر شده، نشان می‌دهد، «دبی» یکی از امن‌ترین مقاصد برای گردشگران آمریکایی بود که در جایگاه ششم قرار گرفت.

از «دبی» یکی از امن‌ترین مقاصد سفر برای آمریکایی‌ها تا میزان ذخیره طلای «عراق»
خبرنگار: زلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الجزیره، القاهره الاخباریه، الصباح، البیان و الخلیج اونلاین.

البیان: دبی یکی از امن‌ترین مقاصد سفر برای آمریکایی‌ها

گزارش جدیدی که توسط برکشایر هاتاوی منتشر شده، نشان می‌دهد، «دبی» یکی از امن‌ترین مقاصد برای گردشگران آمریکایی بود که در جایگاه ششم قرار گرفت.

در این گزارش آمده است که «دبی شهری فوق‌العاده است، جایی که گردشگران آمریکایی می‌توانند همزمان آسمان‌خراش‌های شگفت‌انگیز و سواحل زیبا را ببینند».

«آمستردام» به دلیل داشتن رکورد امنیتی عالی برای زنان و مسافران در جایگاه پنجم قرار گرفت، شهر سیدنی استرالیا به عنوان امن ترین شهر جهان برای گردشگران آمریکایی در جایگاه چهارم قرار گرفت و شهر ایسلندی ریکیاویک با دو پله سقوط پس از پیشتاز بودن در جایگاه سوم قرار گرفت.

شهر «مونترال» کانادا به عنوان دومین شهر امن جهان برای گردشگران آمریکایی در سال 2024 و هونولولو در رتبه اول قرار گرفت.

الخلیج اونلاین: کشف یک میدان گازی جدید در شارجه

شورای نفت امارت شارجه در امارات اعلام کرد که یک میدان جدید گازی در میدان هدیبه کشف شده است.

در بیانیه شورای نفت شارجه آمده است که میدان جدید در حالی کشف می‌شود که سازمان ملی نفت شارجه اقدام به حفر چاهی در ماه‌های گذشته کرده است.

این چاه طی مرحله آتی برای اطمینان از ذخایر احتمالی آن و در راستای توسعه‌اش آزمایش خواهد شد.

میدان هدیبه، پنجمین میدان در خشکی در شارجه پس از میادین الصجعه، کهیف، محانی و مویعید است.

امارات از کشورهای صادرکننده گاز مایع است و بخش زیادی از گاز خود را صادر می کند و گاز مورد نیاز داخل کشور را وارد می کند.

القاهره الاخباریه: پیشرفت در مذاکرات میان اسراییل و حماس در قاهره

یک منبع بلندپایه اعلام کرد که مذاکرات میان اسرائیل و حماس برای آتش‌بس در نوار غزه، پیشرفت مثبتی داشته است.

این منبع به پایگاه «القاهره الاخباریه» گفت که آنچه درباره بندهای توافق در رسانه‌ها منتشر می‌شود، دقیق نیست.

منبع مذکور افزود که هیات امنیتی مصر به رایزنی‌های خود با همه طرف‌ها ادامه می‌دهد.

این منبع فاش کرد که بازگشت ساکنان فلسطینی آواره از جنوب غزه به شمال این منطقه، بخشی از بندهای توافق است. پیش از این، یک منبع بلندپایه اعلام کرده بود که مذاکرات بر سر آتش‌بس در غزه شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده است.

الجزیره: بازار عربستان یکی از 20 بازار بزرگ خودرو جهان

دولت عربستان از واردات 160 هزار خودرو طی دو سال 2022 و 2023، خبر داد.

حمود الحربی، سخنگوی سازمان زکات، مالیات و گمرک عربستان اعلام کرد که شمار خودروهای وارد شده به کشور از طریق گذرگاه‌های زمینی، دریایی، هوایی و گمرکی به 66 هزار و 870 خودرو در سال 2022 و 93 هزار و 199 خودرو در سال 2023 رسیده است.

از لحاظ بازار خودرو، بازار عربستان یکی از بزرگ‌ترین بازارها در سطح جهانی است و این کشور بیش از 50 درصد از فروش خودروها در میان کشورهای شورای همکاری را به خود اختصاص داده که این امر بازار عربستان را به یکی از 20 بازار بزرگ در سطح جهانی تبدیل کرده‌است.

ژاپن، هند، کره جنوبی، امریکا و تایلند پنج کشور اصلی صادرکننده خودرو به عربستان در دو سال گذشته به شمار می‌آیند.

الصباح: عراق در رتبه 30 ذخایر طلای جهان

شورای جهانی طلا اعلام کرد که عراق و چهار کشور عربی دارای بیش از هزار تن ذخایر طلای جهان هستند.

عراق با در اختیار داشتن 142.6 تن طلا، رتبه خود را به عنوان سی‌امین کشور دارنده ذخایر طلا در میان 100 کشور جهان ثبت کرد،  این کشور از ماه مه سال  گذشته، طلا خریداری نکرده‌ است و توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

بر اساس این فهرست، آمریکا با در اختیار داشتن 8133.5 هزار تن طلا جایگاه اول، آلمان با 3352.6 هزار تن جایگاه دوم، ایتالیا با 2451.8 هزار تن جایگاه سوم و سورینام با 1.2 هزار تن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

اغلب کشورهای عربی به غیر از قطر و عمان تا پایان سه ماه اول سال جاری، همان سطح ذخایر طلای خود در سال گذشته را حفظ کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها