|

بحث داغ سرویس بهداشتی در کابینه بریتانیا

توالت جهانی (فضای مستقل و در بسته)؟ تک‌جنسیتی و خنثی یا مثل همیشه توالت‌های تفکیک‌جنسیتی‌شده و مجزا؟ این بحث به سوژه‌ای مهم در کابینه بریتانیا تبدیل شده است. افراد ترنس و خنثی معتقدند در ساختمان‌های غیرمسکونی مثل فروشگاه‌ها و…، توالت‌های تک‌جنسیتی برای آنها مناسب‌تر است.

بحث داغ سرویس بهداشتی در کابینه بریتانیا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. از آلمان و افزایش خشونت در عرصه سیاسی شروع می‌کنیم. سپس، به فرانسه می‌رویم و اندازه طولانی‌ترین باگت جهان را در گینس می‌نویسیم. در آخر هم از تصادف یک راننده با دروازه‌های کاخ سفید خبر می‌گیریم.

آلمان؛ نوجوان ضارب نماینده خود را تسلیم کرد

آقای «ماتیاس ایکه» از نمایندگان وابسته به حزب سوسیال دموکرات مشغول نصب بنرهای انتخاباتی بوده است که نوجوانی نزدیکش می‌شود و او را سرنگون می‌کند و… ایکه آسیب دیده است.

این نوجوان ۱۷ ساله اهل «درسدن» در نهایت به پلیس مراجعه می‌کند و می‌گوید به ایکه آسیب رسانده و او را پایین انداخته است. جزییات بیشتری درباره این اتفاق منتشر نشده است.

رفتارهای خشونت‌آمیز در میدان رقابت سیاسی و انتخابات اتحادیه اروپا افزایش یافته است. هفته گذشته نماینده حزب سبزها در یک تجمع انتخاباتی اذیت و آزار شده است. کارشناسان این رفتارها را علیه دموکراسی و برخاسته از اردوگاه راست افراطی تحلیل می‌کنند.

فرانسه؛ اعاده حیثیت نانواها با طولانی‌ترین باگت

نانواهای پاریسی سرانجام موفق شدند باگتی به طول ۱۴۰ متر و ۵۳ سانتی‌متر بپزند و عنوان از دست رفته را دوباره به فرانسه بازگردانند. فرانسه خانه باگت است!

پیشتر و در سال ۲۰۱۹ نانواهای ایتالیایی باگتی به طول ۱۳۳ متر پخته بودند. از آن روز تا به حال ایتالیایی‌ها برای فرانسوی‌های صاحب باگت رجز و کری خوانده بودند.

باگت ۱۴۰ متر و ۵۳ سانتی‌متری فرانسوی‌ها محصول زحمت ۱۲ نانوا و ۱۴ ساعت کار مداوم است. در هر ثانیه در فرانسه ۳۲۰ باگت به فروش می‌رسد! 

بریتانیا؛ بحث داغ توالت‌ در کابینه

توالت جهانی (فضای مستقل و در بسته)؟ تک‌جنسیتی و خنثی یا مثل همیشه توالت‌های تفکیک‌جنسیتی‌شده و مجزا؟ این بحث به سوژه‌ای مهم در کابینه بریتانیا تبدیل شده است. 

افراد ترنس و خنثی معتقدند در ساختمان‌های غیرمسکونی مثل فروشگاه‌ها و…، توالت‌های تک‌جنسیتی برای آنها مناسب‌تر است. چون در توالت‌های تفکیک‌شده احتمال زدوخورد با ترنس‌‌ها وجود دارد.

برآیند نهایی نظر کابینه این بوده است که ساخت توالت‌های تفکیک جنسیتی شده در ساختمان‌های غیرمسکونی نیاز است و باید به حریم خصوصی و سلامت احترام گذاشت. ساخت توالت‌های جهانی (مورد استفاده همه افراد معلول، مرد و زن و…) هم باید در دستور کار باشد.

آمریکا؛ دومین تصادف با دروازه کاخ سفید!

راننده یک خودروی تندرو هنگام عبور از مقابل دروازه کاخ سفید، با نرده‌‌های محوطه ورودی برخورد کرده و جان باخته است. 

سخنگوی سرویس امنیتی کاخ سفید این ماجرا را یک تصادف ساده ارزیابی کرده و ادعایی درباره انگیزه سیاسی راننده و یا امنیتی بودن این اتفاق نداشته است.

در ماه ‌ژانویه نیز راننده‌ای دیگر با خودروی خود به دروازه کاخ سفید برخورد کرد که دستگیر شد. گفته شد آن راننده مشکلات روانی داشته است.

استرالیا؛ جریمه ۱۲۰ میلیون دلاری کانتاس

شرکت هواپیمایی استرالیا،‌ کانتاس به پرداخت جریمه هنگفت بابت فروش بلیت برای پروازهای انجام نشده، محکوم شده است.

این شرکت هواپیمایی باید ۱۰۰ میلیون به عنوان جریمه و ۲۰ میلیون هم باید به مشتریان بپردازد. این شرکت مطابق قراردادی که با سازمان نظارت بر مشتریان دارد، این جریمه را پذیرفته است.

پرونده غرامت در سال گذشته گشوده شد. مشتریان کانتاس شکایت کردند این شرکت برای پروازهایی که لغو کرده، تبلیغ کرده و بلیت فروخته است. پرداخت جریمه مشتریان قطعی است، اما برای غرامت مدنی ۱۰۰ میلیون دلاری تایید دادگاه فدرال نیاز است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها