|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| هجدهم مرداد

از زخمی شدن یک پناهنده ایرانی در انگلیس تا انفجار انتحاری در رستورانی اسراییلی

هاشمی رفسنجانی روز هجدهم خرداد در مورد در مورد زخمی شدن یک پناهنده ایرانی و کرد در انگلیس و عملیات تلافی‌جویانه فلسطینی‌ها در مقابل اسراییل نوشته است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از زخمی شدن یک پناهنده ایرانی در انگلیس تا انفجار انتحاری در رستورانی اسراییلی

در منزل بودم. بیشتر به مطالعه ویژگى‌هاى انسان در نظر قرآن و نیز اصلاح متن مصاحبه با اساتید علوم سیاسى دانشگاه باقرالعلوم گذشت. رسانه‌هاى خارجى و چپ، به مسئله توقیف روزنامه همبستگى، به منظور فشار بر قوه قضائیه توجه زیادى کرده‌اند. سرشب، احمدآقا مرعشى، [پسرعموی عفت] و بستگان آمدند.

یک فلسطینى در بیت‌المقدس، در یک عمل شهادت‌طلبانه، انفجار عظیمى در رستوران صهیونیست‌ها ایجاد کرده و در گزارش‌هاى اولیه، صحبت از مرگ ۱۸ نفر و بیش از ۱۰۰ مجروح است. [سازمان] جهاد اسلامى فلسطین، [مسئولیت این عملیات را]، به عنوان تلافى کشتار اخیر اسرائیل در نابلس، به عهده گرفته است. [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل]، در سفر کوتاه خود به ترکیه، مواجه با اعتراض وسیع مردم در استانبول و آنکارا شد و امروز در اسرائیل گفته، باستان‌شناسان اسنادى به دست آورده‌اند که جولان در گذشته مرکز سکونت یهودیان بوده است.

یک ایرانى پناهنده در گلاسکوى انگلیس، با کارد زخمى شده و چون یک کُرد هم دو روز قبل با کارد کشته شده، نشان از برنامه برخورد نژادپرستان با مهاجران است. موج تندى علیه طالبان به راه افتاده؛ به خاطر سختگیرى در مجازات کسانى‌ که به تبلیغ مذهب غیراسلامى در افغانستان مى‌پردازند. با فشارى‌ که آورده شده، طالبان در مجازات‌ها تخفیف داده است. یک نماینده آمریکایى‌که به پیغمبر اکرم (ص)، در مورد قرارداد با یهود‌هاى مدینه، اهانت‌ کرده بود، با فشار مسلمانان مجبور به عذرخواهى شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها