|

محدودیت جدید اینماد برای فروشگاه‌های آنلاین: درگاه پرداخت دیجی‌کالا مسدود شد

درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شدند و امکان خرید از این فروشگاه آنلاین وجود ندارد

محدودیت جدید اینماد برای فروشگاه‌های آنلاین: درگاه پرداخت دیجی‌کالا مسدود شد

درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شدند و امکان خرید از این فروشگاه آنلاین وجود ندارد. دیجی‌کالا این تصمیم را نتیجه کار غیرکارشناسی و براساس اطلاعات اشتباه می‌داند که منجر به کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی خواهد شد. اما ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش «فن‌زی» به نظر می‌رسد علت این اتفاق به محدودیت جدید اینماد و ورود آن به حوزه فعالیت وزارت بهداشت باز می‌گردد. در اردیبهشت ماه امسال اعلام شد کالاهای سلامت محور فروشگاه‌های آنلاین باید برچسب اصالت قابل استعلام داشته باشند. در غیر این صورت یا کالا باید از روی سایت حذف شود یا اینماد تعلیق خواهد شد. در همین راستا نیز اینماد چند فروشگاه آنلاین کوچک تعلیق و درگاه پرداختشان مسدود شد.

دیجی‌کالا

حال به نظر می‌رسد دیجی‌کالا قربانی جدید این مصوبه است. موضوعی که این مجموعه آن را کارشناسی نشده و براساس اطلاعات اشتباه می‌داند. به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مجوز اینماد دیجی‌کالا تعلیق و با ارسال درخواست به شاپرک، درگاه‌های پرداخت اینترنتی این فروشگاه آنلاین نیز بسته شده است.

دیجی‌کالا در بیانیه خود، برخوردهای این چنین با کسب‌وکارهای نوآور را باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور می‌داند: «در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی و ... به فروش می‌رسد، برخورد این چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.»

به گفته این مجموعه، اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در دیجی کالا مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهایشان را به سراسر کشور عرضه می‌کنند: «چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب و کارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به خطر می‌اندازد.»

دیجی‌کالا ابراز امیدواری کرده با تدبیر نهادهای ذی‌ربط این مشکل به زودی برطرف شده و بتوانند به سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان و فروشندگان ادامه دهند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها