|

در مراسم اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ چه گذشت؟/ ویدئو و تصاویر

مراسم اختتامیه مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴، در ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس برگزار شد.

در مراسم اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ چه گذشت؟/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، با پایان بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، مراسم اختتامیه این مسابقات در ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس برگزار شد.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، از «۵ تا ۲۱ مرداد ماه» به میزبانی پاریس برگزار شد و در پایان، کاروان ورزشی آمریکا با کسب ۱۲۶ مدال (۴۰ طلا، ۴۴ نقره و ۴۲ برنز) در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

کاروان ورزشی چین با ۹۱ مدال (۴۰ طلا، ۲۷ نقره و ۲۴ برنز) دوم شد و ژاپن با ۴۵ مدال (۲۰ طلا، ۱۲ نقره و ۱۳ برنز) در رده سوم ایستاد. فرانسه هم به عنوان میزبان این بازی‌ها توانست ۶۴ مدال (۱۶ طلا، ۲۶ مقره و ۲۲ برنز) بعد از استرالیا (۱۸ طلا، ۱۹ نقره و ۱۶ برنز) در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

کاروان ورزشی کشورمان هم که با ۴۰ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، با ۳ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۳ مدال برنز رده بیست و یکم را به خود اختصاص داد که از این تعداد ۸ مدال در رشته کشتی و ۴ مدال در رشته تکواندو به دست آمد.

در مجموع ۲۰۶ کاروان ورزشی در این دوره از بازی‌های المپیک حضور داشتند و ۹۱ کاروان موفق به کسب مدال شدند.

آماده‌سازی ورزشگاه استاد دو فرانس برای مراسم اختتامیه المپیک پاریس

اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

بالن المپیک در اختتامیه المپیک پاریس خاموش شد

اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

لئون مارشان، شناگر فرانسوی که موفق شد ۴ مدال طلا و یک مدال برنز کسب کند، به نشانه پایان المپیک، بالن بزرگی را که در این مدت بر فراز شهر پاریس بود خاموش کرد و مشعل کوچکی را از کاخ تویلری به سمت محل برگزاری اختتامیه در ورزشگاه استاد دو فرانس حمل کرد.

مراسم اختتامیه المپیک پاریس

برخلاف مراسم افتتاحیه که در فضای بیرون از استادیوم و روی رود سن برگزار شده بود مراسم اختتامیه این مسابقات شامگاه یکشنبه «بیست و یکم مرداد»، از ساعت «۲۲:۳۰»، در ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس برگزار شد.

در مراسم اختتامیه المپیک که با حضور ورزشکاران کاروان‌های ۲۰۵ کشور برگزار شد ۴۵ هزار تماشاگر از نزدیک شاهد مراسم بودند.

حضور امانوئل ماکرون و توماس باخ در مراسم اختتامیه المپیک پاریس

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، وارد ورزشگاه دو فرانس شدند و بلافاصله سرود ملی فرانسه پخش شد.

ورود کاروان ورزشی کشورها به ورزشگاه در مراسم اختتامیه المپیک پاریس

5117259

ورود کاروان‌های ورزشی در مراسم اختتامیه المپیک پاریس

کاروان ورزشی ۲۰۵ کشور در حالی که سرود رسمی بازی‌های المپیک پخش شد وارد ورزشگاه شدند و رژه خود را آغاز کردند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

پرچمداران ایران در مراسم اختتامیه المپیک پاریس

اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

رژه پرچمداران ایران در اختتامیه المپیک پاریس

اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

دو پرچمدار به نمایندگی از کاروان ورزش ایران در این مراسم حضور دارند. فاطمه مجلل (قایقرانی) و آرین سلیمی (تکواندو) پرچمداران ایران در مراسم اختتامیه هستند.

«ایمانه خلیف» بوکسور زن الجزایری و برنده مدال طلا که در طی مسابقات المپیک، مورد حمله بسیار قرار گرفته بود و قربانی نظرات جنجالی در خصوص جنسیتش شده بود در این مراسم حضور داشت.

در مراسم اختتامیه، مدال رشته ماراتن زنان که ساعاتی پیش از این مراسم برگزار شده بود از سوی توماس باخ به برنده‌های این مسابقه اهدا شد. دونده کنیایی مدال برنز، اتیوپیایی مدال نقره و سیفان حسن دونده ۳۱ ساله هلندی که اصالتی اتیوپیایی دارد مدال طلا را به دست آورد. سرود ملی هلند هم در ورزشگاه پخش شد.

مراسم اختتامیه المپیک به صورت سنتی با رشته ماراتن مردان به پایان می‌رسد اما در این دوره و برای نخستین بار، ماراتن زنان پایان بخش بازی‌های المپیک بود.

تجلیل از داوطلبان المپیک در مراسم اختتامیه المپیک پاریس

در این مراسم از نمایندگان ۴۵ هزار داوطلب از ۱۵۵ کشور که برای برگزاری این بازی‌ها با مسؤولان برگزاری المپیک همکاری کرده بودند تجلیل شد.

صفحه طلایی وویجر در مراسم اختتامیه المپیک پاریس

اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

با فرا رسیدن شب، شخصیت «Golden Voyager «سفیر طلایی» از آسمان ظاهر شد و در یک نمایش دیدنی جلوی چشمان تماشاگران فرود آمد.

صفحهٔ طلایی وویجر (به انگلیسی: Voyager Golden Record)، نسخه‌ای از ۲ صفحهٔ فونوگرافی است که در فضاپیماهای وویجر (وویجر ۱ و وویجر ۲) که در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شدند قرار داده شده‌است. این صفحه‌ها شامل نگاره‌ها و آواهایی هستند که برای نشان دادن گوناگونی زندگی و فرهنگ‌های زمینی برای موجودات هوشمند فضایی ساخته شده‌اند.

پخش سرود ملی یونان در اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

سرود ملی کشور یونان به عنوان مبتکر بازی‌های المپیک در ۲۸۰۰ سال قبل، در ورزشگاه پخش شد و پرچم این کشور به احتزاز درآمد و مورد تجلیل قرار گرفت.

حضور تام کروز به نمایندگی از لس‌آنجلس در اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

تام کروس بازیگر مطرح آمریکایی به نمایندگی از شهر لس آنجلس، میزبان المپیک ۲۰۲۸، در این مراسم حضور داشت و به اجرای نمایش پرداخت.

تحویل پرچم المپیک به شهردار لس‌آنجلس در اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

در این مراسم، «آن هیدالگو» شهردار پاریس در یک حرکت نمادین، پرچم المپیک را به همتای لس آنجلسی خود، کارن باس، تحویل داد.

خلاصه مراسم اختتامیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ 

با پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مراسم اختتامیه این مسابقات، در ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس برگزار شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها