|

دور دنیا در یک دقیقه

نامزد ریاست اینترپل آدم‌ربا است!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نامزد ریاست اینترپل آدم‌ربا است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا خبر تولد دو توله گربه وحشی در پارک ملی اسکاتلند را می‌خوانیم. سپس به استرالیا می‌رویم و به دعوای دو نوجوان می‌پردازیم. در آخر هم کارنامه نامزد ریاست اینترپل را بررسی می‌کنیم.

 

اسکاتلند؛ تولد گربه‌ وحشی خارج از اسارت

زایمان یک گربه وحشی در پارک ملی کایرگورمز اسکاتلند و تولد دو توله مهم‌ترین خبر برای کارشناسان حیات وحش در بریتانیا است. جمعیت گربه وحشی در بریتانیا رو به انقراض بود.

اوضاع بد جمعیتی این گونه پستاندار باعث شد تا کارشناسان تصمیم بگیرند بخشی از جمعیت را درون پارک وحش نگهداری و تیمار کنند تا مانع از نابودی کامل گربه وحشی شوند.

آنها سال گذشته تعدادی از گربه‌های بالغ متولد پارک وحش را به پارک ملی کایرگورمز اسکاتلند انتقال دادند شاید اتفاق امیدوار کننده‌ای بیفتد. در پنج سال گذشته نخستین‌بار است که زایمان گربه وحشی در خارج از اسارت دیده می‌شود.

 

استرالیا؛ دعوای دو نوجوان مرکز خرید را تعطیل کرد

دو پسر ۱۵ و ۱۶ ساله در مرکزی خریدی در آدلاید طوری دعوا کرده اند که باعث تعطیلی این فروشگاه شده است. پلیس این دو نوجوان را دستگیر کرده است.

تصاویر دوربین‌ها و گزارش پلیس می‌گوید این یک دعوای تصادفی نبوده است و به نظر می‌رسد دو پسر بچه با نقشه قبلی این کار را انجام داده اند. در اثر این نزاع زنگ هشدار فروشگاه به صدا درآمده است.

دو نوجوان آدلایدی متهم به دزدی و ضرب و جرح هستند و دادگاه آنها شاید امروز برگزار شود. آنها وسط بزرگترین و مهم‌ترین مرکز خرید آدلاید این نزاع را ترتیب داده اند.

 

قرص ضد چاقی؛ کارآمدتر برای زنان

مطالعات جدید درباره قرص ضد چاقی وگاوی نشان می‌دهد اثر این دارو بر زنان دارای بیماری قلبی چاق بیشتر از مردان با شرایط مشابه است.

این مطالعه در جمعیتی از زنان و مردانی انجام شده است که دارای نارسایی قلبی بوده اند. بیماری آنها با چاقی ناشی از دیابت و یا جز آن مرتبط بوده است.

استفاده از این قرص که به تازگی وارد بازار دارو شده است وزن زنان را بیش از ۹ درصد کاهش می‌دهد، اما در مردان کمی بیشتر از ۷ درصد.

 

فرانسه؛ حمله گرگ به زن در باغ وحش

پزشکان می‌گوید زن مجروح برای زندگی‌اش می‌جنگد و اوضاع خوبی ندارد. گرگ‌ها گردن، ساق پا و پشت این زن را گاز کرده و به او آسیب رسانده اند.

این زن همراه خانواده‌اش در یک برنامه سافاری خارج از پاریس شرکت کرده بود. قرار بود آنها در اقامت خود در پارک وحش و از درون اتاق‌های خود گرگ‌ها را تماشا کنند!

معلوم نیست این شهروند خارج از مسیر هشدار حرکت کرده و یا مسئولان پارک درباره آن مسیر هشدار نداده اند. به هر حال گرگ‌ها به او حمله کرده اند. پلیس در حال بررسی صحنه است.

 

اینترپل؛ نامزد ریاست آدم‌ربا است!

موبیتا ناوای زامبیایی که نامش در فهرست مشاغل مهم و برتر دیده می‌شود، متهم به آدم‌ربایی است!شواهد و مدارک می‌گوید او در ربودن تاجر هندی دست داشته است.

از ناوا به عنوان رئیس بعدی پلیس بین الملل یا همان اینترپل نام می‌برند. در پرونده آدم‌ربایی او به اخاذی و حمله فیزیکی هم اشاره شده است!

اتحادیه آفریقا از ناوا پشتیبانی می‌کند. وکلای دو تاجر هندی ربوده شده در نامه‌ای به اینترپل خواستار رسیدگی به این ماجرا و ممانعت از حضور ناوا در ریاست این نهاد بین المللی شده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها