|

جورج علیه جو

کلونی برای این بایدن دست به جیب نمی‌شود!

«جورج کلونی» ستاره هالیوود و یکی از اسپانسرهای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت مالی خود را از «جو بایدن» پس گرفته است. او نیز به جبهه فشار برای کناره‌گیری بایدن از انتخابات می‌پیوندد.

کلونی برای این بایدن دست به جیب نمی‌شود!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، ماجرای صدور حکم اعدام برای همسر بغدادی را پیگیری می‌کنیم. سپس، سری به کمپین تبلیغاتی دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌زنیم. در آخر نیز، به برتری حافظه شب‌بیدارها نسب به سحرخیزها می‌پردازیم.

مجازات اعدام برای همسر بغدادی

دادگاه عراق، همسر ابوبکر بغدادی را به اعدام محکوم کرده است. در بیانیه دادگاه، نامی از محکوم به میان نیامده است، اما به نظر می‌رسد منظور مقامات قضایی عراق خانم «اسما محمد» باشد.

او در جنایات گروه تروریستی داعش علیه زنان و دختران ایزدی عراق شریک و عامل آزار جنسی و قاچاق و اسارت و ازدواج‌های اجباری این زنان و دختران بوده است.

«اسما محمد» و البته یکی دیگر از زنان متعدد ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش در ترکیه شناسایی و دستگیر و به عراق استرداد شده اند.  

برتری حافظه جغدهای شب بر سحرخیزها

مطالعات جدید در بریتانیا نشان می‌دهند، استدلال، تشخیص و عملکرد حافظه در افرادی که شب‌بیدار هستند، به مراتب، بهتر از افرادی است که شب‌ها زود به بستر می‌روند و می‌خوابند.

افراد شب‌بیدار که با عنوان جغدهای شب توصیف می‌شوند به نسبت سحرخیزها، تست‌های حافظه و هوش را بهتر پشت سر گذاشته اند و عملکرد شناختی ذهن آنها دقیق‌تر و درست بوده است.

اغلب افراد خلاق، هنرمند، نویسنده و موسیقی‌دان جز طبقه جغدهای شب هستند. در این مطالعه کیفیت و طول خواب نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در درک و عملکرد شناختی ذهن بررسی شده است.

نجات شناگر گمشده ژاپنی پس از ۳۶ ساعت

سرانجام، یک کشتی باری شناگر گمشده ژاپنی را کیلومترها دور تر از جایی که نقطه شروع شنا بوده، معلق روی آب شناسایی کرد. گارد ساحلی او را با هلی‌کوپتر از آب بیرون کشیده است.

۳۶ ساعت قبل از این که این زن شناگر ۲۱ ساله پیدا شود، دوستش گم شدن او را هنگام شنای دو نفره در آبهای آزاد گزارش کرده بود. او گفته بود دوستش با حلقه نجات شنا می‌کرده است!

عملیات جستجو از همان لحظه گزارش آغاز شد، اما چیزی مشاهده نشد تا این که ۳۶ ساعت بعد کشتی باری شناگر را در ۸۰ کیلومتری سواحل ژاپن پیدا کرد. او به بیمارستان منتقل شده، اما حالش خوب است.

انتخابات آمریکا؛ جورج کلونی علیه جو بایدن

«جورج کلونی» ستاره هالیوود و یکی از اسپانسرهای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت مالی خود را از «جو بایدن» پس گرفته است. او نیز به جبهه فشار برای کناره‌گیری بایدن از انتخابات می‌پیوندد.

کلونی به صراحت می‌گوید «بایدن باید کنار برود، او همانی نیست که سال ۲۰۲۰ رای آورد. او نمی‌تواند دوباره پیروز شود». نانسی پلوسی یکی دیگر از متحدان بایدن هم خواستار کناره‌گیری او شده است.

شب بد جو بایدن در مناظره اول با ترامپ باعث شده بسیاری از هواداران و حامیانش ناامید شوند و برای کنار‌ه‌گیری فشار بیاورند. از «کامالا هریس» به عنوان یکی از گزینه‌های دموکرات‌ها نام برده می‌شود.

چرا مصرف داروهای لاغری متوقف می‌شود؟

داده‌های داروخانه‌های ایالات متحده نشان می‌دهد مشتریان داروهای کاهش وزن پس از دو سال و یا حتی کمتر دیگر تمایلی به خرید آنها ندارند.

پای گرانی و قیمت این داروها در میان است. «اوزمپیک» و «وگووی» دو دارو از مهم‌ترین داروهای موثر بر کاهش وزن هستند، اما مصرف‌کنندگان پس از مدتی از خریدن آنها منصرف می‌شوند.

رئیس‌جمهور ایالات متحده، یک بار گفته بود اگر فقط نیمی از چاق‌های آمریکا تصمیم بگیرند این داروها را طولانی‌مدت مصرف کنند، سالانه، ۴۱۱ میلیارد دلار برای سیستم درمان، هزینه خواهد داشت!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها