|

گفت‌وگوی احمد غلامی با «صادق زیباکلام»

عدم پذیرش شکست

این گفت‌وگو با صادق زیباکلام درباره نقش دولت‌های پس از انقلاب با تاکید بر دولت رئیسی صورت گرفت، اما دور از انتظار نبود که او مسائل دیگری را نیز مطرح کند. گفت‌وگوی پیش‌رو، با «صادق زیباکلام» یک روز قبل از به زندان رفتن او صورت گرفته است.صادق زیباکلام همان روز هم قرار بود برای امضا کتاب تازه‌اش «چرا شما را نمی‌گیرند؟» به نمایشگاه کتاب برود، اما دعوت ما را رد نکرد و در یک روز پرمشغله برای گفت‌وگو در «شرق» حاضر شد.

احمد غلامی نویسنده و روزنامه‌نگار

یکی از ویژگی‌های صادق زیباکلام فروتنی و صمیمت او است که داوری درباره‌اش را دشوار می‌کند. او بیش از آنکه تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه باشد، رفیقی همراه است که نسبت به انتقادها گشوده است. صفا و صمیمیتش از او چهره‌ای دوست‌داشتنی می‌سازد که نمی‌گذارد اختلافات علمی و سیاسی بین او و دیگران جدایی بیندازد.

صادق زیباکلام از معدود آدم‌های است که به‌صراحت به اشتباهات خود اعتراف می‌کند و درصدد جبران آن برمی‌آید، حتی اگر برایش هزینه داشته باشد.

این گفت‌وگو با صادق زیباکلام درباره نقش دولت‌های پس از انقلاب با تاکید بر دولت رئیسی صورت گرفت، اما دور از انتظار نبود که او مسائل دیگری را نیز مطرح کند.