|

ماجرای جنجالی حمله قمه‌به‌دست‌ها به هیات عزاداری و درگیری خونین با ۲۷ کشته و زخمی در یک دسته‌ عزاداری در تبریز چیست؟

جزئیات درگیری در یکی از دسته‌های عزاداری تبریز و حمله با قمه و کشته و مجروح شدن نفر در دسته عزاداری خیابان قره آغاج تبریز اعلام شد.

ماجرای جنجالی حمله قمه‌به‌دست‌ها به هیات عزاداری و درگیری خونین با ۲۷ کشته و زخمی در یک دسته‌ عزاداری در تبریز چیست؟

به گزارش شبکه شرق، خبری با عنوان «۲۷ کشته و زخمی در حمله قمه‌به‌دست‌ها به هیات عزاداری در خیابان قره آغاج تبریز» و همچنین اخباری مبنی بر درگیری در یکی از دسته‌های عزاداری تبریز با ۲۷ کشته و زخمی، به طور گسترده در برخی رسانه‌‌ها و فضای مجازی در حال انتشار هستند.

خبرگزاری «مهر» در خصوص انتشار خبری با عنوان «۲۷ کشته و زخمی در حمله قمه‌به‌دست‌ها به هیات عزاداری در خیابان قره آغاج تبریز» و درگیری در یکی از دسته‌های عزاداری تبریز نوشت که تعداد کشته‌ها و مجروحان این حادثه صحت ندارد و بر اساس اعلام مراجع رسمی، تعداد جان‌باختگان و مصدومان حادثه کمتر است.

خبرگزاری مهر نوشت: «با وجود انتشار گسترده اخباری مبنی بر درگیری در یکی از دسته‌های عزاداری تبریز با ۲۷ کشته و زخمی، بررسی‌ها حاکی از درگیری افرادی با انگیزه‌های شخصی و مصدومیت است. 

از روز گذشته «دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳»، خبری با عنوان «۲۷ کشته و زخمی در حمله قمه‌به‌دست‌ها به هیات عزاداری در خیابان قره آغاج تبریز» در حال انتشار بوده و حتی زمینه را برای موج‌سواری برخی رسانه‌های خاص با اهداف مشخص فراهم کرده است.

اما بر اساس پیگیری‌ها و طبق اعلام مراجعی، چون فرمانداری تبریز و شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی با وجود رخ دادن این درگیری، اعداد و ارقام اعلامی در خصوص کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه به هیچ عنوان صحت ندارد.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته توسط مراجع ذی صلاح در این زمینه، در حادثه رخ داده در شب ۱۷ تیر در منطقه قره آغاج تبریز و در حاشیه عزاداری یکی از دسته‌های این منطقه، دو گروه از افراد با سوابق مشخص به دلیل اختلافات قبلی و شخصی با یکدیگر درگیر می‌شوند.

برخلاف آنچه که در اخبار و شایعات منتشر شده در این خصوص آمده است که حاکی از کشته شدن دو تن و مجروحیت ۲۵ نفر است، در جریان این نزاع، تنها سه نفر مصدوم شده‌اند؛ با دستگیری تعدادی از افراد دخیل در این حادثه، پرونده توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در حال رسیدگی است.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها