|

۲۵۴۸ ابتلا و ۲۱۶ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۴۸ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۷ نفر از این موارد جدید در مراکز درمانی بستری شدند.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند . مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید .

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید . خوشبختانه تا کنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند .

لاری گفت: ۴۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند . به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است .

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند . همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند .

لاری درباره وضعیت قرمز استان سمنان و همچنین وضعیت هشدار در استان یزد گفت: در استان سمنان اسفند ماه سال گذشته خیز قابل توجه در موارد بستری و ابتلای ناشی از کووید ۱۹ را در اغلب شهرستانهای این استان شاهد بودیم که از فروردین سال جاری مانند سایر استانها با رعایت پروتکلها موارد ابتلا و بستری کاهش قابل ملاحظه ای داشت، اما از نیمه خردادماه مجددا شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستانهای این استان به میزان بیش از دو برابر را هستیم. در حال حاضر هم پنج شهرستان این استان در وضعیت قرمز هستند و شیب موارد بستری در شهرستاهای شرق استان مثل شاهرود و دامغان روند تندتری دارد. با همکاری مسوولان استانی اعمال محدودیتهای بیشتر در استان و رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط سمنانی ها افزایش یافته است و امیدواریم کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت را شاهد باشیم .

وی همچنین درباره استان یزد و وضعیت هشدار در این استان، گفت: بیماری در این استان در اسفندماه خیز قابل توجهی داشت و متاسفانه از اواسط خردادماه ۹۹ نمودار بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی گرفت و موارد ابتلا و بستری طی شش هفته گذشته رشد دو برابری داشت. در حال حاضر پنج شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار دارند و و موارد بستری در شهرستانهایی نظیر یزد، میبد، تفت و مهریز شیب تندی دارد. متاسفانه رعایت پروتکلهای بهداشتی در این استان ققط ۵۵ درصد است و اگر این درصد با همکاری مردم متدین و فهیم افزایش نیابد، ممکن است طی هفته های آینده شاهد قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز باشیم .

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه، پزشکان، پرستاران، کارورزان، کلیه پرسنل مراکز درمانی در سراسر کشور شش ماه است که جان بر کف متحمل سختی های زیادی شدند و از هیچ کوشی برای نجات بیماران دریغ نکردند، گفت: در این مدت عده ای از این جهادگران عرصه سلامت را از دست دادیم و عده ای از آنها خود متحمل درد و رنج این بیماری شدند. بنابراین تنها راه حمایت از مدافعان سلامت، رعایت جدی اصول سه گانه شامل فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی دستها است و امیدواریم با همکاری یکدیگر بزودی شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها