|

قیمت آهن داغ کرد!

ناآرامی‌های اخیر در غرب آسیا و بالا رفتن قیمت دلار از یک سو و آتش سوزی گسترده در بازار آهن منطقه شاد آباد قیمت آهن را صعودی کرد.

قیمت آهن داغ کرد!

قیمت هرکیلوگرم میلگرد در سایز ۱۰ به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که حاکی از افزایش پنج هزار تومانی برای این اندازه در هر کیلوگرم است. همچنین قیمت هرکیلوگرم میلگرد در دیگر سایزها ازجمله سایز‌ ۱۴ و ۱۶ و ۱۸، ۱۲ به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و قیمت پروفیل ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت نبشی هرکیلوگرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. 

همچنین فروشنده دیگری گفت: قیمت ها بعد از آتش سوزی و افزایش نرخ دلار تغییر کرده است و اخبار اخیر غرب آسیا و نیز قرار گرفتن بازار در شرایط ابهام، موجب گرانی شد. در حالی که تصور ما بر این بود که با افزایش قیمت جهانی فولاد، معاملات بازار داخلی نیز رونق می یابد اما روند بازار میلگرد مطابق انتظارات پیش نرفت.

فروشنده دیگری در بازار آهن اظهار کرد: گرانی قیمت جهانی نفت اثر خود را بر بازار آهن گذاشت به طوری که هر زمان که هر بشکه نفت خام قیمت بالاتری در بازار فروش جهانی پیدا کند ما شاهد افزایش نرخ هر کیلوگرم آهن نیز خواهیم بود که این قیمت شامل  صادرات و هم شامل بازار داخلی آهن می‌شود.

وی گفت: در برخی دیگر از بازارها، قیمت میلگرد سایز ۱۰ هرکیلوگرم به ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سایز ۱۴ و ۱۶ میلگرد در هرکیلوگرم به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت پروفیل به ضحامت ۲ میل ۳۹ هزار تومان و قیمت نبشی کیلویی ۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد همچنین قیمت قوطی پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل صنعتی، پروفیل مبلی و ... نیز بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

منبع: تابناک
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها