|

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

75 کیلومتر به طول راه‌های استان اردبیل تا سال آینده اضافه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه ها و راههای اصلی استان افزوده خواهد شد.

75 کیلومتر به طول راه‌های استان اردبیل تا سال آینده اضافه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه ها و راههای اصلی استان افزوده خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: در بحث توسعه بزرگراههای استان اردبیل در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در دست اجرا داریم که هزینه احداث هرکیلومتر بزرگراه ۳۰۰ میلیارد ریال و اگر در بحث احداث تونل و پل خاص باشد هزینه هرکیلومتر ۲۵۰۰ میلیارد ریال تا ۳۰۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی گفت: اعتباری که نیاز هست تا این ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه که شروع کرده ایم را به اتمام برسانیم ۸۵۰۰۰ میلیارد ریال منابع مورد نیاز می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه ها و راههای اصلی استان افزوده خواهد شد و برای اینکه بتوانیم این امر محقق شود به تخصیص منابع مالی جهت تزریق به پروژه ها نیاز هست.

حیدری ادامه داد: اگر کل پروژه های استان را که نیاز دارد به بزرگراه تبدیل شود انجام دهیم ۲۷۰۰۰۰ میلیارد ریال منابع نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه جهت تامین منابع مالی برای پروژه های استان به پیوست یک قانون بودجه اکتفا نمی کنیم تصریح کرد : جهت تامین منابع مالی برای پروژه های استان از سه محل تهاتر نفت ، ماده ۵۶ بانکی و بودجه کشور پیگیر هستیم که امیدواریم تا پایان سالجاری تخصیص اعتبارات از پیوست یک قانون بودجه اتفاق بیافتد تا منابع مالی مورد نیاز پروژه ها تامین شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء به سه پروژه مهم و حیاتی استان احداث باند دوم در محورهای اردبیل - سرچم قطعه ۷ ، اردبیل - مشکین شهر و گرمی - بیله سوار را در دست اجرا داریم .حیدری افزود: از محل ماده ۵۶ بانکی به سه پروژه اردبیل - سرچم ۴۰۰۰ میلیارد ریال که تخصیص اعتبار آن محقق شد ، پروژه دیگر سربند - مشکین شهر ۱۵۰۰ میلیارد ریال کارهای آن انجام شده و پیگیر هستیم تا پایان ماه جاری اعتبار این محور نیز تخصیص یابد و پروژه سوم محور کلور درام ۱۰۰۰ میلیارد ریال که پیگیری جهت عملیاتی شدن این مهم را با تلاش و همت مسئولان ادامه می دهیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها