|

عرفان محرمی قهرمان مسابقات ووشو جوانان جهان از باشگاه یورددر گفتگو با شرق:

امکانات مهم است،اراده و تلاش مهمتر

انتشارگفتگوی مهدی نوری مدیرعامل باشگاه یورد در ویژه نامه استانی روزنامه “شرق” در خردادماه سالجاری و صحبتهایی که او درخصوص “نیاز جوانان استان به کمک و حمایت” مطرح کرد، واکنش های مثبتی در بین جوانان بویژه ورزشکاران به همراه داشت. برای من مهمترین موضوعی که در آن گفتگو از قول مدیرعامل باشگاه مطرح شد و در خاطرم ماند اظهارات مطمئن او در خصوص ظهور پدیده های جدید در رشته های ورزشی مختلف از بطن جوانان مستعد مورد حمایت باشگاه در صحنه های داخلی و خارجی بود.

امکانات مهم  است،اراده و تلاش مهمتر

گفتگو از: امین موسوی: انتشارگفتگوی مهدی نوری مدیرعامل باشگاه یورد در ویژه نامه استانی روزنامه “شرق” در خردادماه سالجاری و صحبتهایی که او درخصوص “نیاز جوانان استان به کمک و حمایت” مطرح کرد، واکنش های مثبتی در بین جوانان بویژه ورزشکاران به همراه داشت. برای من مهمترین موضوعی که در آن گفتگو از قول مدیرعامل باشگاه  مطرح شد و در خاطرم ماند اظهارات مطمئن او در خصوص ظهور پدیده های جدید در رشته های ورزشی مختلف از بطن جوانان مستعد مورد حمایت باشگاه در صحنه های داخلی و خارجی بود. نوری طوری با یقین و اطمینان در خصوص قهرمانان با استعداد از باشگاه یورد سخن میگفت، گویی که تصاویر کسب مدال و ایستادن روی سکوی جوانان اردبیل را در مانیتور روبروییِ اتاقِ کاری اش در باشگاه تماشا می کرد!

رویای او و بسیاری از علاقمندان به ورزش در کمتر از 6 ماه به حقیقت پیوست و اولین چراغ را ووشوکار جوان، عرفان محرمی روشن کرد. عرفان در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان مدال طلای وزن منهای 70 کیلوگرم ساندای این مسابقات را کسب کرد. به بهانه تجلیل از عرفان محرمی در باشگاه یورد حاضر شدیم و اینبار گفتگویی با این قهرمان سختکوش و بقول خودش “با انگیزه و تلاشگر” انجام دادیم. آنچه در زیر می خوانید حاصل گفتگوی صمیمانه ما با این قهرمان جوان و خوش آتیه است

در ابتدای صحبتها می خواهم از چگونگی آشنایی تان با باشگاه یورد بگویید؟

واقعیت این است که من هیچ شناختی از باشگاه یورد نداشتم علتش شاید این بود که من در اردبیل زندگی نمی کردم و اطلاعی از باشگاههای اردبیل، بویژه از باشگاههای تخصصی و با کیفیت نداشتم و چیزی هم نشنیده بودم، آشنایی من با این باشگاه بیشتر به استادم آقای نژادی بر می گردد ایشان من و برخی از بچه ها را برای اولین بار با خود به باشگاه یورد آوردند و در اینجا تمریناتمان را انجام دادیم، به هرحال نسبت به جاهای قبلی که تمرین می کردیم تفاوت داشت در واقع از هر لحاظ با همه محل تمریناتمان که آموزش دیده بودیم متفاوت بود هم از نظر امکانات و تجهیزات و هم از نظر مدیریتی، بویژه در رفتار و برخوردهایی که با ما می شد یه حس احترام، تکریم و ارزش گذاری بیشتری به ما دست می داد.

امکانات ورزش اردبیل بویژه برای رشته ووشو را چگونه ارزیابی می کنید؟

با اینکه امکانات در رسیدن ورزشکاران به اهداف خود از جمله سکوهای جهانی تاثیر زیادی دارد اما نبود امکانات نمی‌تواند مانع از پیشرفت و رسیدن به اهداف بلند باشد. من هنوز هم در روستا زندگی میکنم و هرروز برای انجام تمرینات می بایست 12 کیلومتر را بعنوان مسیر رفت و آمدم طی کنم و این باعث نمی شود از ورزش قهرمانی دلسرد شوم امکانات بهانه است! البته در دنیای مدرن و امروزیِ ورزش، امکانات و تجهیزات یک ابزار مهم برای رسیدن به سکو می باشد ولی به باور قلبی خودم این اراده، انگیزه و تلاش است که ما را به مقصد می رساند.

از ورودتان به مسابقات کشوری، اردوهای تیم ملی و در نهایت عضویت تان در تیم ملی بگویید؟

من به رشته های رزمی علاقه داشتم و در این میان ووشو و ساندا رو بیشتر دوست داشتم. حدودا هشت سال است ووشو کار میکنم و سال ۹۶ در رده سنی نوجوانان به اردوهای ملی دعوت شدم و در آن اردو و درمسابقات انتخابی تیم ملی مقام سوم را کسب کردم بعدها در تمامی مسابقات درون اردویی و انتخابی هم تمامی رقبا را شکست داده و بازیکن ثابت تیم ملی شدم.

سطح  کیفی این دوره از مسابقات جهانی که در آن شرکت داشتید چطور بود؟

این مسابقات برایم مهم بود و در واقع برای اولین بار در مسابقات بین المللی حضور پیدا کردم و از این لحاظ کمی هیجان و استرس داشتم و می دانستم که مسابقات آسانی نخواهد بود ولی چون خودم را برای قهرمانی آماده کرده بودم تصمیم گرفته بودم که حریفم از هر کشوری که باشد برایم مهم نباشد و دست کم نگیرم و فقط باید شکست اش دهم، در این مسابقات با رقبایی از کشورهای اردن، تونس، مصر و چین رقابت کردم که باید اعتراف کنم که رقیب چینی ام از همه قوی تر بود و در فینال وی را شکست دادم. 

از چند کشور در این مسابقات شرکت کرده بود؟

براساس تعلام فدراسیون جهانی در این دوره از مسابقات ۸۰ کشور حضور داشتند که تیم ملی ایران با کسب ۱۳ مدال طلا، ۴ نقره و 6 برنز در بخش تیمی مقام نخست را کسب کرد و تیم‌های اندونزی و چین به ترتیب دوم و سوم شدند. 

برای زندگی و آینده ورزشی تان چه برنامه هایی دارید؟

این مسابقات و کسب این نتیجه موفقیت آمیز انگیزه هایم برای ادامه راهم در ووشو را بیشتر کرده و انرژی مضاعفی دارم تلاشم را بیشت خواهم کرد، چرا که امسال وارد رده بزرگسالان خواهم شد و حضور در سطح ملی و پوشیدن پیراهن تیم ملی در این رده و در میان بهترین های ایران بودن فقط نیازمند تلاش شبانه روزی و تمرین و یادگیری است. برای بازی‌های آسیایی چین و مسابقات جهانی که سال آینده در آمریکا برگزار می‌شود تمرینات ویژه خود را زیر نظر مربیان زحمتکش خودم که مدیون زحمات و آموزشهای آنها هستم ادامه خواهم داد. برای زندگی ام هم فعلا تحصیل را در اولویت قرار داده ام، رشته تحصیلی من در دبیرستان برق بود ولی با نظر خانواده و مشورت مربیان دوست دارم رشته تحصیلی ام را تغییر دهم و برای ادامه تحصیل در دانشگاه وارد رشته تربیت بدنی شوم. معتقدم تحصیل در این رشته می تواند مرا در مسیر ورزشی ام هم تقویت کند.

برای پایان گفتگویمان و مخاطبان، بویژه علاقمندان به ورزش چه سخنی دارید؟

 از هیات ووشو استان اردبیل که با وجود مشکلات مالی از ورزشکاران جوان حمایت می‌کند قدردانی می کنم، از مربیان عزیزم که برایم شبانه روز زحمت کشیدند تشکر می کنم. از باشگاه یورد و مدیریت آن که حامی ورزش استان و جوانان بی نام و نشان هستند نیز قدردانی می کنم و به علاقمندان ورزش می گویم که اگر انگیزه و اراده خود را تقویت کنیم میتوانیم به هر آنچه که می خواهیم برسیم. در آخر دوست دارم این مدال را که در این مسابقات کسب کردم به شهدای دفاع مقدس تقدیم کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها