|
نویسنده: رضافتوح

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

میدل‌باس؛ جایگزین مینی‌بوس در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مینی‌بوس‌ها به دلایلی همچون فرسودگی، داشتن درب و سقف کوتاه و تغییر فرهنگ مردم، از سیستم حمل‌ونقل همگانی خارج و میدل‌باس‌ها جایگزین آن شد.

میدل‌باس؛ جایگزین مینی‌بوس در اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس با بیان این مطلب گفت: میدل‌باس‌ها (اتوبوس‌های کوچک) از نظر ظاهری شبیه اتوبوس هستند، اما ابعاد کوچک‌تری دارند و کنترل آنها نیز آسان‌تر است.

وی ادامه داد: میدل‌باس‌ها از نظر طراحی منحصربه‌فرد و جذاب هستند و همین باعث می‌شود مسافران احساس راحتی و آرامش بیشتری در آن داشته باشند؛ همچنین علاوه بر ظاهری مدرن با طراحی مناسب به دلیل ظرفیت کمتر و خلوت بودن نسبت به اتوبوس‌های معمولی، موجب آرامش بیشتر مسافران می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از ۵۳ دستگاه میدل‌باس در سال جاری در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا در مسیرهای کم‌تقاضا و خلوت‌تر جایگزین اتوبوس‌های خطی شود، اظهار کرد: میدل‌باس از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند و موتور (انجین) چهار سیلندر خطی با استاندارد آلایندگی یورو پنج دارد.

وی اضافه کرد: سیستم کنترل هوشمند دمای موتور، رمپ ویژه معلولان، سامانه تهویه مطبوع و خنک‌کنندگی مناسب، دسترسی به تمام محلات به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر، مانیتور رنگی با قابلیت پنج ورودی و دو دوربین برای نظارت راننده، از دیگر ویژگی‌های این وسیله نقلیه عمومی است.

حق‌شناس با اعلام اینکه قیمت هر دستگاه میدل‌باس حدود ۲.۷ میلیارد تومان است، گفت: خرید این تعداد به منظور کاهش سرفاصله در مسیرهای مختلف مناطق پانزده‌گانه، امکان تأمین سریع‌تر و قابلیت استفاده در مسیرهای کم‌تقاضای دانش‌آموزی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به نیازمندی حوزه حمل و نقل عمومی به خودروهایی با ابعاد کوچک بیان کرد: مینی‌بوس‌ها که قبلا در اصفهان از آنها استفاده می‌شد به دلایلی همچون فرسودگی، درب و سقف کوتاه و تغییر فرهنگ مردم از سیستم حمل‌ونقل همگانی خارج شدند، اما همچنان نیاز به وسایل کوچک‌تر از اتوبوس وجود دارد، بنابراین با تحقیقات انجام شده میدل‌باس را انتخاب کردیم که معایب مینی‌بوس در آن رفع شده بود.

وی ادامه داد: تعدادی از ۱۰۰ دستگاه میدل‌باسِ خریداری شده در بعضی خطوط کم مسافر استفاده می شود و بخشی از آنها نیز برای سیستم‌های تقاضامبنا، مورد استفاده قرار می گیرد، به این معنا که بر اساس تقاضای مسافر مسیر حرکت میدل‌باس‌های دیگر مشخص می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها