|

مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اصفهان و خمینی شهر تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس نوبت صبح اصفهان و خمینی شهر در روز چهارشنبه ۱۷ آبان(فردا) بدلیل استمرار آلودگی هوا طی سه روز اخیر خبر داد.

مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اصفهان و خمینی شهر تعطیل شد

به گزارش شبکه شرق، منصور شیشه فروش عصر سه شنبه در حاشیه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان افزود: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، پایداری جو، انباشت آلاینده های جوی و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداروم این روند در روزهای آینده، این کمیته تشکیل و تصمیماتی را اخذ کرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات این کمیته تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح در مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر فردا «چهارشنبه» تعطیل است.

شیشه فروش یادآور شد: طرح زوج و فرد خودرو  نیز در رینگ ترافیکی شهر اصفهان تا پایان هفته آینده از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرا خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در همین ارتباط ضمن تاکید به سالمندان و افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی برای پرهیز از تردد در سطح شهر، به عموم شهروندان نیز توصیه می‌شود از فعالیت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: در این نشست تأکید شد اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت کند.

شیشه فروش اظهار کرد: هرگونه اقدامی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود ممنوع است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی مقابله خواهد کرد.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز سه‌شنبه با ۱۵۳ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار گرفت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان دیروز با صدور اطلاعیه‌ای از پایداری جو، غبار آلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا تا روز شنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، لنجان، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان(زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین‌ شهر و میمه، نجف‌آباد و ورزنه وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، احتمال کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی در روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده وجود دارد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها