|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سالانه ۴۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اصفهان اضافه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر به جمعیت دانش‌آموزی اضافه می‌شود که بخش عمده آن حاصل مهاجرت به مرکز استان یا شهرهای بزرگ استان است که آموزش و پرورش را با چالش فضای آموزشی روبه‌رو کرده است.

سالانه ۴۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اصفهان اضافه می‌شود

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه میز نماد گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی استان اصفهان رشد منفی داشته و در قیاس با سایر استان‌ها بسیار مطلوب است و این نشان از نتیجه‌بخش بودن برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دارد.

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و مهم‌ترین و گسترده‌ترین پروژه کشور پروژه مهر است و در سراسر کشور چیزی حدود ۱۷ میلیون نفر دانش‌آموز به مدرسه می‌روند و مدارس میزبان آنها هستند و یک میلیون معلم میزبان آنها هستند.

ابراهیمی بیان کرد: پروژه مهر همه جامعه را درگیر می‌کند و این درگیری به‌نوعی نشاط‌آور است و به جامعه پویایی علمی، تربیتی می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بیش از یک میلیون دانش‌آموز بیش از ۳۰ هزار کلاس درس مهر را آغاز خواهند کرد و بیش از ۸۰ هزار معلم و مربی نیز در استان اصفهان به کلاس‌های درس خواهند رفت.

وی گفت: در استان اصفهان سالانه چیزی بین ۳۰ تا ۴۰ نفر افزایش دانش‌آموز را داریم که بخش عمده آن حاصل مهاجرت به مرکز استان یا شهرهای بزرگ استان است که آموزش و پرورش را با چالش فضای آموزشی روبه‌رو کرد و در همین راستا در سه سال گذشته ۳ هزار کلاس درس به کلاس‌های درس اضافه شد و میزان مشارکت خیرین در این بازه زمانی چندین برابر سال‌های قبل شد میزان مشارکت از ۳۰۰ میلیارد در سال به چیزی حدود ۴۰۰۰ میلیارد یعنی ده برابر رسید.

ابراهیمی افزود: دو ماه قبل به نیت ۱۰۰۰ روز خدمت دولت سیزدهم هزار کلاس درس به تعداد قبلی اضافه شد که بخشی از این عدد توسط مسئولیت اجتماعی یکی از بنگاه‌های اقتصادی کشور تأمین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: سه سال گذشته و با آغاز سال تحصیلی ۱۷ هزار نفر کسری معلم و در گروه کیفیت‌بخشی ۲۰ هزار نفر کسری نیرو داشتیم و با تلاش فراوان موفق شدیم عدد ورودی استان اصفهان را ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ قرار دهیم.

وی اظهار کرد: نماز جماعت مدارس از روز اول آغاز به کار مدارس باید برگزار شود و به موضوع آموزه‌های دینی مدارس استان اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها