|
نویسنده: رضا فتوح

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

بررسی و کنترل نمای 2 هزار ساختمان در شهر اصفهان

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: تاکنون نمای حدود 2 هزار ساختمان در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر بررسی و کنترل شده که این اقدام، در تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان بی سابقه است.

بررسی و کنترل نمای 2 هزار ساختمان در شهر اصفهان

مسعود ثرایی، رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان،با بیان اینکه کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری از سال ۱۳۸۹ بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این کارگروه براساس دستورالعمل اجرایی شورای اسلامی شهر مصوب سال ۱۳۸۹ و طرح تفصیلی مصوبه سال ۱۳۹۰ شکل گرفت. همچنین دستورالعمل اجرایی وزارت کشور در سال ۱۳۹۹ و اصلاحیه آن در سال ۱۴۰۲ به کار این کارگروه انسجام بیشتری بخشید.

وی با اشاره به اینکه جلسات رسمی این کارگروه از سال ۱۳۹۲ آغاز و تاکنون ۲۹۷ جلسه برگزار شده است، افزود: از این میان، ۲۰ جلسه در سال ۱۳۹۹ و ۲۰ جلسه دیگر در سال ۱۴۰۰ به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد.

رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این کارگروه تاکنون یک هزار و 859 طرح را بررسی کرده و در راستای اهداف خود، اقدام به بسط و گسترش فرهنگ طراحی معماری مطلوب ایرانی-اصفهانی، پاسخگویی سریع به شهروندان و آموزش اصول و مبانی معماری و شهرسازی داشته است.

ثرایی بیان کرد: ۷۰ عضو در این کارگروه به‌صورت پیوسته یا منفصل حضور داشته‌اند و در پیشبرد فعالیت‌های آن نقش مؤثری ایفا کرده‌اند، همچنین این کارگروه در ۲۰ شهر و مرکز استان کارگاه‌های آموزشی حضوری و مجازی برگزار کرده است.

وی مواردی که در این کارگروه مطرح می‌شود را شامل محور تاریخی فرهنگی رودخانه، ساختمان‌های عمومی و خدماتی دولتی نظیر بانک‌ها، ساختمان‌هایی با زیربنای 5 هزار متر مربع و بیشتر، ساختمان‌هایی با ارتفاع ۶ طبقه و بالاتر و ساختمان‌های مجاور گذرهای ۲۴ متر و بیشتر دانست و گفت: تاکنون نمای حدود 2 هزار ساختمان در سطح مناطق پانزده‌گانه بررسی و کنترل شده است که این اقدام در تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان بی سابقه است.

 رئیس کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز این کارگروه شامل کاهش تخلفات اجرایی نما، افزایش دانش و آگاهی طراحان نما، و همکاری کارفرمایان با طراحان و مدیریت شهری به‌منظور ایجاد منظر شهری مطلوب برای شهر اصفهان است.

به گفته وی، در جلسه ۲۹۷ کارگروه تخصصی علاوه بر بررسی طرح‌های نما، از ۱۴ عضو فعال این کارگروه با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تقدیر شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها