|
نویسنده: فاطمه شفیعی

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت:

هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان در روستاها سکونت دارد

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: توانمندسازی و خدمت رسانی در روستاها و مناطق محروم از اهداف راهبردی این نهاد است و بیش از ۴۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان، در روستاها سکونت دارند.

هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان در روستاها سکونت دارد

نبی اله اله دادی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۲ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار داشت: در بین جمعیت تحت پوشش، ۴۰ هزار و ۶۶۸ خانوار نیازمند در روستاهای سطح استان سکونت دارند.

اله دادی با تاکید بر حمایت خانوارهای سالمند نیازمند در گستره سکونت شهری یا روستایی، ادامه داد: ۲۵ هزار و ۱۵۷ خانوار سالمند نیازمند، بالای ۶۰ سال در روستاها ساکن هستند که برای کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشتی و بهبود سلامتی ایشان اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار خانوار به سرپرستی زنان سالمند در روستاها سکونت دارند، افزود: سالمندان تحت حمایت این نهاد، مشکلاتی از جمله بیمه، مسکن، تنهایی و … را دارند و در بین این قشر، زنان در انجام کلیه فعالیت‌های روزانه از وابستگی بیشتری نسبت به مردان برخوردارند که این امر با کاهش تدریجی توانایی و سلامتی در افراد سالمند اجتناب ناپذیر است.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان، با بیان اینکه توانمندسازی و خدمت رسانی، هدف راهبردی این نهاد در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی علاوه بر ارائه خدمات کمک معیشت، تأمین لوازم ضروری زندگی و خدمات

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها