|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

نشت‌یابی بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط شبکه و انشعاب گاز در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهانگفت: بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط شبکه و انشعاب گاز توسط شرکت گاز استان اصفهان در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نشت‌یابی شده است.

نشت‌یابی بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط شبکه و انشعاب گاز در استان اصفهان

ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط شبکه و انشعاب گاز توسط شرکت گاز استان اصفهان در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نشت‌یابی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مدونی برای شناسایی و رفع نشتی‌ها در شرکت گاز استان تدوین شده که تحقق این اهداف می‌تواند زمینه‌ساز ارائه خدمات بدون حادثه و جلوگیری از هدررفت منابع انرژی باشد، افزود: نشت‌یابی و رفع فوری نشتی احتمالی از اولویت‌های اصلی شرکت گاز استان اصفهان بوده و در این زمینه هر ساله به طور مستمر و منظم، همکاران تلاشگر نشت‌یاب و بهره‌برداری در سطح شهر و استان اصفهان نسبت به نشت‌یابی و رفع نشتی‌ها از شبکه‌ها و تأسیسات اقدام می‌کنند.

 عسکری با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، از نصب کالای استاندارد حصول اطمینان می‌شود، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۷۱۱ مورد آزمون شامل آزمون‌های تست سرجوش‌ها و اتصالات P.C، مقاومت الکتریکی پوشش، مقاومت نشتی و آزمایش‌های روغن ترانس انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن تشریح عوامل مختلف نشتی شبکه‌های گازرسانی که شامل فرونشست زمین به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، حفاری‌های غیرمجاز و بدون هماهنگی، تنش‌های ناشی از عبور وسایل نقلیه سنگین است، بیان کرد: در این زمینه از مردم و مسئولین سازمان‌ها و ادارات تقاضامندیم در صورت مشاهده هر گونه شرایط ناایمن، مراتب را به مرکز امداد شبانه‌روزی گاز استان به شماره ۱۹۴ اطلاع دهند. همچنین از هرگونه حفاری، دست‌کاری علمک، رگولاتور و کنتور در سراسر استان خودداری کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها