|

فروش انواع ابزار و یراق صنایع چوب

ابزار و یراق آلات نجاری از تنوع بالایی برخوردار هستند از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشند

صنایع چوب در زندگی روزمره ما نقش مهمی دارد و اگر به اطرافمان نگاه کنیم لوازم مختلف، ظروف، مبلمان، سرویس خواب و... مشاهده می‌کنیم و به آن ها نیاز داریم. در تولید لوازم چوبی از ابزار و یراق های مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال در برش از اره، دورکن، پانل بر، فارسی بر و... استفاده می‌کنند یا برای سنباده و پرداخت چوب؛ سمباده دستی، برقی و... باید به کار برود. علاوه بر موارد ذکر شده از یراق آلات مختلفی باید استفاده بشود که در ادامه به معرفی چند نمونه از ابزار و یراق به آن ها می‌پردازیم.

انواع ابزارآلات صنایع چوب

ابزارآلات صنایع چوب از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند برای مثال به دو گروه برقی و دستی تقسیم می‌شوند. ابزارآلات برقی و بادی به مدل های مختلفی از جمله رنده برقی، میخکوب، منگنه کوب، سنباده زن، اره زنجیری، گردبر و... تقسیم می‌شود و ابزارآلات دستی نیز در گروه هایی همچون سنباده، سوهان، کلمپ، چوب ساب، گیره و پیچ دستی قابل دسته بندی است.

چوب ساب

باربرداری و فرم دهی سطح چوب یکی از مراحل مهم تولید لوازم چوبی است که با کمک چوب ساب و سنباده انجام می‌شود. چوب ساب در مدل و ابعاد مختلفی تولید می‌شود که مهم ترین آن ها چوب ساب قارچی، توپی چوب ساب، چوب ساب سردریلی و... می‌باشند. چوب ساب دارای دندانه های ماشین کاری شده با قدرت باربرداری بالا می‌باشد و با نصب بر روی دریل یا فرز دستی می تواند کار فرم دهی و باربرداری از چوب را انجام دهد.

چوب ساب

منگنه کوب

منگنه کوب یک نمونه از ابزارآلات برقی و بادی است که در ساخت جعبه های مقوایی و کارتنی، تولید مبلمان و لوازم چوبی به کار می‌رود. منگنه کوب در ابعاد مختلف تولید می‌شود که از لحاظ قدرت و نوع میخ منگنه با یکدیگر متفاوت می‌باشند. منگنه هایی که بر روی منگنه کوب نصب می‌شوند از لحاظ ارتفاع و عرض متفاوت می‌باشند که باید متناسب با نوع دستگاه و ضخامت کارتن یا پارچه و... انتخاب شوند.

منگنه کوب

رنده برقی نجاری

سطح چوب در ابتدای کار و قبل از پرداخت پر از ناهمواری، زبری، گره، ترک و... می‌باشد که باید برای بالا بردن مقاومت قطعه کارو زیباتر شدن آن، این موارد از روی سطح کار پاک شوند. رنده به صورت دستی و برقی تولید می‌شود و با هر حرکت جلو وعقب لایه های بالای سطح کار را باربرداری می‌کند و به این ترتیب قسمت های زخم شده و گره ها و ناهمواری ها برداشته می‌شود و سطح کار آماده صیقلی شدن، می‌شود. همان طور که ذکر شد رنده در دو مدل برقی و دستی تولید می‌شود که هر کدام به گروه های مختلفی از جمله انگشتی، بغل دوراهه، کبوتری و... تقسیم می‌شوند.

یراق آلات

یراق آلات به طور کلی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند برای مثال صنعت چوب، خیاطی، ساختمان سازی و... از یراق آلات مخصوص به صنعتشان استفاده می‌کنند. انواع پیچ و مهره، بست تابلو، پایه، لولا، دستگیره، قلاب جا لباسی و... را می‌توان جزو یراق آلات به حساب آورد. یراق کابینت، یراق آنتیک، یراق تولید سیرویس خواب و مبلمان نمونه هایی از انواع یراق آلات هستند که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت و کمد یکی از یراق های مهم در صنعت چوب و نجاری به حساب می‌آید که در مدل های مختلف متناسب با سبک کابینت و کمد انتخاب می‌شوند. سبک های مدرن و کلاسیک جزو مهم ترین سبک دکوراسیون منازل هستند که در تولید این مدل کابینت و کمدها از دستگیره هایی متناسب با آن ها باید استفاده شود. دستگیره های مخفی، مگنتی، دکمه ای و خطی نمونه هایی از انواع دستگیره کشو و درب کمد و کابینت می‌باشند.

بست تابلو

بست تابلو یک نمونه از یراق آلات کاربردی است که در ابعاد مختلف به صورت تک سوراخ، دو سوراخ و حتی بزرگتر تولید می‌شود. از بست تابلو برای اتصال قاب عکس و تابلو به دیوار استفاده می‌کنند. این مدل بست در اشکال هندسی مختلفی همچون نیم دایره، مثلث و مستطیل تولید می‌شود و از لحاظ اندازه حلقه و جای پیچ با یکدیگر متفاوت هستند.

قلاب جا لباسی

همیشه برای آویزان کردن لباس، حوله، دستمال و... باید از قلاب استفاده نمو. قلاب جا لباسی در ابعاد مختلف و رنگ بندی متفاوت تولید می‌شود بعضی از مدل ها دارای دو شاخه و بعضی به صورت تک شاخه ای می‌باشند همچنین در مواردی جنس بدنه آن ها یا از فلز یا پلاستیک فشرده است.

قلاب جالباسی

قیمت ابزار و یراق نجاری

با توجه به اینکه ابزار و یراق آلات نجاری از تنوع بالایی برخوردار هستند از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشند لذا جهت اطلاع از قیمت انواع ابزار و یراق می‌توانید به وبسایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

choobiner.ir

09021235626

02166563048

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها