|

بررسی آب بندی سنگ نما و نقاشی نمای ساختمان

معمولا پس از نصب سنگ نما، درز های موجود را بند کشی و درزگیری می کنند. این کار مانع از ورود رطوبت به بخش های داخلی ساختمان می شود. نمای سازه ها در واقع به عنوان عایق حافظتی ساختمان ها شناخته می شوند.

بررسی عملیات آب بندی سنگ و سیمان نما

معمولا پس از نصب سنگ نما، درز های موجود را بند کشی و درزگیری می کنند. این کار مانع از ورود رطوبت به بخش های داخلی ساختمان می شود. نمای سازه ها در واقع به عنوان عایق حافظتی ساختمان ها شناخته می شوند. بنابراین عملیات نصب سنگ بنا و بند کشی آن باید به صورت کاملا اصولی و استاندارد انجام شود. با گذشت سال ها بند کشی موجود در درز ها تحت عوامل مختلف از بین می رود. آب بندی سنگ و سیمان نما در زنجان و ابهر، یک روش کاربردی و استاندارد برای پر کردن درز های موجود در نمای ساختمان ها می باشد. 

 

نقاشی نما با طناب

 

بررسی آب بندی سنگ و سیمان نما 

اصلی ترین کاربرد  عایق کاری نما  و سیمان نما، جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل سازه و هدر رفتن انرژی می باشد. فرسایش مواد موجود در میان درز های سنگ نما امری شایع در ساختمان سازی است. هر چقدر هم که بند کشی و درزگیری ها کامل انجام شود، باز هم احتمال وقوع این حادثه بسیار زیاد می باشد. 

با پیشرفت صنعت ساختمان سازی دیگر تمام سازه ها آب بندی می شوند و تمام درز های موجود در سنگ نما ها پوشیده می شود. برای آب بندی سنگ و سیمان نما ، هیچ محدودیتی وجود ندارد و علاوه بر ساختمان های تازه ساز، ساختمان های قدیمی را نیز می توان آب بندی کرد. بنابراین دیگر نگرانی در این مورد وجود ندارد.  

نفوذ رطوبت به دیوار های داخلی ساختمان ها، استحکام و مقاومت آن ها را کاهش می دهد. آب بندی سنگ و سیمان نما، موجب افزایش سطح ایمنی دیوار های خارجی می شود. در واقع این کار یک فاکتور بسیار مهم در تعیین سطح کیفیت ساختمان ها به شمار می رود. در مناطق پر باران و مرطوب، آب بندی کردن و یا سیمان کردن نمای ساختمان امری بسیار ضروری می باشد.    

سیمانکاری نمای ساختمان 

در چند سال اخیر نمای سیمانی طرفداران بسیاری داشته است. برای ساخت نماهای رومی، تگری، چکشی و یا نماهای تاریخی از سیمان استفاده می شود. ظاهر زیبا نماهای سیمانی و نفوذ ناپذیری سیمان نسبت به آب، در کنار هزینه مناسب آن موجب شده است اکثر افراد از این ماده برای نمای ساختمان خود استفاده کنند.

نمای ساختمان ها در نگاه اول تاثیر بسیاری در ذهن افراد می گذارد. آب بندی سنگ و سیمان نما در زنجان و ابهر، به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام می گیرد. با توجه به حساسیت بسیار بالای این کار بهتر است سیمانکاری نما را به تیم متخصص و با تجربه بسپارید. 

نمونه نمای سیمانی 

اگر چه سیمان در برابر رطوبت بسیار مقاوم است اما رعایت استاندارد های لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضروری است. آب بندی سنگ و سیمان نما در زنجان و ابهر، با استفاده از روش های جدید و استاندارد انجام می شود. زیرسازی اصولی در سیمانکاری نما اهمیت بسیاری دارد. در مواردی زیر سازی نامناسب و غیر اصولی منجر به تکه تکه شدن بخش های سیمانی و نفوذ رطوبت به بخش های داخلی می شود. با توجه به خسارات بسیار زیاد ناشی از ورود رطوبت به داخل سازه ها، بهتر است پیش وقوع چنین حادثه ای نسبت به آب بندی و یا سیمان کاری اصولی نمای ساختمان خود اقدام کنید.    

بررسی طرح عایق کاری نما و نقاشی نمای ساختمان 

در دهه اخیر با افزایش مصرف بی رویه انرژی، مسئله بهینه سازی مصرف امری بسیار حیاتی به حساب می آید. عایق کاری نما به شیوه ی صحیح می تواند میزان مصرف انرژی را تا 50 درصد کاهش دهد. بنابراین طرح عایق کاری نمای ساختمان ها از مهمترین بخش های ساختمان سازی به حساب می آید. 

نمای ساختمان از مهمترین قسمت های هر سازه ای است. عایق کاری نما و نقاشی نمای ساختمان به صورت کاملا اصولی و استاندارد انجام می گیرد. این طرح از سری فعالیت های کار در ارتفاع محسوب می شود. در اجرای این عملیات از تجهیزات جدید و کاملا ایمن استفاده می شود. 

 

اب بندی نما و عایق جهان فرود

 

طرح عایق کاری نما و نقاشی نمای ساختمان 

از مزایای عایق کاری نما می توان به افزایش رفاه ساکنین ساختمان ها، کاهش چشمگیر مصرف انرژی ( به خصوص در فصول سرد سال )، افزایش مدت زمان تخریب در حوادثی مانند آتش سوزی، حذف رطوبت و چگالی در دیوار های خارجی و... اشاره کرد. 

روش کار تیم عایق کاری نما و نقاشی نمای ساختمان  به دو صورت، عایق کاری با سازه و عایق کاری بدون سازه می باشد. در روش اول لایه نما را بر روی سازه پشتیبان اجرا می کنند؛ اما در روش دوم نیازی به سازه پشتیبان نیست. نوع روش عایق کاری بسته به سلیقه مشتری و نیاز نمای ساختمان ها انتخاب می شود. در هر دو روش عایق کاری به صورت کامل و استاندارد انجام می گیرد و هزینه مربوط به آن بر اساس متراژ نما، متریال به کار برده شده و سختی کار تعیین می شود.   

نقاشی نما

نمای ساختمان ها معرف کیفیت آن است و نقاشی نمای ساختمان از بخش های مهم در عملیات های مربوط به نما می باشد. تغییرات جوی، آلودگی های شهری، گرد و غبار، باران های اسیدی و... همگی به طور مستقیم در ظاهر ساختمان ها اثر می گذارند. بنابراین استفاده از متریال مناسب و با کیفیت شرط اصلی برای ماندگاری نما می باشد. از بین رفتن نما می تواند خسارات بیشماری به بار آورد و ایمنی ساختمان ها تضعیف می کند. برای همین توصیه می شود که اجرای طرح نما را حتما به یک تیم متخصص و حرفه ای بسپارید. 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها