|

لیست قیمت لوازم یدکی خودرو در فروشگاه آریا گستر emco

لیست قیمت لوازم یدکی خودرو در فروشگاه آریا گستر emco

لیست قیمت لوازم یدکی خودرو در فروشگاه آریا گستر emco

مطمئنا وسیله نقلیه شما جزو با ارزش ترین دارایی شما محسوب میشود. لذا تعمیر و نگهداری به موقع و منظم خودرو مهم است چرا که نگه داشتن خودرو در شرایط خوب از برخی مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرد  و به کارکرد نرم خودرو و افزایش طول عمر آن نیز کمک می کند. ونیاز نسیت به خرید عمده لوازم یدکی خودرو بابت هزینه ها فکر کرد، در این مورد نیازی نیست حتما متخصص باشید، همین که با قطعات خودرو آشنا شوید این امکان را به شما می دهد تا راننده ای آگاه تر شوید و بهتر از وسیله نقلیه خود مراقبت کنید.

 

آشنایی با برخی لوازم یدکی خودرو

این را بدانید که خودروی شما دارای قطعاتی است که با وجود کاربردی بودن اما پس از یک زمان مشخص باید تعویض شوند. اگر نسبت به خرابی قطعات بی توجه باشید، باعث آسیب جدی به اتومبیل تان میشود، به همین دلیل است که به طور کلی دوره تعویض برای لوازم یدکی خودرو کمتر از یک سال است. از رایج ترین قطعات مصرفی که پس از مدت زمانی نیاز به تعمیر یا تعویض خواهند داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لنت ترمز

لنت‌های ترمز حساس‌ترین بخش اصطکاک در سیستم ترمز هستند. همچنین نقش اساسی در ایمنی ماشین را ایفا می‌کنند. در واقع عوامل چسبنده‌ ای هستند که سرعت را کاهش می‌دهند، این چسبیدن به لنت یا ساختار حرکتی محور خواهد بود. لنت‌های ترمز هرچند ماه یک ‌بار و یا گاهی سالیانه تعویض می‌شوند و ضروری است که حتماً اورجینال باشند.

  • استارت ماشین

استارت یا همان استارتر قطعه‌ای است که برای چرخاندن موتور احتراق داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اولین مرحله راه‌اندازی خودرو توسط آن صورت میگیرد. بدین صورت که استارت ماشین، برق را از باطری خودرو می گیرد. پس از آن نیروی الکتریکی را توسط سیم پیچ، زغال و آرمیچر درونش به نیروی مکانیکی تبدیل میکند و چرخ دنده استارت برای شروع به کار اتومبیل، انرژی مکانیکی را به موتور انتقال میدهد. در اکثر ماشین ها، محل قرارگیری استارت، در کنار و یا پشت موتور است. استارت از قطعات مهم خودرو محسوب میشود. لذا اگر به درستی کار نکند نمیتوان اتومبیل را روشن کرد.

  • شمع و وایر

شمع برای مشتعل کردن مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق طراحی شده است. با استفاده از آن موتور خودرو قدرت کافی برای راه‌اندازی خودرو را دارد. پس از روشن‌ شدن، شمع‌ها برق را حفظ نمی‌کنند. در عوض شروع به انتقال گرما از محفظه احتراق می‌کند. این گرما به آب که در سرسیلندر است می‌رود. این قطعات خودرو کوچک اما مؤثر هستند و برای عملکرد صحیح خودرو موردنیاز هستند. به طبع انتظار می‌رود که جریان الکتریسیته از طریق کابل‌ها منتقل شود، وایرها نقش مهمی را در این موضوع ایفا می‌کنند. البته لازم است که مقاومت بالایی در مقابل حرارت داشته باشند.

  • پروانه و موتور فن

فن‌های پروانه‌ای یا موتور فن بیشتر برای تهویه رقیق یا خنک‌ کننده استفاده می‌شوند. این فن‌ها اغلب در دیوار یا سقف نصب می‌شوند. نمونه‌های رایج آن فن رادیاتور خودرو یا فن اتاق ایستاده آزاد است. فن پروانه‌ای شکل نسبتاً ساده‌ای از یک فن با پروانه ورقه ‌ای فلزی 3 تا 6 پره است که مستقیماً توسط یک موتور نصب شده در جریان هوا هدایت می‌شود.

قیمت پخش موتور فن امکو

راندمان تا 75 درصد قابل دستیابی است، اگرچه افزایش فشار کم است و درصورتی ‌که فن در سیستمی با مقاومت بسیار بالا نصب شود، اضافه ‌بار ممکن است رخ دهد.

  • دستگاه بالابر شیشه

دستگاه بالابر شیشه در خودروهای ایرانی یک قطعه مهم به ‌حساب می‌آید. درصورتی ‌که تحت برند معتبر تولید نشده باشد، با وجود ایرادات متداول، روند کارکرد سیستم بالابر و پایین بر شیشه را دچار مشکل می‌کند. سرعت حرکت شیشه و همین ‌طور نوع حرکت آن بسته به این که موتور الکتریکی توسط چه برندی تولید شده است متفاوت خواهد بود. در برخی ماشین‌های ایرانی بالابر شیشه برقی روی هر چهاردرب و در برخی روی دو درب نصب شده است.

  • سیستم برف ‌پاک ‌کن

سیستم برف ‌پاک‌ کن در ماشین‌ها بسیار حیاتی است و شامل موتور، قطعات بیرونی و تیغه است. در برخی خودروها، هر دو تیغه برف ‌پاک ‌کن یک اندازه هستند. در خودروهای دیگر، دو تیغه برف ‌پاک ‌کن اندازه‌های متفاوتی دارند. اندازه بهینه تیغه برف ‌پاک ‌کن توسط سازنده تعیین می‌شود و برای تناسب مناسب انتخاب می‌شود تا حداکثر شیشه جلو را پاک کند.

  • انواع قطعات بخاری و سیستم برودتی

چند جزء اساسی برای سیستم گرمایش وجود دارد. هسته بخاری، موتور دمنده/ فن، شیلنگ بخاری، شیر کنترل بخاری و پانل کنترل (HVAC گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) داخل کابین که البته در انواع ماشین‌ها، توان کاری، ولتاژ و مشخصات آن می‌تواند متفاوت باشد.

انتخاب شرکتی معتبر برای تعویض قطعات خودرو

حتی بهترین خودروها نیز هر از گاهی نیاز به تنظیم، تعمیر و تعویض دارند. خودروها هم مانند هر وسیله نقلیه دیگری در صورت استفاده منظم در مدت زمان طولانی، مستعد برخی عوامل همانند ساییدگی و پارگی، خراش، گرم شدن بیش از حد و زنگ زدگی و خوردگی می شوند.

قیمت موتور فن پراید دو دور

بنابراین مهمترین عاملی که باید به آن توجه کنید تا خودرویی ایمن و قابل اعتماد برای رانندگی داشته باشید، انتخاب یک تامین کننده قطعات تعویضی خودروی معتبر و قابل اعتماد است. تا محصولات یدکی مورد نظر خود مانند قیمت موتور فن پراید را با قیمت مناسب و استانداردهای مورد نظر شرکت تهیه کنیم.

فروشگاه آریا گستر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است

فروشگاه آریا گستر با مدیریت آقای دیده ور یکی از نمایندگی‌ها و مراکز پخش معتبر لوازم یدکی خودرو در خیابان ملت تهران است. نکته حائز اهمیت این فروشگاه؛ ارائه بخش فروش اینترنتی است که انتخاب کالا و تهیه آن را برای کاربران آسان ساخته است. از جمله محصولات بازرگانی آریا گستر می‌توان به:

  1. شمع و وایر
  2. لنت ترمز بخاری نیسان
  3. برف پاک کن و تیغه و موتور برف پاک کن
  4. پمپ هیدرولیک فرمان
  5. پروانه و موتور فن
  6. استارت خودرو و ... اشاره کرد.

همچنین این فروشگاه نماینده فروش محصولات شرکت اتحاد موتور Emco امکو در تهران است. لوازم یدکی ماشین های تولید شرکت ایران خودرو و همچنین خودروهای تیبا، کوئیک، ساینا، پراید و پیکان از محصولاتی است که به صورت پخش عمده به سراسر ایران در فروشگاه آریا گستر به فروش می رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها