|

افزایش هزینه وام مسکن برای متاهل‌ها و مجردها

آخرین ارقام حاکی از آن است هزینه وام مسکن برای متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته است و متأهل‌های ساکن پایتخت برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

افزایش هزینه وام مسکن برای متاهل‌ها و مجردها

به گزارش شبکه شرق، هزینه وام مسکن برای متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته و متأهل‌های ساکن پایتخت برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند. مجموع هزینه خرید اوراق برای مجردهای تهرانی نیز به ۱۰۰ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان می‌رسد.

آخرین ارقام حاکی از آن است هزینه وام مسکن برای متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته است و متأهل‌های ساکن پایتخت برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در مرداد سال ۱۴۰۰ با قیمت ۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور همان سال با قیمت ۸۸ هزار و۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰ معادل ۸۹ هزار تومان، در آبان ماه سال ۱۴۰۰ معادل۸۹ هزار و ۳۰۰ تومان  و در آذر نیز۹۰ هزار  تومان قیمت دارد.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۸۸ هزار و ۴۰۰ و ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ معادل ۸۹ هزار و ۸۰۰  تومان قیمت داشته که این گزارش بر اساس قیمت سال ۱۴۰۲ نوشته شده است.

 

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۴۰۰ میلیون تومان وام باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، ۷۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق به مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۰۰ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۱۶۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۴۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۷۲ میلیون و ۴۱۶  هزار تومان پرداخت کنند.

 

شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۳۲۰ و برای زوجین به ۶۴۰  میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۶۴۰  و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۱۲۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۵۲ میلیون و ۴۷۲ و متاهل‌ها نیز ۱۱۴ میلیون و۹۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

 

 

 

منبع: روزنامه تعادل
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها