|

شغل‌هایی که می‌توانند شما را ثروتمند کنند

بسیاری از مردم نسبت به گذشته و کسب و کار ثروتمندان، اطلاعات چندانی ندارند و تنها اطلاعات جزیی درباره ثروت و کسب و کار آنها دارند. در حالی که برخی از آنها مانند فرزاد وجیهی که از صفر شروع کرده و یا افرادی مانند برنارد ارنو، لری آلیسون و... که موروثی ثروتمند بوده اند.

شغل‌هایی که می‌توانند شما را ثروتمند کنند

افراد ثروتمند نقش بزرگی در تحولات اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند. اغلب بنیان‌گذاران غول‌های فناوری و صاحبان شرکت‌های بزرگ خدماتی مبتنی بر تکنولوژی در میان این گروه جامعه قرار دارند.  در میان آنها،  برای افزایش ثروت،  رقابت تنگاتنگی وجود دارد.

بسیاری از مردم به دنبال کشف تفاوت‌های بین ثروتمندان و رازهای موفقیت آنها هستند تا بهترین راه را برای آینده خود ترسیم کنند. در این بین، ثروتمندان ایرانی بیشتر نظر هموطنان را جلب می کنند زیرا بر مبنای همین موقعیت اقتصادی و محدودیت های کشور، توانسته اند به ثروت بالایی دست پیدا کنند، بنابراین این شانس برای سایر نخبه ها هم وجود دارد تا همین الگوی آنها را برای دستیابی به ثروت، دنبال کنند. در این گزارش به تفاوت راه های ثروتمند شدن افراد موفق ایرانی و خارجی ها پرداخته شده است.

مردم عادی یکی از راههای کسب درآمد و ثروت را قرعه‌کشی و شانس می دانند اما این فرصت در ایران وجود ندارد هرچند در خارج از کشور برخی افراد از این راه ثروتمند شده اند.  یک شهروند خوش‌اقبال بریتانیایی در بخت آزمایی «یورومیلیونز» سال گذشته میلادی، برنده جایزه ۲۳۰ میلیون یورویی (حدود ۱۹۵ میلیون پوند) شد. این بالاترین مبلغی است که کسی توانسته است در تاریخ این قرعه‌کشی معروف اروپایی برنده شود.

 اما در ایران شرایط کاملا متفاوت است برای نمونه فرزاد وجیهی  که در زمینه معاملات بازار مالی، طلا و سرمایه‌گذاری های بازارهای بین‌المللی و... به ثروت هنگفتی دست یافته است.

1111111111111

وی متولد 1367 در ایران  و اهواز زندگی کرد، مدرسه رفت. دیپلمش را گرفت. عین همه ما دغدغه‌های کنکور و سربازی و نبودن شرایط مطلوب ورود به شغل مورد علاقه‌اش را پشت سر گذاشت. برای شروع، وارد کسب‌وکار خانوادگی‌شان در اهواز شد، اما  آن بیزینس با توجه به شرایط اقتصادی آن دوران، خیلی خوب پیش نرفت و وارد بازارهای مالی شد. در حال حاضر وجیهی با حجم بسیار بالای معاملات روزانه ۱۰ میلیون دلار نه‌تنها به‌عنوان برترین تریدر ایرانی است، دارایی او بیش از سه و نیم میلیارد دلار تخمین زده اند که او را  در میان ثروتمند ترین های  دنیا نیز جای داده است.

 

همیشه اینگونه نیست برخی از این افراد موفق، از نقطه صفر، فعالیتی را شروع کرده و به ثروت های کلانی دست پیدا کرده باشند. برای نمونه، برنارد ارنو و خانواده‌اش که چندین شرکت وسایل مد و فشن از جمله لویس ویتان، کریستیان دیور و تیفانی را به نام خود دارند، از ابتدا به صورت موروثی ثروتمند بودند و با سرمایهٔ مجموعی ۲۱۱ میلیارد دلار در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند.

222222222222

بر اساس گزارش فوربس،‌ بخش زیاد سرمایهٔ‌ این خانواده از درآمد محصولات لویس ویتان است و درآمد ۵۳ میلیارد دلاری آنان در ۱۲ ماه گذشته نقش بازر داشته است. در واقع آرنو برای اولین بار در حالی که برای شرکت ساختمانی پدرش، Ferret-Savinel کار می کرد و در سال 1971 مدیریت شرکت را بر عهده گرفت، هوش تجاری خود را نشان داد. او Ferret-Savinel را به یک شرکت املاک و مستغلات به نام Férinel Inc. در سال 1979 تبدیل کرد.

 

333333333

یا لری الیسون، مالک شرکت اوراکل از دیگر ثروتمندان خارجی است که بر دارایی خانوادگی خود تکیه زده است و اکنون در مقایسه با دیگر میلیاردهای جهان اکنون با لقب چهارمین فرد ثروتمند جهان، شناخته می‌شود. درآمد و ثروت این سرمایه‌دار آمریکایی، در سال های گذشته ده درصد افزایش یافته و اکنون  ۱۰۷ میلیارد دلار سرمایه دارد و یکی از قیمتی‌ترین خانه‌های ایالت فلوریدای ایالات متحده را به قیمت ۱۷۳ میلیون دلار خریداری کرده و سهم قابل ملاحظه در شرکت تسلا نیز دارد.

الیسون مدت‌هاست به هزینه‌های گزاف شهرت پیدا کرده است. او در دهه گذشته، سرمایه‌گذاری زیادی در املاک و مستغلات لوکس انجام داده است. شاید مهم ترین خرید او، خرید تقریباً کل جزیره لانای هاوایی به مبلغ 300 میلیون دلار در سال 2012 باشد، جایی که این میلیاردر از سال 2020 در آن زندگی می کند. الیسون یک مزرعه هیدروپونیک و یک آبگرم مجلل در جزیره ساخته است.

همچنین کارلوس اسلیم بخش عظیمی از ثروت خود را از سهام عمده خود در America Movil که یک َشرکت مخابراتی مستقر در مکزیکو سیتی می باشد، به دست آورده است. او سهام این شرکت ها را با تکیه بر دارایی خانوادگی کسب کرده است، همچنین سهام قابل توجهی از هلدینگ Grupo Carso و شرکت بانکی و بیمه Grupo Financiero را در اختیار دارد. سایر دارایی های او شامل بسیاری دیگر از شرکت های سهامی عام است.

 

 

منبع: خبرنگار ما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها