|

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ورود ناوگان جدید تا پایان سال جاری

انجام شش میلیون پرواز بدون سانحه در مدت حدود چهار سال با وجود تحریم‌ها و مشکلات، نشان‌دهنده تخصص، توانمندی و تلاش بالای فعالان صنعت هواپیمایی کشور است./ایسنا

ورود ناوگان جدید تا پایان سال جاری

به گزارش شبکه شرق، رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه طی مدت چهار سال با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها نتوانست چرخ صنعت هوایی کشور را متوقف کند.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز (یکشنبه، ۱۱ تیرماه) درآیین آغاز به کار مرکز کنترل عملیات پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: صنعت هواپیمایی در لبه فناوری و تکنولوژی در حرکت است و با وجود شرایط ظالمانه تحریم‌، نه تنها چرخ این صنعت از چرخش متوقف نشد، بلکه با شدت به انجام مأموریت‌های جاری خود پرداخته است.

محمدی بخش در ادامه با تشکر از اجرای مورد قبول عملیات بزرگ حج تمتع، تاکید کرد: این مهم با امنیت و ایمنی کامل به انجام رسید که حتی رضایت رهبری را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: با تعداد و وضعیت ناوگان ما، همچنین برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کشور میزبان، عربستان ما را در شرایط بسیار سختی قرار داد، اما با تدابیر عالی اتخاذ شده و برنامه‌ریزی دقیق این پروازها به صورت منظم و ایمن در حال اجرا است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها و کرونا در سال‌های گذشته، این صنعت اما رو به رشد است و برخی که در تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۰ منتظر شکسته شدن این صنعت بودند، امروز شاهد توسعه و بالندگی آن هستند.

وی گفت با وجود همه مشکلات اما در زمینه ورود ناوگان جدید تجهیز ناوگان و تاب آوری ناوگان اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم تا پایان سال ناوگان را به عددی برسانیم که مردم دیگر دغدغه‌ای برای پروازهای خاص از جمله ایام اربعین، نوروز و غیره نداشته باشند و آن را به سطح ایده‌آل برسانیم.

به گفته محمدی بخش؛ انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در مدت حدود چهار سال، با وجود همه کمبودها، تحریم‌ها و مشکلات، نشان‌دهنده تخصص، توانمندی و تلاش بالای فعالان صنعت هواپیمایی کشور است.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها