|

واکنش مثبت بازار بورس به انتخابات ریاست جمهوری/ رشد ۸۸ هزار واحدی در پایان معاملات امروز 16 تیر 1403

به دنبال انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور چهاردهم، تالار شیشه‌ای یکپارچه سبز شد و شاخص کل با رشد ۸۸ هزار و ۱۷۹ واحد به رقم دو میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید.

واکنش مثبت بازار بورس به انتخابات ریاست جمهوری/ رشد ۸۸ هزار واحدی در پایان معاملات امروز 16 تیر 1403

به گزارش شبکه شرق، بازار سرمایه پس از مشخص شدن رئیس دولت چهاردهم بیش از ۸۸ هزار واحد رشد کرد و شاخص کل به دو میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید.

 بازار بورس واکنش مثبتی به انتخابات ریاست جمهوری داشت. به دنبال انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور چهاردهم، تالار شیشه‌ای یکپارچه سبز شد و شاخص کل با رشد ۸۸ هزار و ۱۷۹ واحد به رقم دو میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در اولین روز کاری هفته ۲۳ هزار و ۵۵ واحد افزایش یافت و در عدد ۶۹۸ هزار و ۹۸ واحد ایستاد.

روز شنبه بیش از ۱۷۲ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۷۴۱۳ میلیارد تومان رسید.

فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ولکار، واعتبار و ثفارس نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

فرابورس ایران نیز امروز ۸۱۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲ هزار و ۹۷۳ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۱۵۲ هزار فقره و ارزش معاملات امروز ۲۲ هزار میلیارد تومان بود.

آریا، شگویا و هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که همگی سبز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به فزر، معین و شفام اشاره کرد که فزر منفی و دو نماد دیگر مثبت شدند.

رشد ۲.۱ درصدی بورس در یک روز  کاری اخیر در شرایطی رقم خورد که این بازار از اوایل اردیبهشت روند کاهشی به خود گرفته بود و نیمه اردیبهشت افت سنگینی را پشت سر گذاشت؛ افتی که تا یک هفته قبل ادامه یافت. از یک هفته گذشته با مشخص شدن دو کاندیدای دور دوم ریاست جمهوری چهاردهم یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، بازار سرمایه متعادل شد. امروز اما بازار رشد چشمگیری را تجربه کرد که در ۴۵۰ روز گذشته تقریبا بی‌سابقه بود.

فعالان بازار سرمایه معتقدند اعتماد به دولت جدید در روند رشد بازار بورس موثر بوده اما تداوم این روند به سیاست‌هایی همچون ایجاد شفافیت، نرخ خوراک شرکت‌های بورسی، رونق شرکت‌ها و صنایع، نرخ سود بانکی و انتشار اوراق مالی بستگی دارد.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها