|

هزینه خرید ارز اربعین ۱۴۰۳/ چگونه ارز اربعین بگیریم؟

نرخ ارز اربعین، همان نرخ مرکز مبادله طلا و ارز است. امروز نرخ هر یک دینار عراق، بین ۳۶ تا ۳۷ تومان است که زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند.

هزینه خرید ارز اربعین ۱۴۰۳/ چگونه ارز اربعین بگیریم؟

به گزارش شبکه شرق، جزئیات ثبت‌نام و دریافت «ارز اربعین ۱۴۰۳» اعلام شد؛ متقاضی دریافت ارز اربعین، باید حتما مراحل ثبت‌نام در سامانه سماح و گرفتن کد رهگیری را پشت‌سر بگذارد.

امسال هفت بانک مختلف یعنی ملی، پست‌بانک، ملت، صادرات، سپه، تجارت و پارسیان موظف به عرضه ارز اربعین هستند و به‌جز بانک ملت، الباقی بانک‌ها در ارائه غیرحضوری ارز اربعین نیز مشارکت خواهند داشت.

ارز اربعین ۱۴۰۳، سقف ۲۰۰ هزار دیناری دارد و به‌خاطر اینکه به‌گونه‌ای ارز دولتی دانسته می‌شود، با چند شرط ساده تعلق می‌گیرد. ارز اربعین به متقاضیانی با حداقل پنج سال سن پرداخت می‌شود و مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین در چیز‌هایی مثل ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا حتی برگه تردد اربعین معتبر زائر خلاصه می‌شود.

جزییات نرخ فروش ارز اربعین

کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی، گفت: «خرید ارز زیارتی اربعین محدودیتی برای خرید ارز مسافرتی برای امسال ایجاد نمی‌کند؛ بهتر است زائران، یک روز بعد از ثبت نام در سامانه سماح اقدام به خرید ارز کنند.»

کامیار چگینی، کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی اظهار داشت: «نرخ هر دینار عراق، بین ۳۶ تا ۳۷ تومان است که زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز خریداری کنند.»

او در یک برنامه تلویزیونی گفت: «نرخ ارز اربعین، همان نرخ مرکز مبادله طلا و ارز است. امروز نرخ هر یک دینار عراق، بین ۳۶ تا ۳۷ تومان است که زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند. زائران اگر بخواهند سقف ارز را خریداری کنند باید حدودا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ریال آماده داشته باشند.»

او افزود: «خرید ارز زیارتی اربعین محدودیتی برای خرید ارز مسافرتی برای امسال ایجاد نمی‌کنند نکته که وجود دارد این خواهد بود که بهتر است زائران یک روز بعد از ثبت نام در سامانه سماح اقدام به خرید ارز کنند. تلاش است فروش ارز به شکل برخط به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.»

چگینی تاکید کرد: «به شکل حضوری هم در ساعت اداری فروش ارز در بانک‌ها انجام می‌شود و اگر نیاز باشد در زمان پیک ما ساعت اضافه را هم ممکن است برای شعب حضوری در نظر بگیریم.»

کدام سکوها و وبگاه‌های اینترنتی ارز اربعین می‌فروشند؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی، امسال بانک‌های ملی و پست بانک در پیام‌رسان بله، بانک پارسیان در پیام‌رسان آیگپ، بانک سپه در نرم افزار کاربردی روبیکا، بانک صادرات در نرم افزار کاربردی سپینو و بانک تجارت در وبگاه خود، ارز اربعین را به فروش می‌رسانند.

 

چگونه ارز اربعین بگیریم؟

برای دریافت ارز اربعین سال ۱۴۰۳ ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنید و به شعب بانک‌های اعلام‌شده بروید.

هزینه خرید ارز اربعین، بین ۷ الی ۷.۵ میلیون تومان خواهد بود که در شعبه یا به وسیله اپلیکیشن باید پرداخت کنید.

ارز اربعین

منبع: تجارت نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها