|

خبر مهم برای زائران و دارندگان ارز اربعین ۱۴۰۳/ نحوه عودت و فروش ارز اربعین اعلام شد

جزئیات عودت و نحوه فروش ارز اربعین زائران اعلام شد.

خبر مهم برای زائران و دارندگان ارز اربعین ۱۴۰۳/ نحوه عودت و فروش ارز اربعین اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، بانک‌ها، ارز اربعین مازاد زائران اربعین را می‌خرند؛ بنابر اعلام قبلی بانک مرکزی، امکان عودت مازاد ارز اربعین زائران فراهم شده است. 

امکان عودت ارز اربعین از سوی زائران از امروز «دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳» فراهم شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: «زائران اربعین، می‌توانند از امروز «دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳»، تا «۲۱ شهریور ماه»، مازاد ارز اربعین خود را به همان بانکی که ارز را تهیه کرده بودند، بفروشند.»

«۷ مردادماه» امسال بود که بنابر اعلام بانک مرکزی، فروش ارز اربعین سال ۱۴۰۳، در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان آغاز شد؛ امسال نیز مطابق سال گذشته، به هر زائر، ۲۰۰ هزار دینار ارز فروخته شد.

حالا با پایان یافتن اربعین حسینی چند روزی است که موج بازگشت زائران به ایران آغاز شده است و بنابر اعلام قبلی بانک مرکزی، امسال امکان عودت ارز از سوی زائران پس از اربعین فراهم شد و بر این اساس از امروز ۵ تا ۲۱ شهریورماه، امکان عودت ارز فراهم است و زائران می‌توانند در صورت تمایل باقی مانده ارز خود را از همان بانکی که تهیه کرده‌اند به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.

بانک مرکزی اعلام کرد: «با پایان اربعین حسینی و همزمان با بازگشت زائران به کشور، از امروز «دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳»، زائرانی که ارز اربعین دریافت کرده بودند، مازاد ارز دریافتی خود را به همان بانکی که ارز را خریداری کرده بودند به نرخ مرکز مبادله بفروشند»

قیمت یکصد دینار عراق، امروز نیز مانند ایام تعیین‌شده برای فروش ارز اربعین، در مرکز مبادله، ۳۶، ۷۱۴ ریال است.

فروش ارز اربعین، از «۷ مرداد ماه» آغاز شده بود و تا روز شنبه «۳ شهریور ماه»، زائران اربعین می‌توانستند بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را به‌نرخ مرکز مبادله از هفت بانک عامل دریافت کنند.

از ابتدای فروش ارز اربعین تا روز شنبه هفته جاری، بیش از یک میلیون ۶۵۰ هزار نفر ارز خودشان را از طریق شبکه‌ی بانکی تهیه کرده‌اند.

این در حالی است که در سال گذشته، حدوداً یک میلیون نفر توانستند ارز خودشان را از طریق شبکه‌ی بانکی تهیه کنند. اطلاعات دریافتی از بانک‌های عامل نشان می‌دهد که باوجود سقف ۲۰۰ هزار دیناری برای ارز اربعین، بیشتر زائران نهایتاً ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دینار از بانک‌ها خریداری کرده‌اند.

تاکنون ۲۹۰ میلیارد دینار ارز اربعین از طریق ۷ بانک عامل به فروش رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها