|

جزئیات مهم درباره علت تاخیر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ پرداخت حقوق بازنشستگان از امروز 20 شهریور 1403

پرداخت حقوق بازنشستگان طبق روال معمول از امروز بیستم شهریورماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

جزئیات مهم درباره علت تاخیر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ پرداخت حقوق بازنشستگان از امروز 20 شهریور 1403

به گزارش شبکه شرق، حقوق شهریور ماه بازنشستگان امروز واریز می‌شود.

در روزهای گذشته، فیش حقوقی  شهریور ماه  بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

پرداخت حقوق بازنشستگان طبق روال معمول از امروز بیستم شهریورماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

 

دلیل تاخیر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

بهروز محبی نجم‌آبادی، ضمن اشاره به تاخیر در روند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: مجلس بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در دستور کار داشت و آن را مصوب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و تبدیل به قانون شد افزود: متاسفانه در زمان لایحه بودجه و بودجه‌نویسی ۱۴۰۳ متوجه شدیم دولت این موضوع را در نظر نگرفته است.

وی اظهار کرد: در آن زمان لایحه دولت را پس فرستادیم و اعلام کردیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در لایحه بودجه حتما باید دیده شود اما دولت در منابع دچار مشکل بود.

محبی نجم‌آبادی گفت: در نهایت مجلس مصوب کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و ما مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را در ۳ سال متوالی «۴۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد» بتوانیم همسان‌سازی کنیم که بازنشسته ما در انتهای ۳ سال معادل ۹۰ درصد شاغل دریافتی داشته باشد، در نهایت این اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: اما تغییر و تحولات ماه‌های اخیر و تغییر دولت باعث شد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی طول بکشد و به اطاله موضوع بیانجامد.

نجم‌آبادی با اشاره به اینکه آیین‌نامه شیوه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی باید توسط سازمان اداری استخدامی آماده شود گفت: بخشی از تاخیر ناشی از این موضوع است که به زودی انجام و به سازمان بازنشستگی کشور ابلاغ می‌شود و احکام اعمال خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی منابع برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کاملا حساب شده دیده شده است و در این باره هیچ مشکلی نداریم.

 

منبع: اقتصادآنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها