|

21 شهریور 1403؛

کاهش ۴هزار و ۱۳۷ واحدی شاخص بورس در معاملات

روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۷ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۴ هزار و ۲۱۴ واحد ایستاد.

کاهش ۴هزار و ۱۳۷ واحدی شاخص بورس در معاملات

به گزارش شبکه شرق، بازار سرمایه امروز در روز پایانی کاری هفته منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۴۱۳۷ واحد به رقم دو میلیون و ۸۴ هزار واحد رسید.

بازار سرمایه در بیست و یکمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۷ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۴ هزار و ۲۱۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن اما با افزایش ۴۸۶۶ واحد به رقم ۶۷۳ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.

امروز ۲۶۰ هزار فقره معامله به ارزش ۵۲۰۸ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فارس، فولاد و فعلی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، شپنا و ذوب اشاره کرد.

روز چهارشنبه شاخص فرابورس ایران برخلاف بورس ۹۹ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۰۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۲۰ هزار فقره و ارزش آن ۵۴۵۸ میلیارد تومان بود.

زاگرس، وسپهر و خاور به ترتیب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. خاور، خنور و کرومیت هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

درپی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز ۱۷ شهریور از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها