|

۳ ماهواره سنجشی ایران به زودی پرتاب خواهند شد

پرتاب بلوک انتقال مداری سامان ۲، پرتاب ماهواره‌های طلوع ۳ و ظفر ۲ در قالب یک منظومه فضایی و منظومه‌ ماهواره‌ای IOT جزو مهم‌ترین برنامه‌های صنعت فضایی کشور است و ماهواره سنجشی «کوثر» به زودی پرتاب می‌شود.

۳ ماهواره سنجشی ایران به زودی پرتاب خواهند شد

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان فضایی در افتتاحیه هفته جهانی فضا گفت: ۳ ماهواره سنجشی، کوثر، ظفر ۲ و طلوع ۳ پرتاب خواهند شد.

هفته جهانی فضا با شعار "فضا و تغییرات اقلیمی" در پژوهشگاه فضایی ایران افتتاح شد. وی در ابتدا گفت: نزدیک به ۲۰ سال از تاسیس سازمان فضایی می‌گذرد و می‌توان گفت پیشرفت فضایی کنونی را مدیون دوران و متخصصان دفاع مقدس هستیم.

وی در ادامه افزود: در دهه ۸۰ اولین ماهواره‌های ارتباطی و سنجشی ساخته شد که در این میان ماهواره امید در سال ۸۷ پرتاب شد.

سالاریه در ادامه افزود: حالا با گذشت ۲۰ سال ما در حوزه فضایی در جایگاهی قرار داریم که ماهواره‌های متعدد مخابراتی سنجشی زیادی را ساخته و پرتاب کردیم.

وی بیان کرد: به عنوان مثال ماهواره‌های سری پارس، که پارس ۱ با موفقیت پرتاب شد و پارس ۲ و ۳ هم به زودی پرتاب خواهند شد و دیگر ماهواره سری نور ۱، ۲ و ۳ که با موفقیت پرتاب شدند.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: اتفاق خوب برای صنعت فضایی ورود بخش خصوصی بود که این اقدام به معنی افزایش بهره‌روی و پیشرفت صنعت فضایی کشور است‌.

وی در ادامه اظهار داشت: به زودی ماهواره‌های سنجشی کوثر، طلوع ۳ و ظفر ۲ پرتاب خواهند شد.

سالاریه در پایان خاطرنشان کرد: به زودی اولین پرتاب از پایگاه فضایی چابهار انجام خواهد شد.

 

منبع: برنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها