|

بهترین وکیل کیفری در مشهد کیست؟+ 10 ویژگی انتخاب وکیل

یکی از سخت ترین کار ها در هنگام رو به رو شدن با دعاوی کیفری، انتخاب بهترین وکیل کیفری در مشهد است. زیرا موکل تمامی اطلاعات پرونده حقوقی خود را در اختیار وکیل می گذارد و در این شرایط، افراد باید وکیلی را انتخاب کنند که صادق، امانتدار و با وجدان باشد. وکیلی که حرفه ای و کاربلد باشد، نتیجه موثری در دعاوی کیفری خواهد داشت.

بهترین وکیل کیفری در مشهد کیست؟+ 10 ویژگی انتخاب وکیل

یکی از سخت ترین کار ها در هنگام رو به رو شدن با دعاوی کیفری، انتخاب بهترین وکیل کیفری در مشهد است. زیرا موکل تمامی اطلاعات پرونده حقوقی خود را در اختیار وکیل می گذارد و در این شرایط، افراد باید وکیلی را انتخاب کنند که صادق، امانتدار و با وجدان باشد. وکیلی که حرفه ای و کاربلد باشد، نتیجه موثری در دعاوی کیفری خواهد داشت.

 

بهترین وکیل کیفری در مشهد کیست؟

مهارت و تخصص وکیل در پرونده کیفری بسیار مهم است، زیرا این پرونده مربوط به جرم و جنایت می شود و باید برای انتخاب بهترین وکیل کیفری در مشهد تحقیقات زیادی انجام دهید و وکیلی را انتخاب کنید که سابقه زیادی در دعاوی کیفری داشته باشد. وکیل کیفری، وکیلی است که متخصص دفاع از افراد و شرکت های متهم به فعالیت غیر قانونی می باشد. وکیل کیفری با داشتن تجربه و تخصص در دعاوی کیفری دفاعیات لازم را انجام می دهد. دعاوی کیفری مجازاتی دارد که این مجازات شامل: 1 تا 7 سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مقدار مالی که گرفته شده است و اگر فرد متهم از کارکنان دولت باشد، تا ابد نمی تواند در شغل های دولتی کار کند.

ویژگی‌ های یک وکیل با تجربه در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد باید دارای ویژگی های بسیاری باشد که این ویژگی ها شامل:

  • از تجربه سایر وکلا بهره گیری کند.
  • با تجربه و دارای چند متخصص باشد.
  • عضو کانون وکلای مشهد باشد.
  • از موقعیت دیگران سو استفاده نکند.
  • اقدامات لازم را به صورت کاملا قانونی انجام بدهد.
  • با موکل و قاضی برخورد مودبانه و محترمانه داشته باشد.
  • از مقررات و قوانین آگاهی کامل داشته باشد.
  • یکی از ویژگی های مهم وکیل کیفری این است که امانتدار باشد.
  • در شرایط بد راه حل های مناسب ارائه بدهد.
  • صبور باشد.

ویژگی‌ های یک وکیل با تجربه در مشهد

مهم ترین وظایف وکیل کیفری در مشهد چیست؟

وکلای کیفری مانند تمامی وکلا وظایفی دارند. یکی از مهم ترین وظایف آن ها، دفاع از موکلین و حضور به موقع در دادگاه است. شما فقط یک بار می توانید توضیحات دعوی خود را در دادگاه مطرح کنید، پس باید توضیحات دقیقی بدهید و مدارک کاملی برای دفاع از خود شرح دهید. بیشتر افرادی که دعوی کیفری را مطرح می کنند اما وکیل کیفری مناسبی ندارند، ممکن است حق شان ضایع شود و در نهایت باید برای دادرسی هزینه های زیادی پرداخت کنند. به همین دلیل حتما باید از وکیلی که به قانون مقررات و روند دادگاه آشنا است، کمک بگیرید.

مسائل بسیاری با پرونده های کیفری مرتبط هستند که قانون گذار با جرایم کیفری بسیار سختگیرانه تر از جرایم دیگر برخورد می کند. بهترین وکیل کیفری در مشهد باید با فن بیان مناسب و مدارک معتبر از موکل خود در دادگاه طرفداری کند و اجازه ندهد حق موکلش در دادگاه ضایع شود. وکیل کیفری باید در زمینه حقوق کیفری و سایر موارد هم آگاه باشد و تجربیاتی در مورد آن داشته باشد و تمام قوانین را بداند. در جرایم کیفری امکان توافق وجود ندارد و باید برای طرح شکایت برای دعاوی کیفری حتما از یک وکیل با تجربه و متخصص کمک بگیرید.

چگونه می توان بهترین وکلای کیفری در مشهد را پیدا کرد؟

بهترین وکلای کیفری در مشهد باید در پرونده های کیفری تخصص و تجربه بسیاری داشته باشند. همچنین وکیل دادگستری کیفری باید دارای صداقت و تعهد و امانتداری باشد. اما به صورت کلی انتخاب بهترین وکیل شرایطی دارد که شامل:

  • مشاوره حضوری برای ارزیابی وکیل انجام شود.
  • کاربران دیگر به وکلای کیفری امتیاز داده باشند.
  • از چند وکیل رزومه بگیرید و از او بخواهید هزینه حق الوکاله را برایتان مشخص کند.

هزینه وکیل کیفری در مشهد چقدر است؟

هزینه حق الوکاله وکیل کیفری بر اساس نوع اتهام و مرحله بدوی یا تجدید نظر تعیین می شود. همچنین این هزینه در هر شهر متفاوت می باشد. مثلا اگر وکیلی منتخبی در مشهد سکونت داشته باشد و لازم باشد برای دادگاه به خوزستان سفر کند، هزینه سفر وکیل بر عهده موکل می باشد. وکیل میزان حق الوکاله را در وکالتنامه خود قید می کند و مطابق با ان تمبر باطل می کند. به تازگی قوانین حق الوکاله تصویب شده است و مبلغ آن بر اساس نوع درجه جرم و مرحله آن متفاوت است. به همین خاطر وکلای دادگستری مشهد باید تمبر وکالتی خود را باطل کنند تا دفتر دادگاه وکالت را ثبت کند.

هزینه وکیل کیفری در مشهد چقدر است؟

شکایت از افراد مرتکب جرم کیفری چگونه است؟

 

کسانی که می خواهند حق شان ضایع نشود، باید شکایت خود را در سامانه ثنا ثبت کنند. بعضی از جرایم، خصوصی هستند و حتما باید فرد شکایت کند تا به دعوایش رسیدگی شود. اما یک سری از جرایم عمومی هستند و حتی اگر فرد شکایت نکند، به موضوع دعوا رسیدگی خواهد شد. انجام ثبت شکایات مراحلی دارد که این مراحل شامل:

 

  • در ابتدا فرد متضرر باید به یک موسسه حقوقی یا وکیل کیفری مراجعه کند و یک شکایتنامه اصولی تنظیم کند و در آن دلایلی که باعث شکایت او شده است را با جزئیات کامل عنوان کند. همچنین می تواند شهادت شهود، فیلم های دوربین مداربسته و گواهی پزشکی قانونی در صورت صدمات بدنی را هم ضمیمه پرونده خود کند
  • بعد از این که شکایتنامه توسط وکیل کیفری تنظیم شد، فرد متضرر باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و شکایتنامه را در سامانه ثنا ثبت کند و در نهایت منتظر پیامک تعیین زمان رسیدگی مراجع قضایی باشد.
  • بعد از ثبت شکایت در سامانه ثنا، بازپرس تحقیقاتی انجام می دهد تا ببیند واقعا جرمی صورت گرفته است یا خیر. بعد از آن که مجرم بودن فرد برای بازپرس اثبات شد، جلب بازرسی توسط بازپرس صادر می شود و در نهایت موضوع به دادستان اعلام می شود.
  • سپس دادستان بررسی های لازم برای پرونده را انجام می دهد و کیفر خواست صادر می کند و با توجه به نوع جرم پرونده را به مراجع قضایی می فرستد.

سخن پایانی

با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. ما تمام تلاشمان را کردیم تا بهترین و جامع ترین نکات و ویژگی های مهم در انتخاب بهترین وکیل کیفری در مشهد را برایتان شرح دهیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها