|

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود

یکی از نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود، استفاده از لاک یا روغن مخصوص ترموود است. برای آشنایی با اصول نگهداری از ترموود کلیک کنید.

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود در محیط‌های داخلی و خارجی

در سال‌های اخیر از متریال‌های مختلفی در صنعت ساخت‌وساز استفاده شده است که یکی از پرطرف‌دارترین آن‌ها ترموود است. این چوب بهترین گزینه برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی است که دوام و مقاومت بالای آن باعث برتری قابل‌توجه این چوب در مقایسه با سایر متریال‌ها شده است. نگهداری از این متریال به علت زیبایی و ارزش بالایی که دارد در دوام و طول عمر آن تأثیر بسیاری دارد. در ضمن شما با نگهداری اصولی از این متریال دیگر نگرانی از بابت هزینه‌های ناشی از تعمیر نخواهید داشت. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود را به شما معرفی کنیم.

 

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود در انبار

یکی از پارامترهای تأثیرگذار در حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود، شرایطی است که ترموود در انبار نگهداری می‌شود. به‌طورکلی ترموود باید در فضایی خشک و در دمای مناسب نگهداری شود. فضای نگهداری از این متریال هم باید سربسته و با سقفی مناسب باشد.

از طرفی الوارها باید به تعداد کم و روبروی یکدیگر قرار بگیرند و با استفاده از پوشش مناسبی مثل پلاستیک بسته‌بندی شوند. اگر الوارهای ترموود در تعداد بالایی روی‌هم قرار بگیرند باید از تیرک‌های مخصوصی تحت عنوان نگهدارنده وزن استفاده شود تا از واردآمدن فشار زیاد وزن‌های ردیف بالا پیشگیری به عمل بیاید.

اصول مراقبت از چوب ترموود بعد از نصب

بعد از انجام مراحل نصب ترموود هم شما نیاز به رعایت نکات حفظ زیبایی و دوام این چوب دارید. برای نمونه ترموود نباید درون خاکی با رطوبت بالا پیاده‌سازی شود. زیرا رطوبت بالا می‌تواند باعث پوسیدگی این چوب مهم و کاربردی شود. در ادامه مواردی از کاربردهای ترموود در فضاهای خارجی را به شما خواهیم گفت که در آن باید حتماً از ترموود مراقبت‌های لازم شود.

در صورت استفاده از ترموود در این فضاهای خارجی باید از روغن‌ها و لاک‌های محافظ استفاده کنید:

  • نمای سازه
  • کف‌پوش فضای باز
  • پرگولا
  • آلاچیق

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود در برابر عوامل مختلف محیطی

به‌طورکلی چوب‌های ترموود مورداستفاده در فضای خارجی ساختمان، بسیار بیشتر در معرض عوامل مخرب محیطی قرار می‌گیرند و احتمال آسیب رسیدن به این متریال در این موارد بیشتر است. به همین جهت باید نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود در برابر این عوامل محیطی را به‌دقت دنبال کنید. در ادامه این بخش مهم‌ترین عوامل محیطی تأثیرگذار بر ترموود را به شما معرفی می‌کنیم.

در معرض نور خورشید، ساختار و رنگ ترموود دچار تغییر می‌شود

اشعه UV یا اشعه فرابنفش خورشیدی از عوامل محیطی است که می‌تواند تأثیر بالایی روی کیفیت ترموود داشته باشد. درصورتی‌که ترموود مدت‌زمان زیادی در معرض این اشعه قرار داشته باشد، تغییر محسوسی در ساختار و رنگ آن به وجود می‌آید. اگر این کار به شکل صحیح انجام نشود بافت سلولی چوب تحت‌تأثیر قرار گرفته و همین مسئله نیز می‌تواند باعث تجزیه‌شدن سلولز یا بافت چوب شود.

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود در مقابل رطوبت

یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار بر روی دوام و کیفیت ترموود، رطوبت است؛ رطوبتی که می‌تواند ناشی از شرایط جوی مثل بارش برف یا باران باشد. اگر رطوبت داخلی الوارهای ترموود افزایش پیدا کند، این چوب دچار ترک‌خوردگی می‌شود. باوجوداینکه ترموود یک چوب ضد آب است؛ اما نگهداری اصولی از آن در مقابل رطوبت باعث افزایش طول عمر و ماندگاری این محصول خواهد شد.

از نکات مهم به‌منظور مراقبت از ترموود در برابر عوامل محیطی، کاهش پروسه نفوذ رطوبت به درون‌چوب است. برای نمونه مقاطع انتهایی پروفیل‌های ترموود از نقاطی هستند که در آن‌ها احتمال نفوذ آب بسیار بالا می‌باشد. همین مسئله نیز منجر به ایجاد ترک‌‌خوردگی در انتهای چوب می‌شود. به منظور پیشگیری از نفوذ آب به درون این چوب‌ها باید از لاک‌ها و رنگ‌های مخصوص ترموود کمک بگیرید.

ترموودهایی که در کنار استخرها استفاده می‌شوند بیشتر در معرض قارچ و رطوبت هستند

قارچ‌ها و جلبک‌ها می‌توانند آسیب زیادی را به ترموود وارد کنند. این مساله بیشتر در ترموودهای اتفاق می‌افتد که در کنار استخرها و نماهای آبی استفاده می‌شوند. پوشش سبزی که روی ترموود دیده می‌شود در حقیقت نوعی جلبک است که شبیه به سایر گیاهان دارای کلروفیل می‌باشد و اغلب در اماکنی اتفاق می‌افتد که پوشش گیاهی به ترموود نزدیک‌تر باشد. در صورت مشاهده جلبک روی سطح ترموود، باید آن را به‌سرعت از سطح چوب حذف کنید.

به این منظور می‌توانید از برس‌های نرمی کمک بگیرید که هیچ‌گونه خراشی را روی چوب ایجاد نمی‌کنند. در صورت تمایل به جلوگیری از رشد مجدد این عوامل بیولوژیکی هم می‌توانید سطح ترموود را با رنگ‌وروغن محافظ به‌خوبی بپوشانید.

نکات حفظ زیبایی و دوام چوب ترموود با روغن‌های مخصوص

ناخالصی‌های درون هوا مثل گرده و دوده می‌توانند باعث ایجاد تعدادی لکه‌های سیاه کوچک بر روی سطح کف‌پوش چوبی شود. در بعضی از موارد پایه‌های آهنی کف‌پوش با آب ترکیب شده و باعث رنگ‌شدن چوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از روغن یا رنگ کف‌پوش از تشکیل شدن این لکه‌های سیاه جلوگیری کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر لکه‌های سیاه‌روی سطح ترموود را پاک‌سازی کنید:

  • با استفاده از یک برس محکم تمامی مواد را از روی سطح چوب پاک کنید
  • در این مرحله به کمک مایع لکه بر سطح چوب را باید به‌خوبی شست‌وشو داده و اجازه دهید سطح موردنظر خوب خشک شود
  • در صورت نیاز می‌توانید از کاغذ ماسه‌ای سنباده برای ساییدن استفاده کنید

خرید ترموودهایی زیبا و مقاوم از مجموعه از پارس آرای کوهستان

به‌طورکلی شرایط نگهداری از ترموود و مراقبت اصولی از آن علاوه بر افزایش طول عمر و دوام این متریال در حفظ ظاهر زیباتر این چوب نیز نقش بسیار مهمی دارد. چون ترموود از چوب طبیعی تهیه می‌شود باید به شرایطی محیطی آن توجه داشته باشید تا هم ساختار این متریال حفظ شود و هم اینکه بتوانید برای مدت‌زمان بیشتری از آن استفاده کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان ترموود وارداتی در کشور است. با مراجعه به سایت ما می‌توانید برای محیط‌های داخلی و خارجی، ترموودهای باکیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

برچسب ها : دوام چوب ترموود,ترموود,چوب ترموود

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها