|

برای سفر به اربیل چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به اربیل چه مدارکی لازم است؟

شهر اربیل در شمال کشور عراق واقع شده است و از نظر تاریخی و باستانی، قدمتی طولانی دارد‌‌. این شهر از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی از سراسر جهان، مخصوصاً از کشورهای همسایه، به این شهر سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم درباره مدارک لازم برای سفر به اربیل و همچنین درمورد تعدادی از هتل های اربیل، اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

مدارک لازم برای سفر به اربیل

مردم ایران برای سفر به اربیل تا سقف مدت ۳۰ روز، نیازی به دریافت ویزا ندارند و برای سفر به این شهر برای مدت کمتر از ۳۰ روز، داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ صدور کفایت می‌کند؛ اما اگر می‌خواهید بیش از این مدت در اربیل یا سایر شهرهای کردستان عراق اقامت داشته باشید، باید حتماً نسبت‌به دریافت ویزا اقدام کنید. در این بخش مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای اربیل را شرح داده‌ایم:

  • عکس ۳×۴ با زمینه سفید
  • کارت ملی و شناسنامه به‌همراه کپی آن‌ها
  • اصل مدرک گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای صدور ویزای اربیل
  • کارت پایان خدمت و یا مدرک معافیت از خدمت برای آقایان

آگاهی از مدارک لازم برای دریافت ویزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا با با ارائه این مدارک، می‌توانید به‌سادگی نسبت‌به دریافت ویزا اقدام کرده و پس از مدتی معین، ویزای صادرشده خود را از مراجع مربوطه تحویل بگیرید.

222222222

شرایط دریافت ویزای اربیل

به‌طورکلی دریافت ویزا برای سفر به هرجای دنیا دارای شرایط و قواعد خاصی است. در این میان دریافت ویزا برای اقامت در اربیل عراق نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یک‌سری شرایط برای دریافت این ویزا وجود دارد. در این بخش از مقاله، به بررسی این شرایط پرداخته‌ایم:

اولین مورد از شرایط دریافت ویزای اربیل، مربوط به کسانی است که کارت اقامت کردستان عراق را ندارند. این افراد موظف‌اند مبلغ ۲۵ هزار دینار عراق را برای دریافت ویزا پرداخت کنند. مورد دیگر ممنوعیت حمل هرگونه سلاح و مهمات و همچنین ممنوعیت خرید و فروش، جابه‌جایی، به‌همراه داشتن و استعمال انواع مواد مخدر است.

موضوع دیگری که خوب است به آن توجه داشته باشید، این است که این ویزا فقط برای استان های اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه قابل استفاده خواهد بود. بنابراین اگر قصد اقامت در سایر استان‌ها را داشته باشید، ویزای اربیل برای شما مناسب نیست.

3333

اقامت در اربیل

از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از آغاز یک سفر داخلی یا خارجی باید به آن توجه کرد، انتخاب یک اقامتگاه خوب با امکانات رفاهی مناسب است. امروزه هتل ها به‌عنوان محبوب‌ترین و بهترین اقامتگاه‌ها نزد مردم شناخته می‌‌شوند؛ به‌طوری‌که تعداد قابل‌توجهی هتل در شهرهای گوناگون جهان، مخصوصاً شهرهای توریستی احداث شده‌ و به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

شهر اربیل نیز به‌عنوان یک مقصد گردشگری با جاذبه‌های فراوان، همه‌روزه پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیا است. ازاین‌رو چندین هتل با امکانات رفاهی مختلف در این شهر ساخته شده است که هرکدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در این بخش تعدادی از بهترین هتل های اربیل را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل اربیل رتانا
  • هتل کانیون
  • هتل بلو مرکوری
  • هتل گراتوس
  • هتل کریستال اربیل
  • هتل دیوان اربیل

بر اساس نظرات مردمی، این هتل ها از نظر سطح امکانات و سرویس‌دهی رتبه بسیار بالایی کسب کرده‌اند. بنابراین اگر قصد رزرو هتل در شهر اربیل عراق را دارید، انتخاب یکی از این‌ موارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

وسایل موردنیاز برای سفر به اربیل

به‌طورکلی مسافرت خارجی نیازمند جمع‌آوری یک‌سری وسایل است. این وسایل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به‌همراه داشتن آن‌ها امری بسیار مهم و ضروری تلقی می‌شود. در این بخش به ارائه توضیحاتی درباره مهم‌ترین وسایل هنگام سفر به شهر اربیل پرداخته‌ایم:

لباس و وسایل شخصی

معمولاً مهم‌ترین بخش از چمدان هر مسافر، به لباس اختصاص دارد. این لباس‌ها می‌توانند با توجه به نوع سفر شما انواع مختلفی داشته باشند. برای مثال اگر یک سفر کاری را در پیش دارید، همراه داشتن لباس رسمی ضرورت بسیار بالایی پیدا خواهد کرد، اما اگر سفر شما تفریحی است، می‌توانید بخش اصلی چمدان خود را به لباس‌های اسپرت و راحت اختصاص دهید.

مدارک شناسایی

از دیگر لوازم ضروری در سفر به اربیل می‌توان به مدارک شناسایی اشاره کرد. این مدارک شامل پاسپورت، ویزا، شناسنامه و کارت ملی هستند. البته مواردی همچون کارت ملی و شناسنامه ممکن است کاربرد چندان زیادی در طول سفر نداشته باشند؛ اما به‌همراه داشتن آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید در مواقعی همچون چک‌اوت پرواز، کار خود را سریع‌تر پیش‌ ببرید.

 

لوازم دیجیتالی

امروزه بدون داشتن وسایل دیجیتالی اعم از تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و... نمی‌توان بسیاری از کارهای روزمره را پیش برد. این وسایل می‌توانند یکی از مهم‌ترین اجزای سفر، مخصوصاً سفرهای خارجی محسوب شوند. پس هنگام جمع‌آوری وسیله برای سفر به اربیل، مراقب باشید که این وسایل را از قلم نیندازید.

نقشه راهنما

از دیگر وسایل مهمی که هنگام سفرهای خارجی باید با خود به‌همراه داشته باشید، می‌توان به نقشه راهنما اشاره کرد؛ البته امروزه اغلب افراد نقشه‌های موردنیاز خود را در تلفن همراهشان دارند. در هر صورت وجود نقشه می‌تواند عنصری کلیدی در سفر محسوب شود. بنابراین قبل از آغاز سفر، نقشه‌ای از شهر مقصد تهیه کنید.

سفر به اربیل با فلای تودی

در این مطلب درباره مدارک لازم برای سفر به اربیل و همچنین درمورد تعدادی از پرطرفدارترین هتل های اربیل اطلاعاتی به شما همراهان گرامی ارائه دادیم. شهر اربیل یکی از شهرهای منطقه کردستان عراق است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گوناگون، توانسته است نظر گردشگران را به خود جلب کند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید نسبت‌به خرید بلیط هواپیما به مقصد اربیل و همچنین رزرو هتل در این شهر اقدام کنید، «وب‌سایت فلای تودی» می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به‌شمار رود. از طریق این وب‌سایت می‌توانید ابتدا بلیط‌ها و هتل های مختلف را از نظر قیمت مورد بررسی قرار داده و سپس مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین در سایت فلای تودی می‌توانید علاوه‌بر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به‌صورت آنلاین، خدمات دیگری همچون بیمه مسافرتی، ترانسفر فرودگاهی و... را نیز دریافت کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها