|

تاثیر نحوه اجرای سقف وافل در زیبایی نمای ساختمان

اجرای سقف وافل به صورت حفره ای با شبکه بندی های مشخص ظاهر این سازه های ساختمانی را بسیار مدرن و زیبا جلوه می دهد.به همین خاطر بررسی نکات اجرایی سازه های سقف وافل اهمیت بسیار زیادی دارد.

تاثیر نحوه اجرای سقف وافل در زیبایی نمای ساختمان

اجرای سقف وافل به صورت حفره ای با شبکه بندی های مشخص ظاهر این سازه های ساختمانی را بسیار مدرن و زیبا جلوه می دهد. در زمینه اجرای این سازه ها همواره برخی نکات وجود دارند که نمای ساختمان را پس از تکمیل کار تحت تاثیر قرار می دهند. در نظر گرفتن این مجموعه نکات به شما کمک می کند که شکل ظاهری نمای سقف را زیباتر دیزاین کنید. در صورتی که اجرای این پروژه ها با دقت کافی انجام نشود، ظاهر کار چندان مطلوب نمی شود. به همین خاطر بررسی نکات اجرایی سازه های سقف وافل اهمیت بسیار زیادی دارد. 

زیبایی نمای ساختمان با اجرای سقف وافل 

در صورتی که از خدمات اجرای سقف وافل برای ساختمان خود در بخش های مختلف استفاده کنید، هم استحکام سازه مورد نظر افزایش می یابد و هم زیبایی کار بیشتر می شود. زیبایی منحصر به فرد ظاهر این سازه ها سبب گسترش استفاده از آن ها در هتل ها، مراکز اجتماعات و سالن های بزرگ و... شده است. در ساخت و اجرای سقف وافل نیازی به استفاده از سقف های کاذب نخواهید داشت. با به کار بردن این سقف ها سطح معماری ساختمان مورد نظر ارتقا یافته و نمای چشم گیری در محل مورد نظر به وجود می آید. 

در خصوص زیبایی شناسی این سازه های سقفی همواره بسیاری نکات در مراحل اجرایی سقف، مراحل انتخاب تجهیزات و... مورد توجه قرار می گیرند. این سازه های سقفی باید با روش های درست و اصولی در محیط ساختمان اجرا شوند. 

 

ضرورت اجرای بی نقص سقف وافل برای زیبایی نمای ساختمان

در صورتی که سازه وافل به درستی در محل مورد نظر اجرا شود، ظاهر کلی ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در این زمینه باید به کیفیت اجرای آن ها بر اساس قوانین و المان های دنیای معماری دقت داشته باشید. در صورتی که این فاکتورها را مد نظر قرار دهید، بدون نیاز به صرف هزینه های بالا برای تزیینات، یک سقف زیبا و باشکوه در محل مورد نظر خواهید داشت. در خصوص اجرای بی عیب و نقص این سقف ها برخی نکات مورد توجه قرار می گیرند که آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

اجرای سقف به صورت اکسپوز 

اجرای سقف وافل به صورت اکسپوز انجام می شود و به همین خاطر نیازی به نازک کاری در این زمینه نخواهید داشت. این فاکتور مهم کیفیت اجرای سقف را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به علاوه افراد با استفاده از این نوع سقف های ساختمانی نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نخواهند داشت. 

توجه به ساختار با نظم شبکه های سقف وافل

برای اجرای سقف وافل باید به ساختار شبکه های این سازه ها دقت داشته باشید. هر یک از این شبکه ها باید با نظم در محل خود قرار گرفته باشند تا ظاهر کار زیباتر شود. در این زمینه حفظ کیفیت مراحل قالب گذاری و قالب برداری مورد توجه قرار می گیرد. در صورتی که کیفیت قالب های مورد استفاده قابل تایید باشد، این فرایند بهتر انجام می شود. در نظر گرفتن مرحله روغن کاری نیز در این حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد. 

چیدمان منظم قالب در سقف وافل 

برای اجرای سقف وافل باید به چیدمان درست و اصولی قالب ها در کنار هم دقت داشته باشید. در صورتی که قالب های این سازه های سقفی به خوبی در محل مورد نظر قرار بگیرند و فواصل بین آن ها به اندازه باشد، بی شک شبکه های ایجاد شده نیز منظم تر و شکیل تر خواهند بود. این قالب ها باید زیر نظر نصابان حرفه ای سقف وافل در محل مورد نظر تعبیه شوند. با به کار گیری این نکات سقف وافل نهایی، نمایی اکسپوز در محل خواهد داشت. 

استفاده اصولی از نورپردازی در سقف وافل 

به جز مراحل اجرایی این سازه های سقفی، در نظر گرفتن برخی فرایندهای جانبی نیز برای راه اندازی این سازه ها از اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده اصولی از نورپردازی در ساخت و اجرای هر یک از این سقف ها یکی از مهمترین نکاتی است که در این حوزه مورد توجه قرار می گیرد. محل قرارگیری تجهیزات نورپردازی در قسمت های خالی سقف وافل و شبکه های موجود در آن است. به این ترتیب جلوه زیبایی در این سازه ها به وجود می آید. 

استفاده اصولی از رنگ برای اجرای سقف وافل

در صورتی که می خواهید ظاهری متفاوت به ساختار سقف وافل خود بدهید، باید از برخی رنگ ها نیز استفاده کنید. استفاده اصولی از رنگ در این زمینه تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. شما می توانید هر یک از حفره های سقف وافل را به صورت مجزا رنگ آمیزی کنید. به این ترتیب ظاهر کار شکیل تر از قبل خواهد شد. 

استفاده از هنر گچ کاری برای زیبایی نمای ساختمان

در راستای زیباتر شدن نمای ساختمان خود استفاده از هنر گچ کاری نیز به شدت توصیه می شود. برای اجرای سقف وافل در نظر گرفتن این روش های تزیینی نیز بسیار کارایی دارد. این هنر در برخی از قسمت های سقف وافل و شبکه های آن به کار برده می شود. شما می توانید به صورت همزمان از لامپ های رنگی برای نورپردازی در محل های تزیین شده استفاده کنید. 

اجرای دقیق مراحل راه اندازی سقف وافل 

برای اجرای سقف وافل باید مراحل اجرای این سازه ها را به ترتیب انجام دهید. در این سازه ها از میلگرد، بتن و سایر تجهیزات استفاده می شود که هر یک باید به صورت مرحله به مرحله مورد استفاده قرار بگیرند. در این صورت هم ظاهر کار حفظ می شود و هم استحکام و ایمنی سقف به خطر نمی افتد. 

جمع بندی

سقف های وافل اغلب با هزینه های مقرون به صرفه ای در محیط ساختمان به کار می روند. به همین خاطر این روزها به میزان قابل توجهی به کار می روند. ظاهر زیبا و جذاب این سقف ها نیز یکی از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود. در صورتی که به مجموعه نکات یاد شده در این مطلب در خصوص اجرای دقیق و اصولی هر یک از این سازه ها دقت داشته باشید بی شک از ظاهر نهایی ساختمان بیشتر رضایت خواهید داشت. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها