|

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی و انواع آن

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی و انواع آن

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، انواع مختلفی دارد. افرادی که دوست دارند به این کشور مهاجرت کنند، با چند نوع سند مالکیت ملک طرف هستند. هر کدام از این اسناد مالکیت، شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی دوست دارند سند مالکیت ملک ترکی داشته باشند و برخی هم این ریسک را می‌پذیرند و ملک معلق خریداری می کنند.

انواع سند مالکیت ملک در قبرس شمالی

 

انواع سند ملکی در قبرس شمالی و توافق بر سر خرید آن

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، یکی از حساس‌ترین اسنادی است که برای گرفتن آن، باید حسابی تحقیق و بررسی انجام شود.

 سرمایه گذاری روی ملک و خرید ملک در قبرس شمالی، مزایای زیادی به همراه دارد که فقط یکی از آنها اقامت دائم است. مزایای دیگر آن، با زندگی در این کشور نمایان می‌شود. برای خرید ملک و دریافت اقامت قبرس شمالی، خریداران با چند نوع سند مالکیت روبرو هستند که شامل موارد زیر است:

  1. سند مالکیت ترکی

  2. سند مالکیت معاوضه ای

  3. سند مالکیت تخصیصی

  4. سند مالکیت خارجی

  5. سند مالکیت معلق

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، یکی از موضوعات مهمی است که برای سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. اگر به نوع سند، توجه نشود، شاید کل سرمایه و پول، بر باد برود. بهتر است در خصوص اسناد ملکی در کشور قبرس شمالی، با وکلای خبره و موسسات مهاجرتی معتبر، مشورت شود. ما در اینجا به توضیح چند مورد از اسناد ملکی در قبرس شمالی می پردازیم.

2222

سند مالکیت زمین و خانه از نوع ترکی، یکی از معتبرترین اسناد ملکی به حساب می‌آید. این اسناد مربوط به افرادی است که مالکان ترکیه‌ای هستند اما در قبرس شمالی زندگی می‌کنند. اسناد ترکیه‌ای به هیچ عنوان درگیری با شهرداری و سازمان اسناد و املاک را نداشته و تا به حال معاوضه نشده‌اند.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، آن هم از نوع ترکی، بسیار گران بوده و باید برای خرید آن، بدون هیچ واسطه‌ای، مستقیما با صاحب ملک مذاکره شود.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع خارجی

 

سند مالکیت این املاک، مربوط به افرادی است که آنها را قبل از وقوع جنگ در خاک جزیره قبرس، خریداری کرده‌اند. اغلب مالکان این املاک، انگلیسی‌ها هستند. این املاک فقط 3 درصد خانه‌های قبرس را شامل شده‌اند.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع خارجی، به گونه‌ای است که اگر روزی روزگاری، باز هم قبرس شمالی و جنوبی با هم متحد شوند، هیچ مشکلی برای این اسناد پیش نمی‌آید.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع معاوضه ای

ارزش اسناد معاوضه‌ای در قبرس شمالی، مانند اسناد ترکیش می‌باشد. در واقع این نوع املاک می توانند گزینه‌ی مناسبی برای افراد سرمایه گذار باشند. این املاک به گونه‌ای هستند که صاحب آنها در قبرس جنوبی ساکن است اما ملک او در قبرس شمالی واقع شده است. در واقع، جدایی کشور قبرس و تبدیل آن به جنوبی و شمالی، منجر به جدایی صاحب ملک از آن شده است.

دریافت سند مالکیت ملک از نوع معاوضه‌ای به راحتی امکان پذیر بوده و هیچ مشکلی برای خریداران ایجاد نمی‌کند. دولت در ارزش گذاری این اسناد کوتاهی نکرده و ارزش بالایی دارند.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع معلق

 

اسناد معلق و عدم دسترسی به ملک

اسناد معلق در کشور قبرس شمالی، بدترین نوع اسناد ملکی به حساب می‌آیند. خرید این اسناد و املاک، می‌تواند کل سرمایه خریداران را به باد دهد. هیچ کدام از دولت‌های ترکیه و یونان زیر بار تایید و صدور آن نمی‌روند. بهتر است خریداران از خرید چنین خانه‌ها و زمین‌هایی خودداری کنند. اگر هر زمان کشور قبرس شمالی و جنوبی باز هم یکی شوند، این اسناد هیچ ارزشی نخواهند داشت.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی از نوع معلق، ارزش چندانی نداشته و بسیاری از افراد به خاطر نداشتن اطلاعات و همچنین ارزان بودن این املاک، اقدام به خرید آنها می‌کنند.

قوانین سند مالکیت ملک در قبرس شمالی

 

کشور قبرس شمالی از کشورهای مهاجرپذیر و پر طرفدار در میان ایرانی‌ها و دیگر فارسی زبانان است. خرید ملک در این کشور می‌تواند اقامت دائم را در پی داشته باشد. قوانین این کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت، کمی سخت گیرانه است. اما این سخت گیری، به داشتن یک ملک خوب و بی دردسر و یک پاسپورت قبرسی، می‌ارزد.

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، به صورت کاملا همه جانبه زیر نظر دولت و حمایت همه جانبه آن می‌باشد. البته به شرطی که جزء استاد معلق نباشد.

مالیات برای دریافت سند مالکیت ملک در قبرس شمالی

333

مالیات برای دریافت سند مالکیت ملک در قبرس شمالی، تابع قوانین مشخصی در این کشور است که طبق آخرین تغییرات، باید تمامی مالیات‌ها پرداخت شوند. دولت این کشور برای دریافت مالیات ملک، حساسیت بالایی دارد. مالیات‌های مورد نظر شامل موارد زیر است:

  1. مالیات بر نقل و انتقال ملک

  2. مالیات بر ارزش افزوده VAT

  3. مالیات بر دارایی

  4. مالیات وکالتنامه

  5. مالیات حق تمبر

شرایط دریافت سند مالکیت ملک

 

مشاوره پیش از خرید و دریافت اسناد ملکی در کشور قبرس شمالی

دریافت سند مالکیت ملک در قبرس ، کار چندان سختی نیست اما باید گفت که کار ساده‌ای هم نیست. بهتر است برای دریافت سند، به سازمان اسناد و املاک این کشور در منطقه مورد نظر، مراجعه شود. برای خرید املاک و دریافت سند آنها در کشور قبرس شمالی، باید مجوزهای لازم از شورای وزیران TRNC اخذ شود.

اگر ملک مورد نظر در حدود 5 دونوم یا همان 5000 متر مربع باشد، می‌توان به دنبال آن، اقامت دائم این کشور را اخذ کرد. قوانین داخلی این کشور، برای اقامت دائم، از مهاجران می‌خواهد که 1 ملک با متراژ 5 دونوم را تهیه کنند. نیازی هم نیست که چند ملک خریداری شود. فقط یک ملک، کفایت می‌کند.

و کلام آخر

سند مالکیت ملک در قبرس شمالی و انواع آن، راهی به سوی اقامت دائم در این کشور است. اگر همه چیز با تحقیق و بررسی کامل صورت بگیرد، می‌تواند منجر به صدور پاسپورت قبرسی شده و اقامت فرد، دائم شود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها