|

قبل از خرید قهوه اسپرسو به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید قهوه اسپرسو به چه نکاتی توجه کنیم؟

اسپرسو، یک فنجان لذت

اگر شما از لذت نوشیدن قهوه به ویژه اسپرسو لذت می‌برید، بهتر است تجربه خرید قهوه اسپرسو را با ما داشته باشید. اسپرسو در واقع یک روش خاص برای دم کردن قهوه است. هر شات اسپرسو، به تعدادی از ۲۹ تا ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین دارد، که این مقدار به نحوه ترکیب قهوه اسپرسو و روش استخراج عصاره آن بستگی دارد.

طعم اسپرسو با توجه به نوع دانه قهوه، سطح آسیاب کردن آن، دمای آب، زمان دم و عوامل دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین، این روش تهیه قهوه به شما امکان می‌دهد تا با تنظیمات مختلف، یک طعم یکتا و خاص اسپرسو را تجربه کنید. اگر به دنبال تجربه‌ای جذاب از دنیای قهوه هستید، ما آماده‌ایم شما را در خرید و استفاده از بهترین قهوه اسپرسو همراهی کنیم.

 

خواص قهوه اسپرسو

کاهش وزن

بهترین خبری که می‌ توانید به علاقمندان به قهوه اسپرسو بدهید این است که این قهوه می‌ تواند به کاهش وزن سرعت ببخشد. کافئین موجود در قهوه اسپرسو می‌ تواند دو هورمون اپینفرین و نورپینفرین را تحریک کرده تا بدن را به سوزاندن چربی‌ ها ترغیب کند خرید قهوه اسپرسو و مصرف آن موجب بهبود عملکرد گوارش شده و به کاهش وزن کمک می‌ کند. علاوه بر این کافئین به نوعی باعث کاهش اشتها شده و هنگامی که در بدن شما وجود دارد کم تر احساس گرسنگی می‌ کنید.

کاهش خطر دیابت

قهوه اسپرسو علاوه بر خواص و ویژگی‌ های بی‌ نظیری که دارد می تواند خاصیت درمانی نیز داشته باشد. کافئین موجود در قهوه احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ های مزمن مانند دیابت نوع ۲ را کاهش می‌ دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که به صورت مداوم و روزانه کافئین مصرف می‌ کنند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در آن ها تا ۴۰ درصد کاهش می‌ یابد.

 بهبود عملکرد فیزیکی بدن

شاید تاکنون این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا ورزشکاران قبل از تمرین یک شات قهوه می‌ نوشند. نوشیدن قهوه مخصوصاً قهوه اسپرسو قبل از تمرین موجب بهبود عملکرد فیزیکی ورزشکاران می شود. کافئین موجب ترشح آدرنالین و نورادرنالین در بدن شده تا با افزایش ضربان قلب، افزایش هوشیاری و افزایش مقاومت بدنی موجب بهبود عملکرد فیزیکی شود. با خرید قهوه اسپرسو و نوشیدن آن می توانید تمرکز بیشتری روی کارهای خود داشته باشید.

 

دانه قهوه اسپرسو یا پودر قهوه اسپرسو؟

اولین نکته مهم قبل از خرید قهوه اسپرسو این است که دانه قهوه بخرم یا قهوه آسیاب شده؟

پاسخ کوتاه این است که درصورتی که در منزل خود آسیاب قهوه دارید، خرید دانه قهوه گزینه مناسب‌تری است. چراکه ماندگاری و تازگی دانه قهوه بشتر از قهوه آسیاب شده خواهد بود.

درصورتی هم که در منزل آسیاب قهوه ندارید، می‌توانید قهوه آسیاب شده که مناسب اسپرسوساز خانگی است را تهیه کنید.

دانه قهوه اسپرسو بخرم یا قهوه آسیاب شده؟

عربیکا یا روبوستا؟

نکته مهم در انتخاب قهوه اسپرسو، نژاد قهوه است. بصورت کلی قهوه، دو نژاد اصلی دارد: عربیکا و روبوستا.

اگر به دنبال طعم دلنشین قهوه هستید، نژاد عربیکا عطر و طعم دل‌نشین با طعم‌یادهای مرکبات و کارامل را به ارمغان می‌آورد.

اگر طلخ‌پسند هستید و طالب کافئین زیاد هستید، نژاد روبوستا مناسب شماست.

اگر هم به دنبال تعادل در طعم و کافئین هستید، ترکیب‌های عربیکا و روبوستا مناسب شماست. از جمله ترکیب های پرطرفدار 70% عربیکا-30% روبوستا یا 50% عربیکا-50% روبوستا و یا 70% روبوستا-30% عربیکا هستند.

در نهایت یادآور می‌شویم در قهوه ترکیبی هرچه میزان عربیکا بیشتر باشد، قهوه خوش‌طعم تر و هرچه روبوستا بیشتر باشد، قهوه پرکافئین تر است.

نوع روست قهوه:

قهوه پس از برداشت از مزارع، به شکل مشابه گیلاس است که طی فرآیندهایی بصورت دانه سبز در می‌آید. سپس در کارخانه روست قهوه، برشته کاری (روست) می‌شود. بصورت کلی 3 نوع روست برای قهوه می‌توان متصور بود:

لایت روست: رنگ قهوه روشن است و دارای بیشترین میزان کافئین و طعم دل نشین است.

مدیوم روست: پرطرفدارترین روست قهوه است. چراکه تعادل بین طعم و کافئین در این نوع روست است.

دارک وست: در این روش برشته کاری، رنگ قهوه بسیار تیره است و طعم بسیار تلخ دارد. برخلاف تصور عموم، قهوه دارک روست، کافئین کمتری نسبت به لایت روست و مدیوم روست دارد.

قهوه دارک روست و لایت روست

تفاوت قهوه اسپرسو با قهوه فرانسه و ترک چیست؟

دانه قهوه اسپرسو با دانه قهوه فرانسه و ترک، هیچ تفاوتی ندارد. تفاوت اصلی در مقدار آسیاب قهوه و روش دم‌آوری قهوه است.

آسیابی که برای قهوه اسپرسو استفاده می شود باید کاملاً یکدست و اندازه‌ای نه خیلی ریز و نه خیلی درشت داشته باشد.دستگاه‌ های اسپرسو ساز آب جوش را از میان دانه های آسیاب شده و فشرده شده قهوه عبور داده و قهوه اسپرسو را در اختیار شما قرار می‌ دهند. این روش باعث می‌ شود که قهوه‌ ای معطر و سرشار از کافئین را در کمتر از ۳۰ ثانیه داشته باشید. اما تهیه انواع دیگر قهوه زمان بر بوده و باید صبر بیشتری داشته باشید.

میزان کافئین قهوه اسپرسو

مصرف قهوه اسپرسو یکی از بهترین راه‌ ها برای تامین کافئین بدن است. کافئین موجب ایجاد تمرکز و افزایش انرژی بدن شما می‌ شود. تعیین میزان کافئین موجود در قهوه کار راحتی نیست. عوامل مختلفی در تعیین میزان کافئین قهوه اسپرسو تاثیرگذار هستند. اما به طور کلی می‌ توان گفت که در هر شات از قهوه اسپرسو حدود ۲۹ تا ۱۰۰ میلی‌ گرم کافئین موجود است. مقدار توصیه شده کافئین برای بدن در طول روز ۳۰۰ میلی‌گرم می باشد بنابراین بهتر است در مصرف قهوه اسپرسو زیاده‌ روی نکنید. مصرف قهوه اسپرسو چند ساعت قبل از خواب توصیه نمی‌ شود زیرا کافئین موجود در آن موجب اختلال در خواب خواهد شد. برای خرید قهوه اسپرسو باید به میزان کافئین آن نیز دقت داشته باشید. همچنین عوامل دیگری نیز مانند فرایند روست قهوه، مقدار آسیاب کردن آن، درصد ترکیب انواع قهوه و ... در میزان کافئین قهوه اسپرسو تاثیر دارند که مصرف کنندگان باید با آن ها آشنا باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها