|

بهترین دستگاه های میوه خشک کن چه ویژگی‌ای دارند؟

تنقلات نقش بسیار مهمی در سلامتی دارند. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به سلامتی خود و اطرافیانتان اهمیت می‌دهید باید در رژیم غذایی خود تنقلات سالم مانند میوه خشک را جای دهید. متاسفانه سطح بهداشتی میوه خشک‌ها و محیطی که در آن خشک شده‌اند، مشخص نیست.

بهترین دستگاه های میوه خشک کن چه ویژگی‌ای دارند؟

 

برای رعایت نکات بهداشتی و تغذیه سالم بهترین راه این است که شما خودتان میوه‌ها را خشک کنید و اگر می‌خواهید نتیجه دلخواه را کسب کنید، به دستگاه میوه خشک کن نیاز دارید. اما بهترین دستگاه میوه خشک کن موجود در بازار کدام است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال کاری که باید انجام دهید، همراهی با ما تا انتهای این متن است.

ویژگی‌ های بهترین دستگاه میوه خشک کن

 

برندها و تولید کننده‌های مختلفی به سراغ ساخت دستگاه میوه خشک کن رفته‌اند و همین موضوع خرید این دستگاه را به کار دشواری تبدیل کرده است. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین دستگاه برای خشک کردن میوه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا کار انتخاب و خرید این دستگاه برای شما راحت شود.

نحوه توزیع گرما در دستگاه میوه خشک کن

 میوه‌ها در این دستگاه به وسیله گرما خشک می‌شوند و این مهم است که توزیع گرما در تمام دستگاه به‌صورت یکنواخت باشد. توزیع گرما معمولا به دو صورت افقی و عمودی در این محصول اتفاق می‌افتد. در توزیع گرماهای عمودی، منبع حرارتی در قسمت پایین دستگاه قرار دارد و درب در قسمت بالا است. این نوع دستگاه‌ها بسیار جمع‌وجور هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.

در دستگاه‌هایی که توزیع گرمای آن‌ها به صورت افقی است، منبع گرمایی در قسمت عقب دستگاه قرار دارد و درب محصول در بغل تعبیه شده است. این دستگاه‌ها توزیع یکنواختی گرمای فوق‌العاده‌ای دارند و حتی از آن‌ها می‌توان برای خشک کردن گوشت نیز استفاده کرد. دستگاه‌هایی که توزیع افقی گرما دارند، معمولا ابعاد بزرگتری دارند و به طبع قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

تعداد طبقه‌های دستگاه میوه خشک کن

تعداد طبقه‌های دستگاه را می‌توان همان ظرفیت دستگاه نیز تعبیر کرد. اگر میزان مصرف میوه خشک شما بالا است یا اصلا میوه‌ها را برای وارد کردن به بازار عمده فروشی و کسب سود، خشک می‌کنید به سراغ دستگاه‌هایی بروید که تعداد طبقات بالایی دارند.

مقدار توان مصرفی دستگاه میوه خشک کن

اینکه چقدر طول می‌کشد تا میوه‌های شما خشک و آماده خوردن شوند به توان مصرفی دستگاه مربوط است. هر اندازه که توان این دستگاه بالاتر باشد، دستگاه زودتر گرم شده و در نتیجه این گرم شدن زودتر میوه‌های شما نیز به سرعت خشک خواهند شد. معمولا توان مصرفی این دستگاه‌ها بین 100 تا 1000 وات است، در مدل‌های خانگی این توان به 100 تا 300 وات می‌رسد. خوب است بدانید که کیفیت میوه خشک به نحوه خشک کردن آن برمی‌گردد نه سرعت خشک کردن آن و هرچقدر توان دستگاه پایین‌تر باشد به زمان بیشتری برای خشک کردن میوه‌ها نیاز دارد و عملا در مصرف برق نیز تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

ترموستات و قابلیت تنظیم دما

میوه‌های مختلف به شرایط دمایی متفاوت برای بهتر خشک شدن نیاز دارند. با توجه به این موضوع بسیار مهم است که دستگاه میوه خشک کنی که شما خریداری می‌کنید، قابلیت تنظیم دما را داشته باشد تا شما بتوانید انواع میوه‌ها و سبزیجات را به خشک کنید. ترموستات نقش بسیار مهمی را در تنظیم و تثبیت دما بر عهده دارد، همین موضوع سبب شده است تا دستگاهی که از ترموستات استفاده می‌کنند، کارایی بسیار بهتری داشته باشند.

میزان سر و صدای دستگاه میوه خشک کن

برای اینکه دما به‌صورت یکنواخت در کل دستگاه در حال جریان باشد، از فن در ساختار دستگاه استفاده می‌شود. کار کردن این فن‌ها همراه با ایجاد سروصدا است. اگر نسبت به صدا حساس هستید، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که صدای کمتری در حین کار کردن تولید می‌کنند.

وجود تایمر

خشک کردن میوه کار زمان‌بری است و به احتمال زیاد شما از دستگاه روشن خود غافل و آن را به دست فراموشی خواهید سپرد که متاسفانه مشکلات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت که کوچکترین آن‌ها از بین رفتن میوه‌هایتان است. پس در هنگام خرید حتما از وجود تایمر مطمئن شوید.

 

 

خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن از ویترین نت

با توجه به اهمیت مسائل بهداشتی در سال‌های اخیر توجه مردم به سمت خرید دستگاه‌های میوه خشک کن، دستگاه گلاب گیری و .. رفته است و یکی از چالش‌ها نیز خرید از جایی است که بتواند هم کیفیت کالا را تضمین کند و هم قیمت مناسبی را برای محصولات خود، درنظر گرفته باشد. پیشنهاد ما سایت ویترین نت است. مرجعی معتبر که می‌توانید با مراجعه به آن، تنوع قابل توجهی از انواع دستگاه‌ها و تجهیزات برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و همچنین صنعتی در آن از فروشندگان مختلف مشاهده کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید بدون واسطه با فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات ارتباط بگیرید و در صورت تمایل یا از خود ویترین نت یا از آنها خرید کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ویترین نت برای خرید و انتخاب بهترین محصول، استفاده کنید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها