|

بازدید از مکان‌هایی که دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و منحصر به فرد هستند

بازدید از مکان‌هایی که دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و منحصر به فرد هستند

بکرترین چشم‌اندازهای طبیعی متعلق به شمال هستند، جایی که آرامش و زیبایی با هم تلاقی پیدا کرده‌اند و شگفتی آفریده‌اند. برای دیدن این چشم‌اندازها، تله کابین‌های شمال بهترین انتخاب هستند. با اجاره ویلا شمال در شهر لاهیجان می‌توانید به فرصتی عالی برای تماشای طبیعت و جذابیت‌های این شهر دست پیدا کنید و بر فراز قله‌ای بلند، شکوه و سرسبزی این دیار را نظاره‌گر باشید. همانطور که می‌دانید شهر لاهیجان به شهر چای معروف است و بر همین اساس می‌توانید سوار بر تله کابینی که مسیر خود را از قله شیطان کوه آغاز می‌کند، از فراز مزارع زیبای چای عبور کنید و به تماشای شالیزارهای برنج و سقف‌های شیروانی رنگارنگ شهر نیز بپردازید.

 

این تله کابین احرار نام دارد و به آن تله کابین بام سبز لاهیجان نیز می‌گویند و جزو پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری این شهر به حساب می‌آید. این تله کابین 5 دکل و 33 کابین 6 نفره دارد. کل مسیر رفت و برگشت تله کابین احرار 20 دقیقه طول می‌کشد و در حدود 1.5 کیلومتر مسافت دارد.

بازدید از باغی دل‌انگیز و تاریخی در شیراز

2

شیراز شهری است دلباز و طناز با بهترین جاذبه‌های گردشگری، و مردمانی خونگرم. در شیراز ساز و آواز رنگ و نور، شادی‌بخش و مسرت‌بخش هستند و با اجاره سوئیت شیراز و گشت و گذاری چند روزه در میان کوچه پس کوچه‌های تاریخی تا بافت مدرن آن، در هر کجای این شهر می‌توان بُعد تازه‌ای از گردشگری را تجربه کرد.

باغ عفیف‌ آباد یا باغ گلشن از جمله باغ‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی در شیراز به حساب می‌آید. این باغ ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و هنر و معماری دوران‌های مختلف تاریخی از جمله هخامنشی، ساسانی و قاجاریه را با خود به همراه دارد. ثبت ملی این باغ در سال ۱۳۵۱ با شماره ۹۱۳ صورت گرفته و اکنون تحت مدیریت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد. این باغ به خاطر داشتن یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های نظامی خاورمیانه، رنگ و بویی نظامی دارد و در بخش‌های مختلفی از آن می‌توان به بازدید از ادوات نظامی پرداخت.

مجموعه باغ عفیف‌ آباد از کاخ سلطنتی، حمام و قهوه‌خانه‌ سنتی و باغ ایرانی تشکیل شده است. این تنوع در ساختارهای موجود در باغ، آن را به یک مقصد گردشگری منحصر به فرد و دل‌انگیز برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

باغ عفیف‌ آباد در شهر شیراز، استان فارس واقع شده و امکان دسترسی به آن به وسیله خودروی شخصی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی وجود دارد. استفاده از ایستگاه‌های متروی چهارراه زرگری (مطهری) و آوینی، به همراه پیاده‌روی در ایستگاه‌های مترو، یکی از راحت‌ترین راه‌های دسترسی به باغ عفیف‌ آباد است. همچنین اتوبوس‌هایی که در بلوار استقلال حرکت می‌کنند نیز امکان رسیدن به این باغ را فراهم می‌سازند.

بازدید از زیباترین و کامل‌ترین آکواریوم ایران با اجاره خانه در کیش

3

آکواریوم کیش به عنوان یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان،از میان آکواریوم‌های ایران، به‌عنوان یکی از کامل‌ترین و مجهزترین‌ها شناخته می‌شود. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر کشور برای تجربه یک بازدید فراموش‌ناپذیر از این آکواریوم به جزیره کیش سفر می‌کنند؛ این سفر با اجاره خانه در کیش می‌تواند غنی‌تر شود و با اقامت داشتن در نزدیکی بهترین جاذبه‌های جزیره، هزینه‌ها و زمان را به بهترین نحو مدیریت کرد.

این مکان فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به جهان زیر آب و افرادی که به علت عدم امکان غواصی، تا به حال این تجربه را نداشته‌اند، به حساب می‌آید. آکواریوم کیش میزبان انواع آبزیان زیبا در ابعاد مختلف است که از لحاظ شکل، رنگ، فلس و ظاهر با هم کاملا تفاوت دارند. اینجا یک مقصد پرطرفدار برای پژوهشگران، دانشجویان و کودکان و افرادی با سنین مختلف است که در کنار دیگر تفریحات جزیره، بازدید از آکواریوم به آنان فرصتی ناب می‌دهد تا لحظاتی شگفت‌آور را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند.

آکواریوم کیش دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی است و در قسمت جنوب شرقی جزیره و در مجاورت پارک دلفین‌های کیش، واقع شده و از مرکز شهر نیز فاصله کمی دارد. به راحتی می‌توانید با وسایل نقلیه مختلف مانند تاکسی، مینی‌بوس، خودروی شخصی و حتی دوچرخه به این مجموعه دسترسی پیدا کرده و یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که این آکواریوم متعلق به مجموعه دلفین کیش نیست، اما در نزدیکی آن واقع شده است.

آکواریوم کیش از دو بخش اصلی با حجم‌های ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار لیتر تشکیل شده است. بخش بزرگتر شامل آبزیانی همچون کوسه و ماهی‌های عظیم است، در حالی که بخش دیگر به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد و بیش از ۷۰ نوع ماهی کمیاب و منحصر به‌فرد را به نمایش می‌گذارد.

دره‌ای زیبا و بکر در شمال تهران برای کوهنوردی

تهران مقصدی همه جانبه و تمام عیار برای گردشگران است؛ با اجاره روزانه خانه در تهران این امکان فراهم است تا در مناطق مختلف شهر اقامت داشت و از بهترین جاذبه‌ها در بخش‌های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی دیدن کرد و بهترین تجربه‌ها را از بازارگردی، شکم‌گردی بدست آورد و سری هم به بخش مدرن شهر و حتی جاذبه‌های اطراف شهر زد.

بنابراین اگر سفر تهران را در پیش دارید و در عین حال دلتان کوهنوردی می‌خواهد، دره کن سولقان که در شمال غربی تهران قرار دارد، بهترین انتخاب است. این جاذبه با چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و بکر، میزبان یک رودخانه با همین نام است. رودخانه از میان دره عبور می‌کند و از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرد. جالب است بدانید که آب دریاچه چیتگر از این رودخانه پرآب تامین می‌شود و رونق دره و روستای کن و مناطق اطراف آن است.

آب و هوای این دره در فصل‌های تابستان و پاییز بسیار مناسب و مساعد است و مسیر رسیدن به آن نیز بسیار جذابیت دارد. وجود انواع گونه‌های گیاهی نیز بر جذابیت این منطقه افزوده‌اند و این تنوع موجب شده است تا گیاه‌شناسان نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها