|

ترموود چیست ؟ بررسی انواع کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون منزل

ترموود به عنوان یکی از متریال‌های ساختمانی، در سال‌های اخیر با استقبال فعالان حوزه ساخت و ساز مواجه شده است. با وجود قیمت مناسب‌تر نسبت به چوب سنتی و مزایای بسیاری که ارائه می‌دهد، باعث شده که این متریال چوبی به عنوان جایگزین چوب‌های سنتی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد.

ترموود چیست ؟ بررسی انواع کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون منزل

 

همچنین به دلیل فرآیند تولیدی خاص، ویژگی‌ها و مزایای بسیاری که دارد آن را به یک متریال جذاب برای کاربردهای متنوع در دکوراسیون منزل تبدیل کرده است. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که ترموود چیست و چگونه در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترموود چیست؟

ترموود یک نمونه از برش‌های چوب درخت گنجشک و یک گونه کاج است که از طریق فرآیند خشک سازی با حرارت به یک سازه و ماده چوبی برای استفاده در ساختمان سازی و موارد مشابه تبدیل می‌شود. به دلیل روش تولید منحصر به فرد، در مقابل رطوبت، سرما، گرما، باران و تغییرات هوایی و اقلیمی مقاومت بیشتری نسبت به چوب‌های سنتی دارد.

همانطور که گفته شد، این متریال به عنوان یک جایگزین با کیفیت و مناسب برای چوب سنتی در صنعت ساخت و ساز قرار گرفته است. علاوه بر این، استفاده از آن منجر به کاهش استفاده از چوب طبیعی و در نتیجه حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست می‌شود.

انواع کاربرد چوب ترمو در دکوراسیون منزل

استفاده از چوب ترموود در طراحی مدرن دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد. این متریال در بخش‌های کلیدی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل مقاومت و دوام بالا، هیچگونه آسیب و خسارتی نمی‌بیند. علاوه بر آن، با زیبایی چشمگیر خود، در هر قسمتی از منزل که استفاده شود، جذابیت محیط را چند برابر می‌کند.

همچنین با توجه به کمتر بودن رطوبت در چوب ترموود نسبت به چوب طبیعی، بهترین گزینه برای جلوگیری از پوسیدگی و کاهش جذب حشرات است. علاوه بر این، این نوع چوب می‌تواند برای خانه‌هایی که در آن افرادی با حساسیت بالا و یا کودک در آن زندگی می‌کند، بسیار مناسب باشد، زیرا در فرآیند ساختار این نوع چوب از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. در ادامه مواردی از کاربردهای آن را در دکوراسیون داخلی مشاهده می‌کنید:

  • میز عسلی و میز جلو مبلی
  • کفپوش داخلی
  • فضای داخلی سونا
  • پارتیشن‌های جداکننده
  • طراحی داخلی تراس
  • فضای داخلی روف‌گاردن
  • پله‌های داخلی ساختمان
  • دیوارهای اتاق خواب
  • فضای پذیرایی
  • کتابخانه
  • قاب عکس

این تنها چند نمونه از کاربردهای چوب ترموود در دکوراسیون داخلی است. این نوع چوب به دلیل سازگاری با طبیعت به محیط زیست آسیب نمی‌رساند، بسیار مقاوم و با گذر زمان تغییر شکل و اندازه نمی‌دهد.

بررسی کاربردهای مهم چوب ترموود در دکوراسیون داخلی

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع چوب، می‌توانید آن را در انواع اجزای داخلی منزل خود به کار ببرید. در ادامه، ۵ نمونه از کاربرد مهم این نوع چوب را در دکوراسیون داخلی مدرن بررسی می‌کنیم.

  •  دیوارپوش

یکی از بیشترین کاربردهای این متریال در دکوراسیون داخلی دیوار است. از این نوع چوب می‌توان در قسمت‌های مهمی از خانه، مانند طراحی پشت تلویزیون، به عنوان دیوارپوش استفاده کرد و طرح‌های متنوعی را پدید آورد.

این نوع دیوارپوش به دلیل مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و جلوگیری از بادکردگی، برای دیوارهای حمام و برای دیزاین دیوار اتاق خواب نیز یک گزینه بسیار جذاب محسوب می‌شود.

  • کفپوش

استفاده از این نوع متریال به عنوان کفپوش، یکی دیگر از کاربردهای آن در طراحی داخلی منزل است. استفاده از آن به دلیل القای حس طبیعی چوب و تنوع در طرح و رنگ، زیبایی خانه را چندین برابر می‌کند.

برای طراحی و ساخت کفپوش می‌توان از دو نوع محصول تایل و الوار ترموود استفاده کرد، که هر کدام ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند.

  • کفپوش پله

استفاده از چوب ضد آب ترموود به عنوان کفپوش راه پله، یک راه حل برای زیباتر کردن فضای خانه است. همچنین، به دلیل مقاومت بالا و تحمل زیاد عبور و مرور یا وزن سنگین، هیچ مشکلی برای پله پیش نمی‌آید، زیرا این نوع چوب از خراشیدگی، جذب آلودگی و ترک خوردگی محافظت می‌کند.

  • کابینت

استفاده از چوب ترموود برای ساخت کابینت آشپزخانه، یکی دیگر از نمونه‌های کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی مدرن خانه محسوب می‌شود. به دلیل خاصیت ضد آبی که وجود دارد، این نوع چوب بهترین گزینه برای ساخت و طراحی انواع مدل‌های کابینت با طرح‌های زیبا است.

  •  سرویس چوب خانه

از ترموود می‌توان برای ساخت اجزای چوبی داخل خانه مانند تخت، پاتختی، دراور، کمد لباس و سایر قطعات استفاده کرد. به دلیل زیبایی ظاهری آن، تنوع در رنگ و طرح و القای حس طبیعی چوب در انسان، یک گزینه عالی برای دکوراسیون اتاق خواب است.

جمع بندی

چوب ترموود به دلیل زیبایی، طبیعی بودن و عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست، مقاومت در برابر آسیب‌های محیطی و خصوصیات دیگر، محبوب‌ترین ماده ساختمانی محسوب می‌شود. این نوع چوب به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، انتخاب خوبی برای دکوراسیون منزل است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت پیوان به عنوان یکی از بهترین تامین‌کنندگان چوب از آخرین قیمت ترموود مطلع شوید و در صورت نیاز، محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها